728 x 90

یک کارگزار رژیم: ۳۰درصد جمعیت کشور در بافتهای ناکارآمد سکونت دارند

زلزله کرمانشاه
زلزله کرمانشاه
در حالی‌که احتمال وقوع زمین‌لرزه در تهران و برخی نقاط دیگر کشور به‌طور جدی وجود دارد، کارگزاران حکومتی به پیآمد سیاستهای ضدمردمی رژیم و خطر ریزش ساختمانهایی که از آن به «بافتهای ناکارآمد و فرسوده» نام می‌برند اذعان می‌کنند.

گزارشی در این رابطه:
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رژیم با ارائه آماری اذعان کرد: در کل کشور ۱۴۱هزار هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد که ۳۰درصد جمعیت کشور در این بافتهای ناکارآمد سکونت می‌کنند... . مشکلات آب، برق، گاز، راه و خطوط ارتباطی پس از وقوع زلزله مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند... حادثه پلاسکو نشان داد زیرساختها در کلان شهرهایی مانند کرمان و تهران در وضعیت مطلوبی نیستند.

یک مقام رژیم در آتش‌نشانی تهران نیز گفت: در سه تا چهار سال اخیر ۴۰۰۰تا ۵۰۰۰ساختمان دولتی نا ایمن را شناسایی کرده‌ایم ولی با این حال در رابطه با اینها هیچ اقدامی انجام نشده است... . در خیلی از این ساختمانهای دولتی ارباب رجوع تردد می‌کند و خدایی نکرده اگر اتفاقی برای آنها رخ دهد خسارات و تبعات آن قابل پیش‌بینی نیست.

در هر اظهارنظر کارشناسی، پیآمد سیاستهای ویرانگر رژیم ولایت فقیه را- که به جای ایمنی و حفظ جان و سلامت مردم، تنها به حفظ حکومت و استمرار سیاستهای ارتجاعی خود فکر می‌کند-بیش‌از‌پیش برملا می‌شود.

یک کارشناس رژیم:
محدوده‌ای با مساحت تقریباً ۳۲۶۸هکتار در تهران مشخص میشه که به‌عنوان محدوده‌های فرسوده‌اند خوب تراکم محدوده در جنوب شهر بیشتره این را هم بگم که این ۳۲۶۸هکتار چیزی نزدیک به 205000پلاک رو شامل میشن از مجموعه یک میلیون پلاکی که در شهر تهران وجود داره

‌در تهران اگر زلزله‌ای شدیدی بیاد مشکل دوچندان میشه چون علاوه بر فروریختن خونه‌های فرسوده و قدیمی امدادرسانی به این محله‌ها هم سخت و دشواره

یک کارشناس زن رژیم: این بن‌بست، بن‌بست چهارم عدالت خود کوچه عدالت رو که اگر الآن برین ببینین خودش کم نفوذ ناپذیرترین معبر بود که خود این نفوذ ناپذیر ترین دوباره بن‌بستهایی رو داشت که اصلاً قابل رفت آمد نیست فقط یک نفر میتونه بره دوباره مصالح آوردن خیلی سخته خونه هاشون همش کاه گلی و از تیر و چوب است.

پیش از این مدیرکل آموزش‌وپرورش رژیم در تهران گفته بود: ۷۰۰مدرسه در پایتخت قدمت بالای ۴۰سال داشته و نیازمند تخریب و بازسازی هستند... مدارسی هستند با 100سال قدمت... که تهران از لحاظ وضعیت مدارس اوضاع مناسبی ندارد، مدارسی که از دهه 30و 40در پایتخت باقی مانده‌اند به‌دلیل کمبود فضای آموزشی با تراکم دانش‌آموز همراه هستند و تعدادشان در محلات قدیمی و مرکزی پایتخت کم نیست...

یک کارگزار رژیم وابسته به مؤسسه تحقیق و توسعه خانه عمران پیش از این گفته بود:
زلزله نیمی از تهران را تهدید می‌کند.
بر اساس گزارشهای جایکای ژاپن ۵۵درصد واحدهای مسکونی در تهران از لحاظ کیفیت ناپایدار بوده و مقاوم نیستند که این یک تهدید در زمان وقوع زلزله است.

مقایسه وقوع زلزله در ایران با سایر کشورهای دنیا در 50سال گذشته حاکی از این است که در دنیا 470هزار نفر در اثر وقوع زلزله کشته شده‌اند این در حالی است که در ایران در 50سال گذشته این آمار به 114هزار نفر رسیده که در زلزله بم به تنهایی 40هزار نفر کشته شدند.

ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد در حالی‌که 25برابر تلفات در اثر زلزله در ایران رخ داده است.

در همین حال، شرایط مردم در مناطق زلزله‌زده بسیار وخیم است. روز چهارشنبه یک عضو مجلس رژیم از کرمانشاه با اعتراف به بی‌عملی کارگزاران رژیم در این منطقه و نارضایتی مردم گفت: برخی از مسئولان در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا کردند و قول‌های دادن که هیچ‌کدام از آنها عملی نشد، مردم را در انتظار قرار می‌دهند اما تحمل این انتظارها برای مردم بسیار دشوار است. (به‌دلیل) سرمازدگی 4مورد فوتی وجود داشته و حداقل 20نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند.

وی افزود: 30زایمان در مناطق زلزله‌زده وجود داشته که اکثر نوزادان به‌دلیل نبود امکانات و عدم وجود تجهیزات گرمایشی در حال فوت هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/392bb9c1-df4d-4c92-870e-3db36c4d5c82"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات