728 x 90

اسکای نیوز: ورشکستگی اقتصادی زمینه‌ساز قیام مردم

قیام نه به گرانی مردم ایران
قیام نه به گرانی مردم ایران
تلویزیون اسکای نیوز که تاکنون دهها گزارش و خبر از قیام مردم ایران منتشر کرده است در جدیدترین گزارش خود گفت:
اقتصاد ایران شاهد پس‌رفت بزرگی است که منعکس‌کننده وضعیت زندگی مردم آن است. میزان بیکاری به بیست میلیون نفر می‌رسد. نزدیک به نیمی از مردم ایران در فقر زندگی می‌کنند.
 

نه بزرگ مردم ایران به حاکمیت آخوندی

نه بزرگ مردم ایران به حاکمیت آخوندی

این بار هزاران ایرانی به‌خاطر فقر و وضعیت خراب زندگی به خیابانها می‌آیند. این نشانه‌ای خطرناک از شکنندگی اقتصاد ایران است. بودجه سال ۲۰۱۸صد و بیست و شش میلیارد دلار شد. رژیم ۲۸درصد از این بودجه را در اختیار ندارد. این میزان کمبود از نظر کارشناسان شکست اقتصادی است. این شکست در کشوری است که ۸۳میلیون نفر جمعیت دارد.

در حالی که رژیم می‌گوید ده درصد جمعیت ایران بیکار است گزارشها نشان می‌دهد که تعداد واقعی بیکاران از بیست میلیون نفر هم بیشتر است یعنی نزدیک به ۲۵درصد از جمعیت ایران بیکار است.

بر اساس گزارشها نزدیک به ۴۰میلیون ایرانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند یعنی نیمی از جمعیت کشوری که به‌صورت گسترده‌یی بر صدور نفت و گاز تکیه دارد. ایران ۱۰درصد از ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد.

گزارشها می‌گویند رژیم ایران بعد از برداشته شدن مجازات کشورهای غربی روزانه نزدیک به ۴میلیون بشکه نفت تولید کرده است. بیش از نیمی از این نفت به خارج فروخته می‌شود و بقیه آن برای مصرف داخلی است.

دخایر نفتی ایران به ۱۲۵میلیارد بشکه می‌رسد. بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم منتشر کرده، ایران در سال 1393با این میزان ذخیره نفت‌خام و میعانات گازی متعارف شناخته شده، پس از ونزوئلا، عربستان سعودی و کانادا در رتبه چهارم جهان قرار گرفته وبا ۳۳ترلیون متر‌مکعب گاز سومین ذخایر گازی جهان را در اختیار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dda1641-1ef6-4954-b3fc-a617583a3dfc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات