728 x 90

حمایتهای شخصیتهای بین‌المللی از قیام مردم ایران

مجلس اعیان انگلستان،
مجلس اعیان انگلستان،
لرد آلتون عضو برجسته مجلس اعیان انگلستان، ضمن تأکید بر حمایت خود از قیام مردم ایران، به حسابرسی از دیکتاتوری آخوندی به‌خاطر سرکوب اعتراضات فراخوان داد و نوشت:
من از فراخوان خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، که از جامعه بین‌المللی، ایالت متحده، انگلستان و سازمان ملل خواست که یک روند مستقل برای حسابرسی از سران رژیم (ایران) و مسئولان کشتارها و ناقضان سیستماتیک حقوق‌بشر شروع بشود، حمایت می‌کنم».

لرد آلتون تأکید کرد: به‌کار گرفتن سپاه پاسداران و ارگانهای دیگر رژیم برای سرکوب قیام سراسری مردم ایران، به اضافهٴ محدود کردن دسترسی به اینترنت و فضای مجازی توسط مقامات این رژیم، مطلقاً غیرقابل‌قبول است.

باب بلکمن عضو مجلس عوام انگلستان در حمایت از قیام و محکوم کردن جنایات سرکوبگرانه رژیم نوشت: من سرکوب مردم قیام‌کننده که خواهان تغییر در ایران هستند را قویاً محکوم می‌کنم و از دولت انگلستان مصرانه می‌خواهم که من را در این محکومیت همراهی کند. جامعه بین‌المللی باید برای حفاظت از این تظاهرکنندگان اقدام کند. من از فراخوان مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، حمایت می‌کنم، که از سازمان ملل و دولتهای غرب می‌خواهد که رژیم را به‌خاطر نقض مستمر حقوق‌بشر، شامل قتل‌عام ۱۹۸۸و کشتارها در دوران این قیام فعلی تحت تحریم قرار بدهند، و این‌که شورای امنیت سازمان ملل برای اقدامات بین‌المللی به‌منظور توقف این خشونت ها دست به‌عمل بزند.

این نماینده پارلمان انگلستان می‌افزاید: بیش از ۳۰۰۰نفر در این سلسله تظاهرات دستگیر شدند و حداقل ۴۰نفر از شروع این تظاهرات که در روز ۲۸دسامبر ۲۰۱۷ شروع شد، تا الآن کشته شدند. مقامات رژیم، خود می‌گویند، اکثریت بزرگی از افرادی که دستگیر شدند زیر ۲۵سال سن دارند.

راجر گادسیف نماینده پارلمان انگلستان طی پیامی نوشت: من از مردم دلیر ایران که در قیام سراسری شرکت دارند حمایت می‌کنم. با وجود این‌که رژیم ایران مردمی را که خواهان تغییر هستند وحشیانه سرکوب کرد، آنها دنبال آزادی‌های بیشتری هستند. حمایت از شورای ملی مقاومت، برای مبارزه مردم ایران، برای آزاد کردن غل و زنجیرهای سرکوب و برقراری دموکراسی در ایران، یک ضرورت است. قیام سراسری ایران، یادآور این است که دولت انگلستان و همپیمانانش در کشورهای غربی، باید این واقعیت را به‌رسمیت بشناسند و از حق مشروع مردم ایران برای سرنگون‌کردن استبداد مذهبی در ایران و برقراری یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنند.

جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا طی مقاله‌یی در مجله نیوزویک نوشت: شعارهای مردم در تظاهرات سراسری در ایران نشان می‌دهد که مردم رفاه و سعادتشان را در تناقض با ثروتهای متکبرانی می‌بینند که اکنون قدرت را در ایران در چنگ خود دارند. همان‌طور که مریم رجوی در اولین بیانیه خود در شروع قیام مردم اعلام کرد، تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، سرنگونی رژیم آخوندی است.

همان‌طور که شعارها به‌وضوح خواستار سرنگونی رژیم مذهبی شده بودند، مقامات به نقش هواداران مجاهدین اشاره کردند که دارای یک شبکه زیرزمینی فعال در داخل ایران است.

جولیو ترتزی هم‌چنین درباره سیاست کشورهای اروپایی در مورد رژیم آخوندی گفت: سیاستهای اروپا نسبت به رژیم به‌شدت گمراه شده است. تمایل به این توافق هسته‌یی موجب شد تا آنها به ایجاد یک رویکرد بسیار آشتی جویانه رو بیاوردند و در نهایت منجر به توافق ناکارآمد شد.

ترزا ویلیرز نماینده پارلمان انگلستان و وزیر پیشین ایرلند شمالی، حمایت خود را از قیام مردم ایران اعلام کرد. وی گفت:‌ «من از اعتراضات صلح‌آمیز مردم ایران کاملاً حمایت می‌کنم. من خشونت و واکنش سرکوبگرانه‌یی را که از مقامات (رژیم) ایران در تظاهرات اخیر دیده‌ایم محکوم می‌کنم».

وی افزود: «مهم است که وزرای انگلستان، از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی، به‌منظور فراخوان به عدالت و آزادی برای مردم ایران استفاده کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc52e725-334d-45eb-adb2-414ea5a12849"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات