728 x 90

رژیمهای ایران و سوریه محور مذاکرات رکس تیلرسون در لندن و پاریس

وزیرخارجه آمریکا
وزیرخارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۸دی اعلام کرد که رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور برای مذاکره درباره رژیمهای ایران و سوریه هفته آینده به لندن و پاریس سفر خواهد کرد. وی قرار است بعد ار سفرها، برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، عازم سوئیس خواهد شد. این سفر از روز یکشنبه اول بهمن با ورود رکس تیلرسون به انگلستان شروع و روز سه‌شنبه سوم بهمن به پاریس سفر خواهد کرد و چهارم و پنجم بهمن نیز در مجمع اقتصادی داووس حاضر خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه 27دی طی سخنانی در مؤسسه هوور درباره رژیمهای ایران و سوریه گفت:‌ رژیم ایران در حال حاضر حضورش در سوریه را به‌طور چشمگیری افزایش داده است به این صورت که نیروی سپاه پاسداران را در آنجا مستقر کرده است و از حزب‌الله لبنان و یک نیروی مهم دست‌نشانده از عراق، افغانستان، پاکستان و سایر جاها حمایت کرده است. این رژیم از طریق مواضعش در سوریه به حملات به منافع آمریکا و متحدان ما در منطقه ادامه داده است. رژیم ایران سالانه میلیاردها دلار را برای سرپا نگه‌داشتن بشار اسد خرج کرده است و با جنگهای نیابتی که راه می‌اندازد اسد را سرپا نگه می‌دارد به‌جای این‌که از مردم ایران حمایت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4dd3e0c-9137-40a0-b154-3805593071f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات