728 x 90

-

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت ساکنان اشرف ابراز نگرانی کرد

-

سازمان عفو بین الملل
سازمان عفو بین الملل
سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌یی از این که در توافقنامه عراق و آمریکا به وضعیت ساکنان اشرف وابسته به اپوزیسیون ایران ـ سازمان مجاهدین خلق ایران ـ ، که تا کنون تحت حفاظت نیروهای آمریکایی بوده‌اند، اشاره‌یی نشده است، ابراز نگرانی کرد. عفو بین‌الملل در این بیانیه در مورد دلیل نگرانی خود خاطر نشان کرده است که برخی مقامهای عراقی به مجاهدین گفته بودند که باید عراق را تا 31دسامبر 2008 ترک نمایند. در بیانیه عفو بین‌الملل در همین مورد آمده است: «برخی از مقامهای عراقی چنین تصور نموده‌اند که درصورتیکه این افراد از این خواست تبعیت نکنند، به زور اخراج خواهند شد. بنا‌به گفته سازمان عفو بین‌الملل، این ایرانیها در صورت اخراج اجباری به ایران، در معرض تهدید جدی نقض حقوق‌بشر خواهند بود». عفو بین‌الملل در بیانیه خود هم‌چنین درباره وضعیت بازداشت شدگان عراقی پس از توافقنامه امنیتی بین عراق و آمریکا در صورت تحویل آنها به مقامهای عراقی ابراز نگرانی کرده است. یادآوری می‌شود عفو بین‌الملل 28اوت 2008، برابر با 7شهریور87 با صدور یک بیانیه علنی از دولتهای آمریکا و عراق خواسته بود تا حفاظت از اعضای سازمان مجاهدین، اپوزیسیون رژیم ایران را که در عراق مستقر هستند، به‌عنوان «افراد حفاظت شده تحت قانون انساندوستانه بین‌المللی» تضمین نمایند. هم‌چنین عفو بین‌الملل در آمریکا در آبانماه امسال در یک فراخوان جهانی درباره حفاظت از ساکنان اشرف از کلیه اعضای خود خواسته بود به حمایت از ساکنان اشرف که افراد حفاظت شده تحت قانون انساندوستانه بین‌المللی هستند برخیزند و با نوشتن نامه به فرماندهی نیروی چندملیتی در عراق التزامات دولتهای آمریکا و عراق را طبق قانون بین‌المللی یادآور شوند. واشینگتن پست امروز نوشت: عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت ساکنین اشرف که برای دو دهه در عراق به‌سر برده‌اند، ابراز نگرانی نمود و تصریح کرد که بازگشت آنها به ایران، می‌تواند به‌معنای اعدام آنها باشد. خبرگزاری رویتر نیز این خبر را مخابره کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa45706c-6a05-46e9-896b-aeb34f53f6bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات