728 x 90

-

گزارش آژانس و هشدار کارشناسان در مورد نزدیکی رژیم آخوندی به بمب اتمی

-

فعالیتهای اتمی رژیم
فعالیتهای اتمی رژیم
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پروژه‌های اتمی رژیم نگرانی و اضطراب بیش از پیش جامعه بین‌المللی را برانگیخته است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، همکاری نکردن رژیم ایران با آژانس را که در گزارش جدید این آژانس اعلام شده، تاسف‌بار خواند. گوردون جاندرو گفت: اگر رژیم ایران فعالیت غنی‌سازی خود را متوقف کند، در به رویش باز است، اما به نظر نمی‌‌رسد که این رژیم بخواهد از این در عبور کند. دیوید میلیبند وزیر خارجه انگلستان نیز روز گذشته در یک سخنرانی، رژیم ایران را ’جدی‌ترین تهدید’ برای جهان دانست و رفتار آن را تهدیدی برای نظم جهانی توصیف کرد. دیوید میلیبند گفت: ’در سال آینده، جدی‌ترین تهدید برای نظم جهانی… از اقدامهای ایران نشات خواهد گرفت. خودداری این کشور از برطرف کردن نگرانیهای جامعه بین‌المللی در مورد غنی‌سازی اتمی در ایران، خطر راه انداختن یک مسابقه تسلیحاتی در سراسر خاور میانه را در بر دارد. ’ فرانسه نیز روز جمعه به گزارش آژانس اتمی واکنش نشان داد. اریک شوالیه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت: ’عناصر تشریح شده توسط آژانس اتمی سازمان ملل درباره تسلیحاتی کردن برنامه‌ییران جدی‌ترین تهدیدها را درباره برنامه اتمی ایران به وجود می‌آورد. رفتار ایران این نگرانیها را بیش از پیش تشدید می‌کند. ’ خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که سردمدار سیاست مذاکره با رژیم درباره پروژه اتمی‌اش می‌باشد، گفت که گزارش جدید آژانس دایر بر عدم همکاری ایران با درخواستها برای متوقف کردن بخشهای حساس برنامه اتمی اش او را ’نگران’ کرده است. سولانا گفت: برخی از ارقام ارائه شده درباره شمار سانتریفوژها، مشکل آفرین است. ’ گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی رسانه‌های خبری نیز با اهمیت بسیار تلقی شده است. خبرگزاری رویتر ضمن اشاره به گزارش آژانس می‌نویسد: آژانس در حال بررسی اطلاعاتی از سوی آمریکا می‌باشد مبنی بر اینکه رژیم ایران به پروژه‌هایی در زمینه تبدیل اورانیوم برای سوخت هسته‌ای، آزمایشات حساس، و ارتقای موشک شهاب 3 به شیوه‌ای که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای باشد، مشغول بوده است. روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه با استناد به تحلیلهای کارشناسان هسته‌ای در مورد گزارش آژانس، هشدار داد: رژیم ایران به‌اندازه کافی اورانیوم با غلظت پایین تولید کرده که بتواند با غنی‌سازی و تغلیظ بیشتر آن، بمب اتمی بسازد. نیویورک تایمز افزود: رژیم ایران به630کیلوگرم مواد هسته‌ای نیاز دارد تا بتواند آنرا تصفیه کند و برای کلاهک هسته‌ای به‌کار بگیرد. … آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برآورد کرده‌اند که رژیم ایران ممکن است بین سالهای 2009 تا 2015 به بمب اتمی دست یابد. نیویورک تایمز در گزارش دیگری به ارزیابیها و اعلام خطرهای برخی از برجسته‌ترین فیزیکدانان آمریکایی مبنی بر این که رژیم آخوندی به ساختن بمب اتمی بسیار نزدیک است، اشاره کرد و نوشت: ریچارد گاروین Richard L. Garwin یک فیزیکدان برجسته اتمی که به اختراع بمب هیدروژنی کمک کرده گفت، رژیم ایران دارای مواد مورد نیاز برای تولید بمب می‌باشد. این رژیم می‌داند چگونه غنی‌سازی اورانیوم را انجام دهد. زیگفراید هکر Siegfried S. Hecker از دانشگاه استنفورد و مدیر سابق آزمایشگاه تسلیحاتی آلاموس نیز به نیویورک تایمز گفت، افزایش انباشت مواد از سوی رژیم ایران، تاکیدی بر این است که در مسیر تولید سلاح حرکت می‌کند. پیتر زیمرمن - یک فیزیکدان و دانشمندتسلیحاتی سابق دولت آمریکا نیز گفت، رژیم ایران به بمب اتمی بسیار نزدیک است. ممکن است فردا (به بمب دست نیابد) اما زمان آن، بسیار نزدیک است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11133782-3a88-4fb1-9968-51abe07ede01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات