728 x 90

شهدای قیام سراسری ایران دست‌کم به ۳۰تن می‌رسد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
تا آخرین ساعتهای دوشنبه شب ۱۱دی ماه یعنی در پنج روز اول قیام سراسری مردم علیه رژیم آخوندی دست‌کم ۳۰تن از قیام‌کنندگان در شهرهای مختلف کشور با شلیک مستقیم پاسداران و دیگر نیروهای سرکوبگر به‌شهادت رسیدند. ۱۰تن از آنان روز دوشنبه ۱۱دی در قهدریجان (استان اصفهان) به‌شهادت رسیدند. در میان دیگر شهرهایی که تظاهرکنندگان در اثر شلیک پاسداران به‌شهادت رسیدند می‌توان از درود، ایذه، تویسرکان، شاهین شهر، همدان و نورآباد نام برد.

در یک تحول دیگر علی اصغر ناصر وقت، معاون فرمانداری آخوندها در تهران در روز سه‌شنبه ۱۲دی به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «روز گذشته ۱۰۰نفر در تهران بازداشت شدند و جمع بازداشت‌شدگان در تهران در روزهای ۹و ۱۰و ۱۱دی به ۴۵۰تن می‌رسد».

در همین حال فرماندار آخوندها در ایذه (استان خوزستان) گفت: در ایذه «در روزهای اخیر چندین نفر زخمی و کشته شدند». و اعلام کرد «مدارس این شهر در کلیه مقاطع در بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) تعطیل» است.

رژیم ضدبشری آخوندی بیهوده تلاش می‌کند با کشتار و زندان و ایجاد رعب و وحشت از انفجار خشم مردمی که از چهار دهه ظلم و ستم و فقر و بیکاری به ستوه آمده‌اند، جلوگیری کند. جنایتهایی که خامنه‌ای و روحانی و دیگر سردمداران رژیم این روزها در شهرهای مختلف کشور مرتکب می‌شوند تنها اراده مردم ایران برای سرنگونی تمامیت این رژیم را صیقل می‌زند.

مقاومت ایران از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، آمریکا، شورای امنیت و دبیرکل ملل‌متحد و هم‌چنین از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد اقدامات مؤثر بین‌المللی علیه کشتار و سرکوب مردم ایران به‌عمل بیاورند. روابط اقتصادی و سیاسی با این رژیم قرون‌وسطایی باید قطع شود و تحریمهای همه‌جانبه بر آن اعمال گردد و حق مردم ایران برای سرنگونی این رژیم به‌رسمیت شناخته شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲دی ۱۳۹۶ (۲ژانویه ۲۰۱۸)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d8de5f1-0c83-4bcb-9421-4d313ea91559"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات