728 x 90

توئیت اد رویس و رزلهتینن در رابطه با سومین سالگرد قتل جنایتکارانهٴ قاضی شهید آلبرتو نیسمن

قاضی شهید آلبرتو نیسمن
قاضی شهید آلبرتو نیسمن
هم‌زمان با سومین سالگرد قتل جنایتکارانهٴ قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن، اد رویس رئیس کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «ما امروز یاد قاضی آرژانتینی آلبرتو نیسمن را گرامی می‌داریم که 3سال پیش در حالی به‌قتل رسید که می‌خواست، تلاش‌ها برای لاپوشانی نقش (رژیم) ایران و حزب‌الله را در حمله تروریستی بوئنوس‌آیرس در سال 1994 افشا کند».

ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیتهٴ خاورمیانه و شمال آفریقا در کنگره نیز، گفت: «در سومین سالگرد مرگ نیسمن... . ما به تعهد او برای کشاندن مسئولان حمله تروریستی بوئنوس‌آیرس به پای میز عدالت ادای احترام می‌کنیم. آرژانتین و ایالات متحده باید... حزب‌الله و رژیم ایران را به‌خاطر نقششان در (بمب‌گذاری) آمیا، مورد حسابرسی قرار بدهند».

قاضی نیسمن پرونده دست‌داشتن بالاترین سرکردگان رژیم آخوندی در بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس را پیگیری می‌کرد؛ وی که قرار بود شواهد خود را درباره تبانی دولت وقت آرژانتین با رژیم، برای لاپوشانی نقش حکومت آخوندی در این عملیات تروریستی به کنگرهٴ آرژانتین ارائه کند، در روز 18ژانویه 2015 و ساعتهایی قبل از ارائهٴ شهادتش، در خانهٴ خود به‌قتل رسید.

در روزهای پایانی سال گذشته میلادی، قاضی فدرال آرژانتین خولیان ارکولینی طی حکمی، رسماً و برای نخستین‌بار اعلام کرد که قاضی نیسمن به‌قتل رسیده و فرضیهٴ خودکشی او مردود است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e888f23-1d8c-49e9-8dee-0e4c2ef2b0f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات