728 x 90

سفیر یمن در فرانسه: رژیم ایران جز سلاح چیزی به یمن نداد و ما به‌زودی صنعا را آزاد خواهیم کرد

ریاض یاسین - وزیر خارجه پیشین و سفیر یمن در فرانسه
ریاض یاسین - وزیر خارجه پیشین و سفیر یمن در فرانسه
روزنامه الریاض چاپ عربستان روز دوشنبه چهارم دی نوشت:‌ریاض یاسین سفیر یمن در فرانسه گفت یمن در معرض بزرگترین دخالت از طرف رژیم آخوندی قرار گرفته‌ است و آنطور که یکی از مقامهای رژیم ایران گفته آخرین شهری است که تحت کنترل رژیم ایران قرار گرفته است. وی در کنفرانس مقاومت ایران که در پاریس برگزار شد درودهای رئیس‌جمهور یمن عبدربه منصور هادی را تقدیم و گفت: رژیم ایران هیچ کاری جز ارسال سلاح از طریق کشتی جهان و هواپیمای کیان ایر برای یمن انجام نداد، نه مدرسه‌ای ساخته است و نه راهی و نه بیمارستانی. امیدواریم که ایران آینده به یمن دانشمند و کمک ارسال کند. و با ایران این کشور کهن و دارای تمدن بزرگ به تبادل دانش و تجربه و اقتصاد و توسعه بپردازیم. این چیزی است که آرزوی آن را داریم.

ریاض یاسین یادآوری کرد که در حقیقت در کمتر از دو سال ما بر این رویای نامشروع آخوندهای رژیم ایران غلبه کردیم. صنعاء انشاءالله به‌زودی آزاد خواهد شد. من هم‌چنین با قاطعیت بر این باور هستم که شما نیز به‌زودی از دست رژیم آخوندی در داخل ایران آزاد خواهید شد. این رژیمهای دیکتاتوری که با خشونت و کشتار و ویرانی حکومت می‌کنند فقط یک پایان برایشان متصور است.

ریاض یاسین تأکید کرد که روشن است که دو اشکال در رژیم آخوندی هست. این اشکالات اولاً این است که این رژیم هیچ احساس مسئولیت چه نسبت به مردمش و چه نسبت به منطقه و چه نسبت به جهان ندارد. هیچ اعتباری و هیچ احساسی ندارد. اگر مسائل در این منطقه به جنگ کشیده شود در پایان یک کشور بزرگ و باستانی مثل ایران به سرانجام ناخوشایندی می‌رسد. رژیم آخوندی چه چیزی را به کشورهای دیگر صادر می‌کند. این رژیم جز شبه‌نظامیان را صادر نمی‌کند. سلاح به دست انسانهای دیوانه مثل حزب‌الله لبنان و مثل شبه‌نظامیان حوثی و شبه‌نظامیان دیگر در عراق و کشورهای عربی و اسلامی می‌دهد تا در این کشورها دست به فساد و ویرانی بزنند. وی تأکید کرد که رژیم ایران تلاش می‌کند به دروغ ادعا کند که یک مشکل فرقه‌گرایی و یا مذهبی در یمن وجود دارد و آنها برای حمایت از مستضعفین می‌آیند. این حرف درست نیست و همه شما می‌دانید که مردم یمن بیش از 1000سال است که با هم در همزیستی به‌سر برده‌اند و هیچ جنگی بین مردم یمن نه بلحاظ مذهب و نه به‌خاطر منطقه و نه هیچ یکی از ادعاهای تبلیغات رژیم ایران نبوده است.

ریاض یاسین ضمن آرزوی موفقیت و دیدار در صنعا و تهران در پایان گفت: به دوستانمان گوشزد می‌کنیم که چنین مسائلی را در نظر بگیرند و به تبلیغات و رسانه‌های رژیم ایران فرصت ندهند که منتشر شود و حقایق را در جهان قلب کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8971de38-be81-48dd-aaf0-cb268495f340"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات