728 x 90

تجمع کارگران ایران قوطیِ قزوین مقابل استانداری رژیم

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ایران قوطی
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ایران قوطی
جمعی از کارگران کارخانه ایران قوطی در استان قزوین روز ۳شنبه ۱۹دی ۹۶ در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۰ماه از حقوق عقب‌افتاده و حق بیمه‌هایشان در مقابل ساختمان استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

به گفته گرداننده کارخانه ایران قوطی، دلیل به تأخیر افتادن حقوق کارگران افزایش مشکلاتی است که عموم تولید کنندگان از چند سال پیش با آن مواجه شده‌اند.

در عین‌حال یکی از کارگران معترض گفته است تأخیر در پرداخت مطالبات کارگران در این واحد تولیدی، تبدیل به یک روال عادی شده‌است. در کارخانه قوطی ایران، سالهاست که حق بُن کارگری به کارگران پرداخت نمی‌شود، در عین‌حال از سال ۹۳عیدی دریافت نکرده‌ایم.

او سوابق کاری اکثر کارگران قوطی ایران را ۱۵ تا ۲۰سال ذکر کرد و گفت: ادامه تأخیر در پرداخت دستمزد و سایر مطالبات، مشکلات زیادی را در تأمین معاش کارگران به‌وجود آورده است.

کارخانه قوطی ایران واقع در شهر صنعتی البرز قزوین، در زمینه تولید انواع قوطی مواد غذایی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید:
تجمع اعتراضی کارگران حمل و نقل خلیج‌فارس برای چندمین بار روز یکشنبه ۱۷دی ۹۶جمعی از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج‌ فارس برای چندمین بار در ماههای گذشته، در محوطه این شرکت واقع در شهرستان اسلامشهر تجمع کردند.

آنها در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق عقب‌افتاده تجمع کردند.

اعتصاب تمامی کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه
از صبح روز یک‌شنبه ۱۷دی‌ماه ۹۶تمامی کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه در اعتراض به عدم اجرای وعد‌ه‌های داده شده پس از ۶روز اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه؛ دست به اعتصاب زدند.

به‌دنبال این اعتصاب در حال حاضر کارگران در مقابل در بزرگ کارخانه دست به تجمع زده‌اند و با بستن این قسمت از ورودی کارخانه مانع حمل نیشکر به داخل شرکت شده‌اند.

اعتراض کارگران فولاد ارومیه به وعده‌های پوچ و توخالی کارگزاران رژیم

کارگران فولاد ارومیه برای دومین بار در مقابل استانداری رژیم در ارومیه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صبح روز پنجشنبه ۷دیماه ۹۶عده‌یی از کارگران واحد صنعتی فولاد ارومیه با در دست داشتن پلاکاردهایی در یک تجمع اعتراضی خواستار حقوق پرداخت نشده خود شدند.

کارگران معترض می‌گفتند که دیگر از وعده‌های پوچ و توخالی کارگزاران رژیم خسته شده‌ایم و خواستار حل تمامی مسائلمان هستیم.

کارگر دیگری فریاد می‌زد که مگر حقوق ماهیانه ما چقدر است که ۱۰یا ۱۱ماه هم به تعویق می‌افتد. آیا هیچ می‌دانند که وقتی کودکان ما گرسنه می‌خوابند حال ما چگونه است؟ الآن بیش از شش ماه است که ما در ادارات مختلف خواستار مطالبات خود هستیم اما هر کدام به ما وعده‌یی می‌دهند امروز دیگر خواستار حقوق خود هستیم.

با تمام این اعتراضات اما هنوز هیچ کس به سراغ این کارگران محروم نیامده و جویای حال آنها نشده.

کارگر دیگری فریاد می‌زد که «به فریاد ما کارگران فولاد برسید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/217444b8-f000-4934-a843-13e652736ff2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات