728 x 90

سخنرانی نیوت گینگریچ در تظاهرات همبستگی با قیام ایران مقابل کاخ سفید:

سخنرانی نیوت گینگریچ در تظاهرات همبستگی با قیام ایران
سخنرانی نیوت گینگریچ در تظاهرات همبستگی با قیام ایران
نیوت گینگریچ: مردم ایران بارها و بارها سعی کرده‌اند از دست این دیکتاتوری آزاد و رها شوند اما این بار تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد

وقتی 30هزار نفر در سال 67بدست دیکتاتوری حاکم کشته شدند
این دیکتاتوری توانست سالها اطلاعات در این رابطه را پنهان کند
اما امروزه دنیا متفاوت است

اخیراً دیدید که رئیس‌جمهور فرانسه تقاضای دیکتاتوری ایران
مبنی بر اعمال محدودیت بر فعالیتهای خانم رجوی را رد کرد
و پاسخ داد فرانسه حق مخالفت سیاسی را به‌رسمیت می‌شناسد
و تروریسم را تحمل نخواهد کرد

فکرمی کنم این مشت محکمی به‌صورت رژیم بود
و این رخداد نشان می‌دهد که آنها چقدر وحشت‌زده هستند
و به همین خاطر دست به دامن رئیس‌جمهور فرانسه شده‌اند

آنچه ما امروز در ایران شاهد آن هستیم یک دیکتاتوری وحشت زده
و فاسد و منزوی از مردم است
ما طی هفته گذشته اقداماتی از جانب رئیس‌جمهور ترامپ دیدیم
که بیشتر از هشت سال ریاست‌جمهوری اوباما بود
که سعی می‌کرد با رژیم مماشات کند و صرفاً معامله جوش بزند

من احترام عظیمی برای مردمی قائل هستم که به‌طور روزمره
جان خود را به خطر می‌اندازند و برای آزادی ایستادگی می‌کنند

نیوت گینگریچ - رئیس پیشین کنگره آمریکا:
اولا اجازه بدهید از همه شما به‌خاطر حضورتان در این‌جا سپاسگزاری کنم، که از اقصی نقاط آمریکا جمع شده‌اید تا همبستگی خود را با مردم ایران ابراز نمایید، مردمی که خطر زندان و کشته شدن را به جان خریده‌اند و هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا به دنیا بگویند که دیکتاتوری حاکم، مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند، و این‌که دیکتاتوری تنها با کشتن و زندانی کردن مخالفان به بقای خود ادامه می‌دهد. مردم ایران بارها و بارها سعی کرده‌اند که از دست این دیکتاتوری آزاد و رها شوند. تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد. من نمی‌دانم چه تعدادی از شما می‌دانید یا نه ولی وقتی 30هزار نفر در سال 67بدست دیکتاتوری حاکم کشته شدند، این دیکتاتوری قادر بود سالها اطلاعات در این رابطه را پنهان کند. اما امروزه دنیا متفاوت است. به‌طور روزمره گزارشهایی بیرون می‌آید و مردم چیزهای جدیدی می‌آموزند. شما اخیراً دیدید که رئیس‌جمهور فرانسه تقاضای دیکتاتوری ایران مبنی بر اعمال محدودیت بر فعالیتهای خانم رجوی را رد کرد و پاسخ داد خیر. فرانسه حق مخالفت سیاسی را به‌رسمیت می‌شناسد و تروریسم را تحمل نخواهد کرد. و فکر کنم این مشت محکمی به‌صورت رژیم بود و نشان می‌دهد که آنها چقدر وحشت‌زده هستند و به همین خاطر دست به دامن رئیس‌جمهور فرانسه شده‌اند.
آنچه ما امروز در ایران شاهد آن هستیم یک دیکتاتوری وحشت‌زده و فاسد و منزوی از مردم است که به‌رغم این‌که دولت قبلی آمریکا میلیاردها دلار برای آن پول فرستاد، اما این رژیم همه آن پولها را صرف ماجراجویی‌های خود در سوریه و عراق و یمن و غزه و جنوب لبنان کرد، در حالیکه مردم ایران جانشان از دست این دیکتاتوری فاسد به لب رسیده، رژیمی که به مردم ایران کمک نمی‌کند و به‌دنبال منافع و امیال خود برای تسلط بر منطقه است. ما طی هفته گذشته اقداماتی از جانب رئیس‌جمهور ترامپ و دولت فعلی دیدیم که بیشتر از هشت سال ریاست‌جمهوری اوباما بود که سعی می‌کرد با رژیم مماشات کند و صرفاً یک معامله جوش بزند. و بگذارید خطاب به هرکس در هیأتهای حاکمه اروپا و آمریکا که نگران توافق اتمی و تهدید وقایع اخیر در آن رابطه هستند بگویم که تنها راه بلندمدت برای مقابله با تهدید دیکتاتوری مجهز به سلاح اتمی ایران خاتمه دادن به این دیکتاتوری خواهد بود.
شما می‌توانید اقدامی کنید که عملی است. هفته بعد، تک‌تک شما باید با نماینده خود در مجلس و دو سناتور خود از هر ایالت تماس بگیرید و آنها را تشویق کنید که در رابطه با وقایع سال 67در کنگره جلسات استماع تشکیل دهند. زیرا حتی امروز هم اکثر مردم آمریکا نمی‌دانند که دیکتاتوری ایران تا چه حد وحشی است. نمی‌دانند چه تعدادی قربانی گرفته است. از نمایندگان کنگره خواهان صدور قطعنامه‌های محکمی شوید که از اقدامات دولت فعلی حمایت می‌کنند. و از آنها بخواهید که اصرار کنند که ما از امکانات آمریکا برای برقراری مجدد دسترسی به اینترنت و تلفن در سراسر ایران استفاده کنیم تا مردم ایران بتوانند فارغ از اقدامات دیکتاتوری با یکدیگر تماس بگیرند.

بنابراین می‌خواهم به تک‌تک شما یادآوری کنم که شما فرصتی دارید که مردم ایران اکنون از آن محرومند، و آن این است که به مطبوعات و رسانه‌ها و نمایندگان کنگره و سناتورها مراجعه کنید تا موجی از حمایت را برانگیزید تا آمریکا و متحدان آن وارد صحنه شوند - و اگر توجه کرده باشید، کشورهای اروپایی یکی بعد از دیگری دارند موضعگیری می‌کنند و شروع به فشار آوردن کرده‌اند. بسیاری از آنان می‌ترسند و بسیاری هم تمایل به این کار را ندارند. اما نمی‌توانند براحتی منفعل بمانند آن هم در مقابل چنین دیکتاتوری که مردم را به‌قتل می‌رساند و سه هزار نفر را زندانی کرده. اروپایی‌ها نمی‌توانند گوشه‌یی بیاستند و هیچ کار نکنند. بنابراین، من با کمک شما و تلاشهای شما برای تماس با نمایندگان کنگره، هرآنچه در توان دارم را انجام خواهم داد تا با اطمینان این پیام را برسانیم که آمریکا می‌تواند به‌شدت از مردم ایران حمایت کند تا کشور خودشان را خودشان آزاد کنند. ما باید هر چه می‌توانیم انجام دهیم تا مردم ایران بتوانند اطلاع‌رسانی کنند.
ما می‌توانیم پیروز شویم. سخت است. من احترام عظیمی برای مردمی قائل هستم که به‌طور روزمره جان خود را بخطر می‌اندازند و برای آزادی در ایران ایستادگی می‌کنند. و فکر می‌کنم همه ما باید از آنها به‌خاطر شجاعت و مقاومت و تعهدشان بسیار قدردانی و تجلیل کنیم. و من به صف شما می‌پیوندم تا دولت آمریکا را تشویق کنیم که به فشار آوردن در سازمان ملل و استفاده از امکانات آمریکا ادامه دهد تا به مردم ایران کمک کند که به خودشان کمک کنند و هم‌چنین از طریق تحریمها روشن سازد که ما بقاء سپاه پاسداران رژیم را تحمل نخواهیم کرد. ما اعمال این دیکتاتوری را تحمل نمی‌کنیم. و می‌دانیم که سرنگونی این دیکتاتوری تنها راه امن بلندمدت است تا اطمینان حاصل شود که تهدید یک دیکتاتوری مجهز به بمب اتمی، یعنی یک دیکتاتوری به‌غایت غیرقابل اتکا و خطرناک، برطرف خواهد گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ac5f14e-60a4-4103-b1fb-4e2f1889aacb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات