728 x 90

روحانی:‌ هیچ کشوری نمی‌تواند مشکلات درونی خود را از طریق لشگرکشی‌های خارجی حل کند

آخوند روحانی رئیس جمهور ارتجاع
آخوند روحانی رئیس جمهور ارتجاع
حسن روحانی طی سخنانی که امروز در کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران ایراد کرد، با منت کشی آشکار خطاب به دولتهای منطقه بارها خواستار «داشتن منطقه‌یی آرام و روابط خارجی صلح‌آمیز» شد.

رئیس‌جمهور رژیم آخوندی در حالی که روی سخنش آشکارا به عربستان و کشورهای متحد آن بود، خطاب به آنها گفت: «صلح و مصالحه کنیم و مشکلاتمان را حل کنیم». روحانی سپس تصریح کرد:
«ما هیچ کشور اسلامی‌ را رقیب خود نمی‌دانیم و معتقدیم حتی با کشورهایی که با آنها اختلاف‌نظر داریم می‌توانیم بر مبنای احترام متقابل، گفتگو و همکاری بنماییم».

روحانی اگر ‌چه در قسمتی از سخنرانی خود گفت: «ما به دعوت دولتهای عراق و سوریه، مستشاران نظامی خود را به آن کشورها اعزام کردیم». اما در عین‌حال آشکارا به بن‌بست سیاست رژیم در لشکرکشی به سوریه و عراق اعتراف کرد و افزود:
«هیچ کشوری نمی‌تواند مشکلات درونی خود را از طریق لشگرکشی‌های خارجی حل کند... خشونت‌ورزی در بیرون از مرزها و فرافکنی مشکلات داخلی به بیرون نمی‌تواند ظرفیت‌های افراطی‌گری و خشونت را در داخل از میان بردارد. برعکس، مبارزه با فقر، تبعیض و ایجاد فرصتهای برابر برای شهروندان فارغ از جنسیت، قومیت و مذهب در داخل کشورهاست، که می‌تواند ریشه‌های خشونت و افراطی‌گری را بخشکاند».

حسن روحانی در جای دیگری از این سخنرانی با گرفتن ژست آزادیخواهی و انتقادپذیری و در حالی که آشکارا به خامنه‌ای طعنه می‌زد، افزود: «پیامبر اسلام... در موضع یک حاکم، هم با مردم مشورت می‌فرمود و هم سؤالات و حتی اعتراضات آنان را با روی خوش می‌شنید و پاسخ می‌داد».

سخنان روحانی یک گام عقب‌نشینی از سیاستهای منطقه‌یی‌ رژیم تلقی می‌شود، چرا که قیام سراسری مردم ایران آشکار کرد که سیاست عمق استراتژیک و سد بستن در عراق و سوریه جواب نداشته و به‌رغم بر باد دادن دهها میلیارد دلار از داراییهای مردم ایران در این کشورها نتوانسته جلو حضور دشمن اصلی رژیم را که همانا مردم به جان آمدهٴ ایران هستند، در خیابانهای کرمانشاه و همدان و اهواز و تهران بگیرد و رژیم تمام نیروی خود را باید صرف حفظ موجودیتش در داخل کشور کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fffdce40-53a3-4a3d-82e6-a15f79f0e27d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات