728 x 90

انعکاس خبرگزاری‌های بین‌المللی از تظاهرات مردم مشهد؛ الجزیره: تظاهرات در ایران علیه گرانی

قیام مشهد نه به گرانی 7دی 96
قیام مشهد نه به گرانی 7دی 96
 ارم نیوز: رهبر اپوزیسیون ایران به گسترش اعتراضات و حمایت از قیام مشهد برای سرنگونی رژیم آخوندی فراخوان داد

مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران و رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت در تبعید امروز ۵شنبه ۷دی ۹۶ از همه ایرانیان به‌خصوص جوانان خواست که از گسترش اعتراضات ضدحکومتی حمایت کنند. این اعتراضات امروز در شهر مشهد در شمال شرق ایران به‌دلیل خشم مردم علیه بیکاری و فقر و گرانی شعله کشید.

رجوی در پیامی به مردم ایران در حساب رسمی خود در توییتر از عموم مردم به‌ویژه جوانان خواست در حمایت از خیزش بزرگ مشهد به‌پاخیزند. وی تأکید کرد تنها راه خلاصی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سرنگونی رژیم آخوندی است.

خانم مریم رجوی گفت در حالی‌که اکثریت قاطع مردم ایران از فقر و تورم و بیکاری رنج می‌برند، بخش عمده ثروت و درآمدهای کشور هزینه دستگاههای نظامی و امنیتی و جنگ‌افروزی و دخالتهای منطقه‌یی می‌شود یا توسط سردمداران رژیم چپاول و به حسابهای بانکی آقازاده‌ها سرازیر می‌گردد.

وی افزود: قیام قهرمانانه امروز در بخشهای وسیعی از ایران، بار دیگر نشان داد سرنگونی رژیم آخوندی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردمی یک خواست ملی و سراسری است.

علاوه بر مشهد، شهرهای بیرجند، نیشابور و کاشمر در شمال شرق ایران امروز شاهد اعتراضات گسترده‌یی بودند که تظاهرات‌کنندگان شعارهای ضدحکومتی به‌دلیل گرانی و گسترش بیکاری می‌دادند. آنان از رژیم ایران می‌خواستند که فرستادن پول به خارج و حمایت از گروه‌های مسلحی که برای منافع رژیم ایران کار می‌کنند، متوقف کند.
 
الجزیره: تظاهرات در ایران علیه گرانی
صدها شهروند ایرانی ۵شنبه ۷دی ۹۶در شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران و چند شهر دیگر علیه سیاستهای اقتصادی حکومت و گرانی و گسترش بیکاری تظاهرات کردند.
تظاهرات‌کنندگان از مقامات ایرانی خواستار توقف حمایت از رژیم سوریه و توجه بیشتر به وضعیت مردم ایران در داخل شدند.
علاوه بر مشهد، شهرهای یزد در جنوب و شاهرود در شمال و کاشمر در شمال شرق ایران و نیز نیشابور در نزدیکی مشهد شاهد تظاهرات بودند.
یادآوری می‌شود در ایام اخیر تظاهراتی در برخی شهرهای ایران در محکومیت گرانی و علیه قوانین جدید مربوط به اعمال مالیات اضافی به شهروندان صورت گرفته است.
 
 خبرگزاری رویتر از تظاهرات مردم مشهد گزارش داد:‌ مردم روز پنجشنبه به خیابانهای دومین شهر بزرگ ایران-شهر مشهد ریختند و با دادن شعارهایی علیه دولت تظاهراتی در اعتراض به قیمتهای بالای کالاها برگزار کردند.
فیلمهای ارسال شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تظاهرکنندگان در مشهد، شعار 'مرگ بر رئیس‌جمهور حسن روحانی' و 'مرگ به دیکتاتور' سر می‌دادند.
بسیاری از مردم ایران بر این باورند که وضعیت اقتصادی آنها به‌دلیل فساد و سوء مدیریت بهبود نمی‌یابد...
محمد رحیم نوروزیان، فرماندار رژیم در مشهد، گفت شماری از معترضان ' دستگیر شدند.
تظاهرکنندگان هم‌چنین شعار می‌دادند 'سوریه را رها کن فکری بحال ما کن'، آنها به این ترتیب به استقرار نیروهای نظامی در سوریه برای حمایت از رئیس‌جمهور بشار اسد اعتراض می‌کردند. رژیم ایران هم‌چنین کمکهای مالی را برای بحران اقتصادی سوریه اختصاص داده است.

آسوشیتدپرس: تظاهرات در ایران علیه گرانی

آسوشیتدپرس به‌نقل از ایسنا درباره تظاهرات مردم مشهد گزارش داد مردم به‌دنبال تظاهرات در یک شهر مهم به‌خاطر گرانی دستگیر شده‌اند.

آسوشیتدپرس افزود:‌ گزارش رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن بود که چندین هزار نفر در دست‌کم سه شهر دیگر تظاهراتهای مشابهی برگزار کردند.

. قیمتهای بسیاری از کالاهای پایه از جمله تخم مرغ در روزهای اخیر 30-40درصد افزایش داشته است.

یورونیوز: تظاهرات در چند شهر استان خراسان رضوی

یورونیوز گزارش داد صدها نفر روز پنجشنبه در اعتراض به گرانی در استان خراسان رضوی تظاهرات کردند. در ویدئوهایی که از این تجمع‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر روحانی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دانند.

این تجمع در شهرهای مشهد، نیشابور و کاشمر برگزار شد و در برخی موارد به خشونت کشیده شد. تصاویر ارسالی از سوی کاربران نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

دیلی استار لبنان گزارش داد:‌

در دومین شهر ایران تظاهراتی علیه گرانی و بیکاری برگزار شد

روز پنجشنبه مردم به خیابانهای مشهد و سایر شهرها آمدند.

معترضان علیه حسن روحانی رئیس‌جمهور هم شعار دادند

محمد رحیم نوروزیان فرماندار مشهد گفت: «تظاهرات غیرقانونی بوده است»

ویدئوهایی که بر روی کانال تلگرام بود مردم مشهد را نشان می‌داد که شعار می‌دادند «مرگ بر روحانی».

العربیه از تظاهرت مردم مشهد گزارش داد هزاران نفر از مردم مشهد روز پنجشنبه 28دسامبر 2017با ریختن در خیابانهای شهر در اعتراض به فقر و بیکاری علیه روحانی و خامنه‌ای شعار دادند.

تظاهر کنندهگان شعارهای «مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور» را با صدای رسا سر دادند.

تظاهرکنندگان هم‌چنین با بلندکردن پلاکاردهایی نسبت به دخالت‌های رژیم ایران در منطقه اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان در اعتراض به بیکاری، گرانی و فقر در میدان «شهدا» شهر مشهد که دومین شهر بزرگ ایران به‌شمار می‌رود تجمع کرده و به تظاهرات پرداختند.

اکسپرس: جمعیت عظیمی از معترضان با شعار مرگ بر روحانی طی تظاهرات علیه افزایش هزینه معیشتی با نیروهای امنیتی، درگیر شدند

اکسپرس:‌ جمعیت عظیمی از معترضان با شعار مرگ بر روحانی طی تظاهرات علیه افزایش هزینه معیشتی با نیروهای امنیتی، درگیر شدند

اعتراضات اصلی در شهر مشهد در ایران شروع شد. هزاران نفر از مردم به خیابانها ریختند و شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهایی علیه حسن روحانی دادند. تظاهرات ضددولتی در سراسر ایران از جمله در مشهد برگزار شد.

تصاویری که روی اینترنت گذاشته شد نشان می‌دهد نیروهای امنیتی برای متوقف‌ساختن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

فیلم دیگری نشان می‌دهد پلیس در حالیکه مردم اشیایی به سمتش پرتاب می‌کردند از ماشین آبپاش برای عقب راندن مردم استفاده کرده است.

برخی تظاهرکنندگان دیده شدند که صورتشان خون‌آلود بود و در اینحال درگیری با پلیس ادامه داشت.

صحنه‌های مشابهی در نیشابور، شاهرود و یزد برگزار شده است و مردم فریاد می‌کشیدند «سوریه را رها کن فکری بحال ما کن»

اکسپرس افزود:‌ درصد بیکاری طی سال گذشته ۱۲.۴درصد بود که نسبت به سال قبلش ۱.۴هم اضافه شده است. از جمعیت کل 80میلیونی ایران حدود ۳.۲میلیون ایرانی بیکارند.

رادیو بین‌المللی فرانسه: برگزاری تجمع اعتراض به گرانی در مشهد و چند شهر دیگر

رادیو بین‌المللی فرانسه گزارش داد روز پنجشنبه ۷دی تجمعی در میدان شهدای مشهد و هم‌چنین در چند شهر دیگر در اعتراض به گرانی‌های اخیر در ایران صورت گرفت. محمد رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد نیز با اعلام این‌که تجمع ' نه به گرانی' غیرقانونی بوده از بازداشت برخی افراد شرکت‌کننده در آن خبر داد. این منبع افزود:‌ برخی فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس برای متفرق کردن معترضان از ماشین آبپاش و گاز اشک‌آور استفاده کرده است. هم‌چنین معترضان به سوی مأموران پلیس، سنگ پرتاب کرده‌اند. معترضان در این تجمع، شعارهایی علیه دولت حسن روحانی سر داده‌اند. هم‌چنین برخی خبرگزاریها از برگزاری تجمع‌های مشابهی در شهرهای نیشابور و کاشمر خبر داده‌اند.

الحره:‌ معترضان در مشهد شعار می‌دادند:‌ مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور

ایرانیان روز ۵شنبه ۷دی ۹۶ در خیابانهای مشهد دومین شهر بزرگ ایران علیه گرانی تظاهرات کرده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

معترضان در این شهر شعار می‌دادند:‌ مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور.

آنان در انتقاد به ارسال نیروهای رژیم ایران به سوریه و حمایت از رژیم بشار اسد در جنگ داخلی در آنجا که از سال ۲۰۱۱ شروع شده است شعار می‌دادند:‌ سوریه را رها کن، فکری به‌حال ما کن.

در ویدیوهایی که در کانالهای اجتماعی منتشر شده است نیروهای انتظامی دیده می‌شود که از پاشیدن آب و گاز اشک‌آور برای پراکنده کردن معترضان استفاده می‌کنند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی و وسائل ارتباط جمعی نیمه رسمی از تظاهرات دیگری نیز در استان خراسان رضوی خبر دادند.

اسکای نیوز:‌ مریم رجوی به قیام‌کنندگان مشهد درود فرستاد و از شهروندان به‌خصوص جوانان خواست به قیام نه به گرانی بپیوندند.

اسکای نیوز در گزارشی از تظاهرات مردم مشهد گفت:‌ روز ۵شنبه هزاران ایرانی در خیابانهای شهرهای مشهد، نیشابور، کاشمر، شاهرود، بیرجند، نوشهر و یزد تظاهرات کردند. این تظاهرات علیه گرانی و فساد اقتصادی بود و تظاهرات‌کنندگان شعارهای ضدحکومتی مثل مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در مقابل مقامات حکومتی دهها تن را دستگیر کردند.

اهالی شهر مشهد در تظاهرات خود علیه نیروهای سپاه و نیروهای ضدشورش شعار می‌دادند:‌ توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد.

به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران در شهر نیشابور بیش از هزار تن علیه وضعیت معیشتی خود تظاهرات کرده و شعار می‌دادند سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن.

در شهر بیرجند نیز صدها شهروند تظاهرات کرده و خواهان استعفای حسن روحانی شدند.

از سوی دیگر، مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت به قیام‌کنندگان درود فرستاد و از شهروندان به‌خصوص جوانان خواست به قیام نه به گرانی بپیوندند.

وی قیام روز ۵شنبه را منعکس‌کننده خواست عموم مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی دانست.

العربیه:‌ مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، قیام مشهد را نشان‌دهنده تمایل مردم و سراسر کشور برای سرنگونی رژیم آخوندی توصیف کردند

العربیه در بخش انگلیسی خود گزارش داد:‌ هزاران نفر از ساکنان برخی از شهرهای ایران، از جمله مشهد، روز پنجشنبه به خیابانها آمدند و اعتراض خود را نسبت به افزایش بیکاری، فقر و هزینه زندگی نشان دادند.

تظاهرکنندگان شعارهای "مرگ بر روحانی و مرگ بر دیکتاتور" را سر می‌دادند. معمولاً واژه "دیکتاتور" به علی خامنه‌ای بکار می‌رود. معترضان هم‌چنین پلاکاردهایی را مبنی بر محکوم کردن دخالتهای رژیم ایران در منطقه عربی تکان می‌دادند.

تظاهرات مشابه در شهرهای نیشابور، شاهرود و یزد برگزار شد.

شعارهای خشم آلود "مرگ بر دیکتاتور" و "مرگ بر روحانی" در میان آنها وجود داشت.

تظاهرکنندگان نیز شعار "سوریه را رها کن، فکری بحال ما کن"، "نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم" را نیز فریاد می‌زدند.

العربیه افزود:‌ مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، قیام امروز در مشهد را نشان‌دهنده تمایل مردم و سراسر کشور برای سرنگونی رژیم آخوندی توصیف کردند. خانم رجوی گفت اعتراضات امروز در نقاط مختلف ایران بار دیگر نشان می‌دهد که سرنگونی رژیم آخوندی و برپایی دموکراسی و حاکمیت مردمی خواست ایرانیان در سراسر جهان است.

مریم رجوی گفت در حالی که اکثریت مردم ایران از فقر، تورم و بیکاری رنج می‌برند، بخش بزرگی از ثروت ملی و درآمد برای دستگاههای نظامی و اطلاعاتی و برای جنگ و دخالت در منطقه، توسط مقامات ارشد رژیم به غارت برده شده است.

خانم رجوی گفت: "بنابراین، تا زمانی که این رژیم در قدرت باشد، اقتصاد و رفاه ایرانیها رو به وخامت خواهد رفت و تنها راه‌حل برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بحران، سرنگونی رژیم می‌باشد."

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b9fd60c-214a-4c65-82ea-63c80aba1d35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات