728 x 90

تظاهرات و درگیری در مناطق مختلف اهواز و گوشمالی دادن شماری از مزدوران

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
در طول ده روز قیام سراسری، خوزستان و اهواز قهرمان همه روزه شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی علیه فاشیسم دینی حاکم بودند. در این مدت صدها تن از جوانان در اهواز و حمیدیه و شادگان و دیگر شهرهای این استان توسط پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر دستگیر شدند.

شنبه شب ۱۶دی، در دهمین روز قیام مردم به‌پاخاسته و جوانان دلیر مناطق مختلف شهر اهواز دست به تظاهرات زدند. آنها به سرکوب وحشیانه قیام آفرینان و دستگیری شمار زیادی از آنان اعتراض کردند.

در منطقه کیانشهر جمعیت زیادی در فرمانداری تجمع کردند و شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد؛ سردادند. در کیان شهر نیز مردم با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای دست به اعتراض زدند. این تظاهرات با یورش ددمنشانه نیروهای سرکوبگر به مردم، به درگیری کشیده شد.

همزمان در منطقه کوت عبدالله تظاهرات مردم و جوانان با یورش گله‌های پاسدار و بسیجی مواجه شد، که جوانان به مقابله پرداختند و شماری از نیروهای سرکوبگر را گوشمالی دادند،

جمعه شب نیز تظاهرات شجاعانه مردم اهواز در کوی علوی به درگیری سنگینی با پاسداران و بسیجیان و گارد ضدشورش کشیده شد. در این درگیری که از ساعت ۲۲تا یک و نیم بعد از نیمه‌شب بود، مقر بسیج در کوی ملت به آتش کشیده شد و شماری از پاسداران هار و جنایتکار توسط مردم گوشمالی داده شدند و بقیه جانیان وادار به عقب‌نشینی شدند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷دی ۱۳۹۶ (۷ژانویه ۲۰۱۸)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f18c9c8-13df-4d47-9ccf-67dfcce5b467"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات