728 x 90

تبعید حداقل ۵تن از زندانیان عادی زندان اوین به فشافویه

زندان فشافویه
زندان فشافویه
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده به دستور دژخیمان زندان اوین حداقل ۵تن از زندانیان عادی از کارگران کارگاه اجباری اوین به‌دلیل سرپیچی از دوختن چشم‌بند برای بازداشت‌شدگان تظاهرات از کارگاه اخراج و به زندان فشافویه منتقل کردند.

بنا‌ به این گزارش در اوایل دی ماه؛ پس از تظاهرات سراسری مردم ایران در شهرهای مختلف دژخیمان زندان اوین با عجله دستور دوختن ۷۰۰چشم‌بند و ۱۳۰۰لباس بازجویی برای دستگیر ‌شدگان دادند تا در کارگاه اجباری زندان اوین دوخته شود. تعدادی از زندانیان عادی از این کار سرباز زده و از انجام این کار خودداری کردند.

به‌دنبال آن حداقل ۵تن از این زندانیان در روزهای گذشته به زندان فشافویه تبعید شدند. این زندانیان کسانی بودند که به‌دلیل بدهیهای اندک ۲- ۳میلیون تومانی و یا جریمه‌هایی که به آن محکوم شده‌اند؛ مجبور به کار در کارگاه اجباری زندان اوین بودند.

به گزارش یک منبع موثق یکی از زندانیانی که از دوختن چشم‌بند سرباز زده است؛ گفته است: به‌دلیل فقر مالی‌ توان تهیه یک غذای ساده برای خانواده‌اش را هم ندارد. اما آن‌قدر شرافت دارد که چشم‌بند برای بازداشت‌شدگان تظاهرات ندوزد.

هم اکنون در کارگاه زندان هم‌چنان دوخت لباس زندان برای بازداشت‌شدگان در بند دو الف و اطلاعات که محل نگهداری بازداشت‌شدگان تظاهرات است؛ انجام می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در کارگاه اجباری زندان اوین تعداد زیادی از زندانیان عادی با حقوق بسیار کم مشغول به کار هستند که عمده آنها به حکم قاضی پرونده با جریمه‌های سنگین محکوم شده‌اند. بنابراین مجبور به کار اجباری در این کارگاهها با حقوق بسیار اندک ماهی ۲۰۰هزار تومان هستند. این زندانیان کارگر؛ بیمه نیستند و مجبور به کار کردن سرپا هستند و پس از مدتی به بیماری واریس مبتلا می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ddd1e98b-163c-49ec-82b8-c28e1eabeb76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات