728 x 90

بیانیه حمایت جمعی از جوانان بیکار استان اردبیل، زنان خانه‌دار شیراز و معلمین بازنشسته در تهران از قیام مردم ایران

حمايتهاي مردمي از قيام
حمايتهاي مردمي از قيام
جمعی از جوانان بیکار استان اردبیل، جمعی از زنان خانه‌دار در شیراز و جمعی از معلمین بازنشسته در تهران طی بیانیه‌هایی از قیام مردم ایران حمایت کردند

در قسمتی از بیانیه جمعی از جوانان بیکار در استان اردبیل آمده است:‌ ما جوانان بیکار که عمدتاً فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستیم، با شروع تظاهرات و قیام مردم ایران و همگام با سایر اقشار میهنمان فریاد می‌زنیم که: ای آخوندهای هرزه اموال این ملت را چرا به غارت می‌برید و چرا به‌جای دادن حق این ملت، مردم را سرکوب می‌کنید؟ نه نه نه دیگر سکوت بس است و ما این قیام را تا به آخر و تا نابودی این نظام واپسگرا ادامه خواهیم داد و تن به ذلت آخوندها نمی‌دهیم.

هم‌چنین در قسمتی از بیانیه جمعی از زنان خانه‌دار در شیراز آمده است:‌ در نظام ولایت فقیه، نه تنها حقی برای ما به‌رسمیت شناخته نمی‌شود، بلکه با زنان به‌عنوان انسانهای درجه دو برخورد کرده و حکومت، در محل کار، در خانه و در کوچه و خیابان به تحقیر و سرکوب ما می‌پردازد. پس دیگر جای ایستادن نیست. چرا که چیزی برای از دست دادن باقی مانده است و به این نظام که دشمن زنان و جوانان است نمی‌توان امیدی داشت. پس بپامی خیزیم و همپای دیگر همشهری هایمان فریاد آزادی سر می‌دهیم و می‌گوییم: ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم.

و جمعی از معلمین بازنشسته در تهران طی بیانیه‌یی با عنوان: تو اگر برخیزی، من اگر برخیزم همه بر می‌خیزند از جمله نوشتند:‌ حرف ما هم عینا به مانند فرزندان دانشجوی‌مان است که در مقابل دانشگاه تهران فریاد زدند: اصلاح طلب، اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا! آری ما هم معتقدیم که تمامیت این نظام، جز فقر و فساد و تبعیض برای ما ثمری نداشته و از روحانی و امثال او آبی برای مردم محروم ما گرم نخواهد شد. پس یک صدا به این قیام سراسری می‌پیوندیم و فریاد آزادی سر خواهیم داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/979e5f69-0fb8-4e16-9daf-dd74c9bb72ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات