728 x 90

فاجعه آلودگی هوای تهران

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران
همراه با نگرانی‌های زلزله، فاجعه آلودگی هوای تهران نیز هم‌چنان ادامه دارد و میزان آلودگی به هشت برابرِ حد مجاز و شاخص بهداشت جهانی رسید.

رسانه‌های رژیم نوشتند: آلودگی هوای تهران در ساعت یک بامدادِ پنجشنبه به ۱۸۰رسید و این عدد، در برخی نقاط تهران در آستانه آلایندگی ۲۰۰قرار دارد.

در تهران آلودگی هوا در 12منطقه در حالت هشدار و قرمز قرار گرفت.

یک رسانه رژیم نوشت:‌ زلزله را رها کنید؛ اوضاع هوای تهران به‌شدت بحرانی است. تا جمعه هوا ناسالم می‌ماند».

یک کارگزار رژیم در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه، شرایط کیفیِ هوای بیشترِ مناطق شهر تهران، در آستانه شرایط نامطلوب برای همه افرادِ جامعه قرار داشته باشد».

گزارشی در این زمینه:
تهران غرق در سرب،
دود ضخیمی تهران را پوشانده است.
هرساله پایتخت در حال گسترش ایران، از آلوده‌ترین هوای جهان رنج می‌برد...
رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران: در ایران سالانه 33هزار نفر به‌دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.
تیتر رسانه‌ها حالا دیگر تنها نشان‌دهنده آلودگی هوا و این کارنامه تیره رژیم پلید آخوندی برای مردم ایران نیست. بیماریها و مرگ و میر تعداد زیادی از مردم، تعطیلی مدارس و ماندن اجباری بیماران تنفسی و قلبی / و کودکان و کهن سالان در خانه و تردد مردم با ماسک در خیابانها در تعداد زیادی از روزهای سال و بسیاری از نشانه‌های دیگر وضعیت آلودگی شدید هوای بسیاری از شهرهای ایران و تبعات آن را به‌خوبی مشخص می‌کند.

رسانه‌های رژیم روز چهارشنبه نوشتند: شاخصهای ذرات معلق کمتر از 5/2میکرون روی عدد 151قرار دارد (یعنی 6برابر حد مجازی که توسط سازمان بهداشت جهانی مشخص شده است) که نشانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای همه افراد است.

در این شرایط وخیم آلودگی هوا رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست رژیم تنها چاره‌ای که برای مقابله با آلودگی هوا به نظرش می‌رسد این است که: دعا کنید باد بیاید!

یک رسانه رژیم با این تیتر نوشت: تا عصر پنجشنبه، خبری از باد و باران نیست و تا این زمان باید آلودگی هوای فزاینده پایتخت را تنفس کرد. بدین ترتیب تعداد روزهای آلوده امسال تهران تا چهارشنبه به 63روز رسید. یعنی طی 9ماه گذشته حداقل 63روز مردم تهران هوای آلوده تنفس کرده‌اند.

این کارگزار رژیم که عنوان. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست را یدک می‌کشد اما به یکی از عوامل آلودگی هوا و ناکارآمدی و بی‌لیاقتی کارگزاران رژیم در رفع آن طی 39سال گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: گازوییل و ماشین‌ها 2عامل آلودگی هوا هستند، عیسی کلانتری افزود:‌مشکل ما در ارتباط با گازوییل است که باید اصلاح شود. گازوئیلی که می‌دهند دهها برابر بیش از استانداردی که باید باشد، آلوده‌کننده است.

در این بین رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل و عمران! شورای شهر رژیم اعتراف می‌کند که این معضل با یک تصمیم ساده قابل حل است. و فقط لازم است که اتوبوسهای شرکت واحد بیش از 30درصد هوای تهران را آلوده می‌کنند با فیلتر دوده مجهز شوند ولی اعتراف می‌کند این کار مبلغ کمی هزینه خواهد داشت و حداقل از یک‌سوم مرگ و میر در تهران به‌خاطر آلودگی هوا جلوگیری می‌کند.

در حالیکه رژیم آخوندی میلیاردها دلار داراییهای مردم ایران را صرف برنامه موشکی و مداخله در سایر کشورها می‌کند، نه تنها هیچ تلاشی برای حل بحران آلودگی هوا با همه خطرات آن برای سلامتی مردم ایران نمی‌کند، بلکه با سیاستهای مخرب و قتل‌عام طبیعت ایران زمین، خود باعث و زمینه ساز بحران آلودگی هواست. آری تا این رژیم ضدمردمی بر سر کار است مردم ایران جز مصیبت و بلا و فقر و بیماری چیزی نصیبشان نخواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbbf90fc-d6cf-42a1-a271-9d3c0f98b57c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات