728 x 90

تظاهرات و درگیری در شهرهای به‌پاخاسته در نهمین روز قیام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
در روز جمعه ۱۵دی (۵ژانویه) در نهمین روز از قیام سراسری مردم ایران، با وجود جو گسترده امنیتی و حضور گسترده نیروهای سرکوبگر، مردم در بسیاری از شهرها دست به تظاهرات زدند.

در تهران نیروهای سرکوبگر از گارد ضدشورش تا بسیجیان و پاسداران و لباس‌شخصیها به‌صورت موتوری و پیاده در نقاط مرکزی شهر حضور داشتند. آنها در میدان انقلاب با شلیک مستقیم چند جوان را مجروح و شماری را دستگیر کردند.

تظاهرات در چهارراه ولیعصر مورد یورش مزدوران قرار گرفت. با این‌حال مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای به سمت میدان آزادی حرکت کردند. در خیابان استاد معین (به سمت میدان آزادی)، مردم با پرتاب سنگ با آدمکشان گارد ضدشورش مقابله کردند و برای ممانعت از حرکت آنها یک سطل آشغال را در وسط خیابان آتش زدند.

خیابان منیریه به سمت راه‌آهن مردم با گارد ضدشورش و مزدوران درگیر شدند. رژیم برای جلوگیری از رفتن مردم به نقاط تظاهرات متروهای این منطقه را تعطیل کرد. تجمع مردم در پارک دانشجو با حمله نیروهای سرکوبگر به درگیری کشیده شد.

در خیابان پیروزی (شرق تهران) درگیری شدید و تیراندازی است. در نظام آباد و حد فاصل نارمک تا تهرانپارس نیز جمعیت زیادی دست به تجمع زدند.

در تبریز به‌دنبال تظاهرات مردم در جریان مسابقه فوتبال در ورزشگاه سهند، دهها نفر در اطراف استادیوم و در اتوبان کسایی دستگیر شدند. در میدان آبرسان گله‌های گارد ضدشورش و بسیجیان تظاهرکنندگان به‌ویژه کسانی را که تلفنهای همراه دارند، با باتون به‌شدت مضروب و مجروح می‌کردند. مردم با سنگ به مقابله با آنان پرداختند.

جوانان شجاع رشت نیز با شعار مرگ بر خامنه‌ای مسابقه فوتبال در استادیوم کوچک خان این شهر را به صحنه ابراز انزجار از نظام ولایت فقیه تبدیل کردند

جوانان خشمگین اراک (مرکز استان مرکزی) در مقابل حملات نیروهای سرکوبگر به فرمانداری شهر حمله کردند.

در لاهیجان (استان گیلان) با شعار نترسید نترسید ما همه با هم هستیم دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات مردم تاکستان (استان قزوین) با شعارهای مرگ بر روحانی و توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه برگزار شد.

تظاهرات مردم و جوانان کاشان در چهار راه شاهد به درگیری با مزدوران کشیده شد.

در خمین (استان مرکزی) مردم و جوانان شجاع با شعارهای نترسید نترسید ما همه با هم هستیم جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات مردم شجاع شهرهای بوکان و کامیاران نیز به درگیری با گله‌های پاسدار و بسیجی کشیده شد.

در منطقه حسین آباد ارومیه بین جوانان شجاع و نیروهای سرکوبگر درگیری سنگینی رخ داد.

در قزوین نیز مردم و نیروهای ضدشورش به‌شدت درگیری شدند.

در شاهین شهر، جوانان در خیابان آتش روشن کردند آنها در مقابل یورش پاسداران و بسیجیان جنایتکار به مقابله و جنگ و گریز دست زدند و در حالی که شعار بیشرف بیشرف می‌دادند به سوی آنها سنگ پرتاب کردند. صدای شلیک از منطقه تظاهرات به گوش می‌رسید.

جوانان دلیر علاوه بر تظاهرات به نوشتن شعارهایی چون مرگ بر خامنه‌ای، شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده بر در و دیوار شهرها از جمله دهدشت (استان کهکیلویه – بویراحمد) و سقز مبادرت کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۶دی ۱۳۹۶ (۶ژانویه ۲۰۱۸)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2969c580-0224-4ee9-86f1-100265b7b0d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات