728 x 90

کشته شدن ۶۴مهاجر در دریای مدیترانه

مهاجرین در دریای مدیترانه
مهاجرین در دریای مدیترانه
سازمان جهانی کوچ اعلام کرد: 64مهاجر در نتیجه غرق شدن قایق پلاستیکی حامل 150مهاجر قاچاق که درصدد راه‌یابی از لیبی به دریای مدیترانه و از آنجا به ایتالیا بودند، جان باختند.

نماینده سازمان جهانی کوچ در ایتالیا از حساب تویتر خود اعلام کرد: 64مهاجر روز شنبه در نتیجه غرق شدن قایق حامل مهاجرین جان باختند. پس از غرق شدن قایق پلاستیکی حامل 150مهاجر 86نفر از مهاجرین نجات یافته، جسد 8تن از آنها به‌دست آمده و 56نفر نیز هنوز مفقود هستند.

این فاجعه به‌عنوان بزرگترین و کشنده‌ترین تراژدی سال در دریای مدیترانه ثبت گردید.

بموجب گزارش سازمان جهانی کوچ، تعداد پناهجویانی که سال گذشته با عبور از دریای مدیترانه به اروپا راه یافتند، در مقایسه با سال گذشته به نصف کاهش یافته و به 171نفر رسیده است. حدود 3116مهاجر نیز در دریای مدیترانه غرق شدند.

بیشتر بخوانید:
غرق شدن بیش از ۲۰۰مهاجر دیگر در دریای مدیترانه

خبرگزاری رویتر 18اردیبهشت 96 به‌نقل از نجات یافتگانی که خود را از سواحل لیبی به ایتالیا رساندند اعلام کرد:‌ بیش از ۲۰۰مهاجر به احتمال زیاد در آخر هفته اخیر در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

مقامهای گارد ساحلی ایتالیا و لیبی می‌گوید حدود ۷۵۰۰نفر از روز پنجشنبه نجات داده شدند. دو گروه از نجات یافتگان به سازمانهای رسیدگی کننده گفتند صدها نفر قبل از آن که امدادگران برسند، بر اثر خالی شدن باد قایقها در دریا غرق شدند.

نجات یافتگان روز یکشنبه به سیسیل ایتالیا منتقل شدند.

رویتر می‌گوید آمار و ارقام دقیق نیست و آژانس پناهندگان سازمان ملل‌متحد بر اساس مصاحبه با مهاجران شمار کشته شدگان را بیش از ۸۰نفر تخمین زده است.

آژانس پناهندگان ملل‌متحد می‌گوید غیر از مورد اخیر، بیش از ۱۱۵۰نفر در سال جاری میلادی در مسیر شمال آفریقا به ایتالیا ناپدید یا کشته شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4742a6a-3ef9-45bd-bd43-d3530036ce70"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات