728 x 90

پارلمان اروپا- اعتراض نمایندگان پارلمان به سرکوب قیام و ترس و وحشت علاالدین بروجردی

پارلمان اروپا
پارلمان اروپا
 
حضور علاالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس رژیم آخوندی در جلسه کمیته خارجی پارلمان اروپا در بروکسل، از یک سو با اعتراضات و اظهارات رئیس کمیته خارجی و شماری از نمایندگان پارلمان اروپا به سرکوب قیام و موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران و دخالتهای رژیم در منطقه مواجه شد و از سوی دیگر با تظاهرات اعتراضی هموطنان و اشرف‌نشانها علیه پذیرش نماینده خامنه‌ای دیکتاتور در بروکسل همراه بود.
 
 
تظاهر کنندگان تأکید کردند علاءالدین بروجردی مهره بدنام و ویژه خامنه‌ای در سرکوب داخلی و همچنین در صدور تروریسم در کشورهای منطقه است. وی به‌طور خاص به‌خاطر ماموریتهای ویژه‌اش در حمایت از دیکتاتور خونریز سوریه و همدستی درکشتار مردم بیگناه این کشور و همچنین به‌خاطر نقشی که در اجرای دستورات خامنه‌ای در سرکوب داخلی دارد، نزد قیام‌کنندگان و مردم بپاخاسته ایران به‌شدت منفور است.
 


تظاهر کنندگان خواستار دستگیری و یا اخراج بلادرنگ وی از بلژیک شدند و تأکید کردند پذیرش نماینده یک چنین رژیم جنایتکاری برخلاف ارزشهای حقوق‌بشر و دموکراسی مردم اروپاست:
در جلسه کمسیون خارجی پارلمان اروپا، علاالدین بروجردی، که با موج اعتراضها روبه‌رو بود و شماری از نمایندگان با اشاره به قیام سراسری به او می‌گفتند نسل جوان ایران از حکومت آخوندها خسته شده‌اند و رژیم ایران به‌خاطر شمار اعدامهایش در جهان بدنام است، با وقاحت آخوندی و کف بردهان، مجاهدین و مردم بپاخاسته را مورد حمله قرار داد و گفت: به‌هیچ‌وجه به تروریستها رحم نباید کرد، گروهی که در ایران ۱۷هزار ترور کرده در اروپا تردد می‌کنند و هیچ دولتی در مقابل عبور خط قرمز امنیتی سکوت نخواهد کرد.

علاالدین بروجردی:
ما در مبارزه با تروریستم معتقدیم به هیچ‌وجه به تروریستها رحم نباید کرد.یک.دو، تروریسم خوب و بد ما نداریم. گروهی که در ایران ۱۷هزار انسان بی‌گناه رو به‌شهادت رسوندند امروز با تغییر نام در اروپا تردد می‌کنند که از انگلیس آغاز شد و به بقیه کشورها کشید.
ما در ایران همانند هر کشور اروپایی در همین بروکسل، زمان زیادی نمی‌گذره، مردم به‌دلیلی به خیابون ریختند. شد یه در واقع تظاهرات خشن. پلیس دخالت کرد. زد دستگیر کرد. در فرانسه به همین صورت. در آمریکا به همین صورت. در ایران ما، همکاران ما شهادت میدند. ما همه روز در مقابل مجلس شورای اسلامی، افراد معترض میایند، حرف می‌زنند، اعتراض می‌کنند، ما به‌عنوان نمایندگان مردم با اونها صحبت می‌کنیم. مطالباتشون رو پیگیری می‌کنیم. با وزارتخانه‌ها با دولت. منتهی وقتی که خط قرمز عبور بشه. در هر کجای دنیا، هیچ دولتی در مقابل عبور خط قرمز امنیتی سکوت نخواهد کرد. تا زمانی‌که تظاهرات بود، شعار بود، صحبت بود، مشکل نداشت. وقتی قرار شد بانک آتش بزنند. قرار شد به مراکز نظامی حمله بکنند طبیعی است با اونها برخورد میشه. منتهی خیلی، من دیروز پریروز که اومدم به کشور بلژیک در واقع سؤال کردم از رئیس زندان اوین. گفتم چه تعدا زندانی از افرادی که در حوادث اخیر ایران دستگیر شدند در زندان هستند گفت ۱۸نفر.

در جلسه کمیته خارجی پارلمان اروپا، دیوید مک‌الیستر رئیس کمیتهٴ امور خارجی پارلمان اروپا در آغاز جلسه‌یی که رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم در آن شرکت کرده بود، گفت:
«انتقادات بسیاری وجود دارد که (رژیم) ایران باید حمایت نظامی و مادی خودش را از رژیم اسد متوقف کند؛ (رژیمی) که مسئول جنایات جنگی بیرحمانه‌یی در سوریه است... حقوق‌بشر جنبه بسیار مهم و جدی در رابطه با ما رژیم) ایران است. همکارانم در این جلسه تظاهرات در ایران را از نزدیک دنبال کرده‌اند. ما نگران خشونت بکار گرفته‌شده و از دست رفتن جان انسانها... هستیم. همکارانم خواهان آزادی زندانیان سیاسی و توقف اعدامها هستند».

دیوید مک‌الیستر درباره یورش پلیس آلمان به اماکن جاسوسان رژیم در این کشور، گفت:
«هفته گذشته پلیس آلمان خانه و محل کار حدود ۱۰نفر مشکوک به جاسوسی را که با (رژیم) ایران همکاری دارند جستجو کرد؛ این موضوع توسط آژانسهای اطلاعاتی آلمان نیز دنبال شد. این به‌شدت نگران‌کننده است».

یارومیر اشتتینا نمایندهٴ پارلمان اروپا از جمهوری چک در سخنانش خطاب به رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم آخوندی. تأکید کرد: «شما با خودتان اخبار خشونت مقامات محلی را علیه تظاهر کنندگان در شهرهاى ایران به‌همراه آورده‌اید. به همین دلیل می‌خواهیم همراه با همراهانم از طریق شما به مقامات (رژیم) ایران فراخوان بدهم که (دستگیر شدگان را) آزاد کنند و از آزار و اذیت بیشتر آنها خودداری کنند».

در این جلسه باس بلدر نمایندهٴ پارلمان اروپا ازهلند خطاب به بروجردی، گفت: «خیلی واضح است که نسل جوان (ایران) به‌نظر می‌رسد که از آخوندها و رژیم ملاها خسته شده‌اند. چطور می‌توانید سرکوب این تظاهرات را توجیه کنید و آیا در آینده فرقی خواهد کرد؟ چطور این را توضیح می‌دهید که نسل جوان (ایران) دیگر رژیم شما را حمایت نمی‌کند؟».

پتراس آستره‌ویسیوس  نمایندهٴ پارلمان اروپا از لیتوانی در سخنانش، گفت:
«من عضو کمیته حقوق‌بشر (این پارلمان) هستم و (رژیم) ایران به‌خاطر شمار بالای اعدامها بدنام است و نسبت به تعداد جمعیت کشور، رکورد دار اعدام در جهان است.

لارس آداکتوسون نمایندهٴ پارلمان اروپا از سوئد در سخنرانی خود خطاب به بروجردی، تأکید کرد:
«همان‌طور که رئیس کمیتهٴ (خارجی پارلمان) در ابتدای جلسه خاطرنشان کرد، ما نسبت به تحولات اخیر در (ایران) عمیقاً نگرانیم. نقض فاحش حقوق‌بشر در حال افزایش است، تعداد اعدامها نیز رو به افزایش گذاشته است.

وی به دستگیری هزاران تظاهر کننده که بروجردی با وقاحت تعداد آنها را ۱۸نفر ذکر کرده بود اشاره کرد و افزود:
«می‌دانیم که در تظاهرات اخیر بیش از ۳۷۰۰نفر دستگیر شده‌اند. ما خواهان آزادی دستگیر ‌شدگان هستیم و همچنین خواهان اطلاعاتی در مورد کسانی هستیم که هنوز مفقود هستند. ما اسامی ۱۰تظاهر کننده جوان را در اختیار داریم که از زمان شروع قیام‌ها، زیر شکنجه کشته شده‌اند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/809835a5-1eff-400d-8c40-af82c63d668e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات