728 x 90

پیشروی ارتش یمن در شهر «حیس» استان الحدیده

پیشروی ارتش یمن
پیشروی ارتش یمن
ارتش ملی یمن روز جمعه ششم بهمن 96 اعلام کرد که در شهر «حیس» واقع در جنوب استان «الحدیده» در غرب این کشور پیشروی کرده است.

به گزارش العربیه، این پیشروی‌ها در حالی است که ارتش ملی یمن با حمایت ائتلاف عربی چندین منطقه واقع در اطراف شهر «حیس» را آزاد کرده و حلقه محاصره را از دو سمت «الخوخا» در غرب و «الموزع» در جنوب بر این شهر تنگ‌تر کرد.

سرهنگ ستاد «فاروق الخولانی» یکی از فرماندهان ارتش یمن توضیح داد که نیروهای ارتش ملی یمن در درگیری با شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی به 4کیلومتری مرکز شهر حیس رسیده‌اند.

وی افزود که درگیریها در این محورها هم‌چنان ادامه دارد و ارتش این کشور ضمن پیشروی به سمت شهر حیس، تعدادی از مناطق و روستاهای اطراف این شهر را آزاد کرده است.

به‌نقل از منابع نظامی یمن، جنگنده‌های ائتلاف طی چندین حمله هوایی مواضع و تجمع‌های شبه‌نظامیان حوثی در شهر حیس را بمباران کردند.

شهر حیس در نزدیکی نوار ساحلی واقع است که مرکز استان الحدیده در غرب یمن را به منطقه «باب المندب» وصل می‌کند.

این پیشروی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش یمن پیش‌تر دو منطقه‌ی «النجیبه» و «الهاملی» واقع در شمال شهر «الموزع» و نیز روستاها و مناطق اطراف آن را از وجود شبه‌نظامیان حوثی پاکسازی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66e13366-d4d7-45a3-a434-8adff57a9cbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات