728 x 90

قطعنامه پارلمان اروپا

فراخوان 503پارلمانتر اروپایی به باراک اوباما برای حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی آمریکا

-

مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران
رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیام ویدئویی، از ابتکار عمل تحسین‌برانگیز پارلمانترهای اروپایی تقدیر کرد
در یک کنفرانس پارلمانی در مجلس انگلستان در کاخ وستمینستر که با حضور نمایندگانی از هر دو مجلس و احزاب مختلف این کشور برگزار شد، نامه 503تن از قانونگذاران اروپایی شامل 180تن از نمایندگان مجلسین انگلستان خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا و فراخوان به حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا، اعلام گردید.

503 قانونگذار اروپایی در نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، ضمن تأکید بر خارج ساختن نام سازمان مجاهدین خلق ایران، نیروی اصلی اپوزیسیون ایران، از لیست وزارت خارجه آمریکا، خاطرنشان کردند: این موضوع علاوه بر یک ضرورت سیاسی و استراتژیک به یک امر عاجل انسانی تبدیل شده است، زیرا رژیم ایران با بهانه کردن اینکه این سازمان در لیست تروریستی قرار دارد «در صدد اخراج و استرداد» 3500 عضو این سازمان که در قرارگاه اشرف در شمال عراق به‌عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو مستقرهستند می‌باشد «امری که می‌تواند منجر به یک بحران فاجعه‌بار انسانی گردد».

در آغاز اجلاسیه پارلمانی که روز پنجشنبه، 24اردیبهشت در مجلس انگلستان برگزار شد، لرد تونی کلارک رئیس سابق حزب کارگر به نمایندگی از سوی قانونگذاران اروپایی، گفت: امضا کنندگان این نامه در انگلستان شامل اعضای دو مجلس عوام و اعیان از احزاب مختلف و وزرای سابق می‌باشند و این نامه را درشرایطی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا ارسال می‌کنند که دولت اوباما مشغول طراحی سیاست جدید خود در قبال رژیم ایران است. لرد کلارک با اشاره به بخشهایی از این نامه افزود: رژیم ایران به‌عنوان یک تهدید بین‌المللی تنها از طریق جنبش اصلی اپوزیسیون خود یعنی شورای ملی مقاومت ایران و عضو اصلی آن سازمان مجاهدین خلق می‌تواند متوقف شود. بریتانیا و اتحادیه اروپا بعد از این که تشخیص دادند که برچسب تروریستی علیه مقاومت بنا‌به درخواست ملایان و ناعادلانه بوده، آنرا حذف کردند همین شواهد می‌تواند برای اتخاذ چنین تصمیمی از سوی آمریکا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لرد کوربت، رئیس کمیته پارلمانی ایران آزاد دربریتانیا، در مورد ابطال ممنوعیت مجاهدین در بریتانیا و اروپا براساس احکام متعدد دادگاهها و حذف نام مجاهدین از لیستهای تروریستی انگلستان و اتحادیه اروپا، سخنانی ایراد کرد و گفت با توجه به تمامی این شواهد ما این نامه را خطاب به پرزیدنت اوباما نوشته‌ایم و از وی خواستار حذف نام مجاهدین از لیست وزارت خارجه آمریکا شده‌ایم، زیرا به درستی معتقدیم که هیچ دلیل و مدرکی برای ادامه این نامگذاری وجود ندارد.

لرد کوربت درباره وضعیت در شهر اشرف گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی مطلقا نمی‌توان هیچ‌گونه صحبتی از جابجایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق و یا خارج عراق نمود. ما این‌جا در هردو مجلس بریتانیا به همراه همکارانمان در اروپا بالاترین تلاش خود را خواهیم نمود که این امر هرگز اتفاق نیفتد. زیرا اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد مسؤلیت اصلی برعهده دولت آمریکا و دولت بریتانیا خواهد بود، زیرا این نیروهای ائتلاف بودند که در مذاکره با مجاهدین ضمن تحویلگیری سلاحهایشان متعهد به تضمین امنیت و حفاظت آنها شدند. این قبل ازهرچیز یک تعهد اخلاقی است و تا زمانی که حتی یک سرباز ائتلاف در عراق وجود دارد این مسؤلیت ماست و این موضع ماست.
لرد کوربت درخاتمه سخنانش گفت: می‌خواهم به ساکنان اشرف درود بفرستم، آنها کسانی هستند که می‌خواهند کشورشان را آزاد و آباد کنند. ما باید در کنار این آزادیخواهان باشیم. و ما می‌توانیم تعهد و پایبندی خود به آزادی و دمکراسی را با حمایت از آنها نشان دهیم.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی، خطاب به نمایندگان مجلسین انگلستان گفت:
رئیس کمیته پارلمانی ایران آزاد در بریتانیا
لرد کوربت گرامی
نمایندگان محترم
به شرکت کنندگان در اجلاس شما درود می‌فرستم.
هم‌چنین به همکارانتان در مجلس عوام و مجلس اعیان انگلستان که از برقراری آزادی و دمکراسی در ایران حمایت می‌کنند.
در آغاز مایلم یاد لرد اسلین حقوقدان بزرگ بریتانیا و یکی از سمبلهای انسان‌دوستی و دفاع از عدالت و دمکراسی در جهان امروز را گرامی ‌بدارم.
تلاشهای ارزشمند شما در حمایت از تغییر دموکراتیک در ایران و دفاع از شهر اشرف بهترین راه بزرگداشت اوست.

استقبال شما از قطعنامه ”وضعیت انسانی ساکنان اشرف“ مصوب پارلمان اروپا بسیار حائز اهمیت است.
این قطعنامه از سوی رئیس کمیته در جستجوی عدالت به نام لرد اسلین نام‌گذاری شده.
این قطعنامه تأکید می‌کند که دولت عراق باید:
مطابق کنوانسیون ژنو، به موقعیت قانونی ساکنان کمپ اشرف به‌عنوان ”افراد حفاظت شده“ احترام بگذارد.
می خواهد که ساکنان اشرف را با زور، جابجا، تبعید و اخراج نکند و محاصره اشرف را متوقف کند.

کمیته شما به درستی تأکید کرده‌است که:
اگر دولت عراق از اجرای قطعنامه سرباز زند، تنها راه باقیمانده، مراجعه به سازمان ملل متحد و بر قراری تضمینهای بین‌المللی و برعهده گرفتن حفاظت آنها مستقیما از سوی نیروهای آمریکایی است.

اکنون باید از دولت بریتانیا و سایر دولتهای اروپا خواست تا برای جلوگیری از فاجعه انسانی در اشرف، دولت عراق را ملزم به اذعان به موقعیت حقوقی ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت شده بر طبق کنوانسیون چهارم ژنو کنند و همه اقدامهای لازم را انجام دهند تا از اجرای قطعنامه توسط عراق اطمینان حاصل نمایند.

دوستان گرامی
نامه شما و صدها پارلمانتر اروپایی به رئیس‌جمهور آمریکا ابتکار عمل تحسین‌برانگیزی است. با این نامه، پارلمانترهای اروپایی به مبارزه علیه مهمترین شاخص سیاست مماشات یعنی درج ظالمانه نام مجاهدین در لیست تروریستی برخاسته‌اند. پارلمانترهای اروپایی در نامه خود بر این حقیقت مهم انگشت گذاشته‌اند که: «بحران ایران بدون یک راه‌حل ایرانی و بدون اتکا به اپوزیسیون اصلی آن بدون پاسخ است». با نادیده گرفتن همین حقیقت، دولتهای غرب سالهاست به سیاست مماشات با بی‌حم‌ترین دیکتاتوری جهان امروز مشغولند. این سیاست علاوه بر جلوگیری از برقراری دمکراسی در ایران، به همه جهان لطمه زده است.

در مقابل، نامه پارلمانترهای اروپایی بار دیگر این پیام مثبت را به همه به‌خصوص مردم ایران می‌دهد که جبهه دفاع از دمکراسی در ایران قدرتمند است. شما و همکارانتان، مبتکر یک راه نو در اروپا و جهان امروزید که آینده را می‌سازد. شما در نبرد برای حذف نام مجاهدین از لیست گروههای ممنوعه انگلستان پیشتاز بودید. هم‌چنین برای حذف نام مجاهدین از لیست اتحادیه اروپا صادقانه جنگیدید. سرانجام دادگاهها با صدور هفت حکم مواضع شما را تأیید کردند یعنی، اتهام تروریسم در مورد این مقاومت باطل است. و این اتهامها نه از واقعیت بلکه از دروغهای ملایان سرچشمه گرفته است. اکنون، دولت آمریکا نیز باید به صدای شما گوش کند. به صدای کسانی که ثابت کرده‌اند مظاهر دفاع از دمکراسی و صلح در جهان امروزهستند.

اجازه بدهید به پیامهای بسیاری را که هموطنانم از داخل ایران فرستاده‌اند بازگو کنم. آنها از صمیم دل شما و تلاشهایتان را تحسین کرده‌اند.
من به توانایی و شجاعت شما ایمان دارم و اطمینان دارم که در این نبرد باز هم به پیروزی می‌رسید.
از همه شما متشکرم.

503پارلمانتر اروپایی شامل 180عضو دومجلس انگلستان در نامه خود خطاب به رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا ضمن استقبال از تغییرات سازنده در زمینه توسعه همکاریهای فرا قاره‌ای اعلام کردند:
ما با شما موافقیم که گفتید بسیاری از تحولات در گرو مساله ایران است… و متعهد می‌شوید یک ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را نپذیرید. البته سلاح هسته‌ای تنها مشکل نیست. دخالتهای تروریستی و بنیادگرایانه و جنگ‌افروزیهای این رژیم در منطقه از عراق تا افغانستان و لبنان و تا اسراییل ثبات و امنیت را در تمام منطقه به خطر انداخته است.

ما از طرح شما در مورد عراق استقبال می‌کنیم. اما رژیم ایران با طرحهای شرورانه‌اش برای تسلط بر عراق از استقرار آرامش و امنیت در این کشور جلوگیری می‌کند. کما اینکه با تمام قوا با پیشرفت صلح در خاورمیانه دشمنی می‌ورزد. 28فوریه خامنه‌ای رهبر رژیم ایران به رئیس‌جمهور عراق در تهران گفت: ”… نیروهای اشغالگر (آمریکایی و انگلیسی) باید هرچه زودتر از عراق خارج شوند“ . یک عراق تحت سلطه ایران، منطقه، اروپا و سراسر جهان را با تهدید جدی مواجه خواهد کرد.

503پارلمانتر اروپایی به رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما نوشتند:
تجربه ما که اکثرمان در سالهای گذشته از نزدیک موضوع ایران را دنبال کرده‌ایم، نشان می‌دهد، بحران ایران بدون یک راه‌حل ایرانی و بدون اتکاء به اپوزیسیون اصلی آن بی‌پاسخ است. اما متاسفانه اپوزیسیون اصلی توسط دولتهای پیش از شما و توسط اتحادیه اروپا در لیست سازمانهای تروریستی قرار داده شد. این تصمیم ناعادلانه در اروپا با 7 رای قاطع دادگاههای اروپایی لغو شد و نهایتا شورای وزیران اتحادیه اروپا در ژانویه امسال این برچسب را حذف کرد.

3500تن شامل اعضا و شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق ایران که سالها در قرارگاه اشرف در شمال عراق اقامت داشتند توسط آژانسهای آمریکایی یک به یک مورد تحقیق قرار گرفتند و به همه آنها در سال2004 پس از 16ماه تحقیقات از سوی دولت آمریکا استاتوی افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو تعلق گرفت. اما رژیم ایران به بهانه اینکه مجاهدین در لیست تروریستی هستند در صدد اخراج و استرداد آنها به ایران است، چیزی که می‌تواند به یک بحران و فاجعه انسانی منجر گردد. خامنه‌ای در دیدارش با رئیس‌جمهور طالبانی ضمن ابراز تاسف از خروج نام مجاهدین از لیست تروریستی اتحادیه اروپا گفت ”توافق دوجانبه در خصوص اخراج منافقین از عراق… باید عملی شود و ما منتظر تحقق آن هستیم“ .

503پارلمانتر اروپایی خطاب به باراک اوباما تأکید کردند:
آقای رئیس‌جمهور.
دیکتاتوری بنیادگرای حاکم بر ایران تاکنون 120هزار تن از مجاهدین را اعدام کرده است. این رژیم از طریق لابیهای خود در غرب و صرف صدها میلیون دلار تلاش برای شیطان سازی آنها می‌کند و اتهامات ناروایی را به آنها می‌زند. با اینحال بیش از 2000پارلمانتر اروپایی و کمیته‌های متعدد پارلمانی در ارزیابیهای مستقل خود به این نتیجه رسیده‌اند که مجاهدین یک نیروی دموکراتیک، با پایگاه اجتماعی گسترده می‌باشد. سازمان مجاهدین مکررا توانمندی خود برای دست‌یابی به اطلاعات محرمانه در مورد رژیم و فعالیتهای غنی‌سازی هسته‌ای را به نمایش گذاشته است…

رژیم ایران تنها از دو چیز وحشت دارد، حمله نظامی گسترده خارجی که امروز مورد بحث نیست و دیگری سازمان مجاهدین خلق ایران. ما با گذاشتن این نیروی ارزشمند در لیست تروریستی خود را در مقابل رژیم ایران ضعیف کرده‌ایم. ما برای نشان دادن قدرت در مراوداتمان با حکام تهران و نشان دادن حسن‌نیت به مردم ایران بایستی از مجاهدین، به‌عنوان آپوزیسیون اصلی حمایت کنیم، نه این که با آنها طبق خواسته رژیم به‌عنوان دشمنان خودمان برخورد کنیم. برای رسیدن به این هدف، به‌عنوان اولین قدم ما به فوریت از شما می‌خواهیم دستور بدهید در اولین فرصت ممکن لیست تروریستی ایالات متحده با الهام از اقدام ما در اتحادیه اروپا مورد بازبینی قرار بگیرد و سازمان مجاهدین از لیست آمریکا خارج شود. پایان این نامگذاری بخش ضروری راه‌حل مسأله خاورمیانه می‌باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7293d17f-115f-45b0-9800-e76854a1d235"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات