728 x 90

حمله به اشرف

اشرف در مهمترین رسانه‌های عربی

-

جنایت نوری مالکی علیه اشرفیان
جنایت نوری مالکی علیه اشرفیان
روزنامه الشرق الاوسط گزارشی درباره آخرین وضعیت گروگانهای اشرف که توسط نیروهای عراقی و به دستور نوری مالکی ربوده شدند درج کرد و نوشت: مجاهدین خلق ایران خواستار آزادی 36تن از اعضایشان که نزد نیروهای عراقی هستند شدند. محمد اقبال به ”الشرق الاوسط ”گفت قاضی دادگاه شهرستان خالص روز 24 اوت گذشته حکم آزادی این دستگیر شدگان را صادر کرد اما آنها تاکنون آزاد نشده‌اند. وی به نام ساکنان قرارگاه از هیأت حاکمه آمریکا و نیروهای چند ملیتی در عراق و دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل و کلیه ارگانها و سازمانهای دفاع از حقوق‌بشر خواستار اتخاذ ”اقدامی فوری برای نجات جان 36گروگان و آزادی فوری آنان ”شد.
الشرق الاوسط با اشاره به ادعای مسخره دولت عراق که گروگانها به‌طور غیرقانونی وارد عراق شده‌اند، افزود: محمد اقبال گفت ”ورود این 36نفر به عراق و حضورشان در این کشور در طول 23سال گذشته کاملاً قانونی و با ویزا و اجازه رسمی دولت وقت عراق بوده است. علاوه بر این تک‌تک آنان در سال2004 به‌عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون4 ژنو توسط دولت ایالات متحده آمریکا و نیروی چند ملیتی در عراق به‌رسمیت شناخته شده‌اند و ربودن و نگهداری غیرقانونی افراد حفاظت شده جنایت جنگی محسوب می‌شود. مسئولیت این رفتار غیرقانونی و مسئولیت هر گونه آسیبی به گروگانها به‌طور مستقیم برعهده شخص مالکی است و در محاکم و مراجع بین‌المللی قابل پیگرد می‌باشد.
 
روزنامه مصری الیوم السابع به مخالفت پارلمانترهای عراقی با جنایت نوری مالکی علیه اشرفیان پرداخت و نوشت: تعدادی از نمایندگان پارلمان عراق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد بان کی مون، خواستار دخالت وی و پایان دادن به تهاجم به سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در قرارگاه اشرف شدند. پارلمانترها در نامه خود نوشتند قرارگاه اشرف که 3500نفر از اعضای سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق در آن مستقر هستند از طرف نیروهای مسلح عراقی با انواع وسایل سرکوب مانند چماق، گازاشک‌آور و گاز فلفل و شلیک تیر مورد تهاجم قرار گرفت که منجر به قتل 11نفر، مجروح شدن 500نفر، مصدوم شدن 1000نفر و ربودن 36نفر از ساکنان آن شد.

روزنامه الوقت اردن گزارشی از تهاجم وحشیانه مزدوران عراقی رژیم آخوندی به اشرف درج کرد و نوشت:
نیروهای عراقی در تاریخ 28 ژوئیه 2009 با به‌کارگیری انواع سلاح و مسلسلهای خودکار با مهمات جنگی، و همینطور تبر و میله‌های آهنی و خودروهای نظامی هاموی به قرارگاه اشرف حمله کردند که منجر به کشته شدن 11نفر و مجروح شدن 500نفر و ربوده شدن 36نفر از ساکنان قرارگاه شد. به دنبال این اقدام اعتراض کنندگان از 28 ژوئیه در اعتراض به نقض حقوق‌بشر از طرف نیروهای عراقی اعلام اعتصاب غذا کردند که اصلی‌ترین خواسته‌های آنها عبارتست ازآزادی 36 گروگان ربوده شده توسط نیروهای عراقی، خروج نیروهای عراقی از قرارگاه اشرف و به‌عهده گرفتن موقت مسئولیت حفاظت توسط نیروهای آمریکایی تا جایگزین شدن با یک نیروی بین‌المللی است. ایرانیان هوادار مجاهدین کشورهای اروپایی و آمریکا همزمان با ساکنان قرارگاه اشرف و 36 گروگانی که نزد نیروهای عراقی نگهداری می‌شوند، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/129877f0-756e-472c-8081-4e09b1e691dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات