728 x 90

کنفرانس در پارلمان انگلستان؛ فراخوان به دولت انگلستان برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی

کنفرانس در پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان- وست‌مینیستر
کنفرانس با حضور نمایندگان هر دو مجلس عوام واعیان
فراخوان به دولت انگلستان
برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی


در یک کنفرانس پارلمانی در مجلس عوام انگلستان، که با حضور شماری از نمایندگان هر دو مجلس از همه احزاب برگزار شد، سخنرانان با استناد به نقش سپاه پاسداران در دخالتهای تروریستی رژیم در منطقه و هم‌چنین سرکوب آزادیخواهان و مدافعان حقوق‌بشر در داخل ایران، از دولت انگلستان خواستند سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد.

دکتر متیو آفورد رئیس کمیته تمام حزبی پارلمانی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک که ریاست جلسه را برعهده داشت در سخنان خود گفت: بدون شک سپاه پاسداران علاوه بر سرکوب مردم در ایران، باعث تخریب و کشتار عظیمی در خاورمیانه شده است.
متیو آفورد افزود: مردم ایران که دارای تاریخی غنی در منطقه هستند، اولین قربانیان رژیم آخوندی هستند. این رژیم توسط سپاه پاسداران تظاهرات مردمی و مخالفان و فعالان حقوق‌بشر به‌ویژه هواداران سازمان مجاهدین را به‌طرز وحشیانه‌ای سرکوب می‌کند. در حالی‌که اکثریت مردم ایران در زیر خط فقر هستند، رژیم ثروت و منابع کشور را صرف سپاه پاسداران و دخالتهایش در منطقه می‌کند.
متیو آفورد به استفاده سپاه پاسداران و نهادهای وابسته به ولی‌فقیه از توافق اتمی و برداشته شدن برخی تحریمها برای گسترش تروریسم در خاورمیانه، اشاره کرد و آن را نتیجه سیاست مماشات با استبداد دینی حاکم بر ایران دانست.
وی افزود:
تجاوز رژیم در خاورمیانه نشانه ضعف آن است و نه قدرت. یک اتفاق‌نظر منطقه‌یی و بین‌المللی برای مقابله با توسعه‌طلبی، تروریسم و اعمال بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه وجود دارد. در این رابطه، ما شاهد لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی بودیم که یک اقدام بسیار مناسب است و امیدوارم که انگلستان هم همین اقدام را انجام دهد. ما در غرب باید به حامیانمان که مردم ایران هستند تکیه نماییم. دولت بریتانیا باید از مردم ایران، که به‌دنبال آرمان دموکراتیک خود هستند، پشتیبانی کند. گفتگو با شورای ملی مقاومت ایران را آغاز کند، که کمک می‌کند که آنهایی را که این اعمال شنیع را انجام می‌دهند شناسایی شوند. در همین حال بریتانیا باید تلاشش را بیشتر کند و اقدامات تنبیهی علیه سپاه پاسداران ولی‌فقیه و سازمانهای سرکوبگر و افراد شناخته شده آن را به اجرا در آورد. تا به رژیم هشدار دهد که رفتار خبیثانه‌اش دیگر نادیده گرفته نخواهد شد و باید بهای سنگینی بپردازد.

لرد کارلایل رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران
رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران، گفت: من زمان زیادی صرف مطالعه فساد دولتی کرده‌ام. و دولتهای فاسد زیادی در جهان را تحت نظر داشته‌ام اما هیچ دولتی را تابه‌حال فاسدتر از رژیم ایران ندیده‌ام. دلیل آن هم تاثیر بیش از حد سپاه پاسداران در اقتصاد ایران است و ما باید در اینرابطه کاری انجام دهیم.
وی با یادآوری چشم‌پوشی کشورهای غربی از نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران افزود: ”دولت اکنون می‌تواند اشتباهات گذشته‌اش را تصحیح کند و با همکاری با متحدان، برای رژیم ایران روشن کند که نفوذ مخربش در خاورمیانه دیگر پذیرفته نیست و سپاه پاسداران باید منطقه را ترک کند و مزدوران و شبه‌نظامیان مورد حمایتش در عراق، سوریه و لبنان باید خلع‌سلاح شوند“.
لرد کارلایل افزود: ”در 2015، یک بیانیه سیاسی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران، که مورد حمایت تقریباً 200نماینده هر دو مجلس و تمام احزاب اصلی قرار گرفت، به یک سیاست قاطع در مورد رژیم ایران و حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران فراخوان داد“.

سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران
سر دیوید ایمس نماینده ارشد پارلمان و رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران با تأکید بر این‌که یک حمایت گسترده تمام حزبی در مجلس عوام برای ممنوع کردن سپاه پاسداران وجود دارد“. گفت:
یک توافق فزاینده بین‌المللی یا منطقه‌ای وجود دارد مبنی بر این‌که لازم است سپاه پاسداران و فعالیتهای بی‌ثبات کننده ایران در منطقه عقب زده شود.
خانمها و آقایان، ما باید هم‌چنان تغییر رژیم در ایران را پیگیری کنیم و هرکاری می‌توانیم انجام دهیم تا مانع ضعف و کسادی و پریشانی در آن کشور و دخالت بدخواه و شوم رژیم در خاورمیانه شویم.
شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده‌اش خانم مریم رجوی بر اعمال اقدامات جزایی (مجازاتی) بر کل سپاه پاسداران و محدود کردن توانش برای سرکوب تظاهرات ضد رژیم در داخل و حمایت از تروریزم در خارج تأکید کرده‌اند.
رژیم ایران هم‌چنان به بی‌ثبات کردن منطقه ادامه خواهد داد. این رژیم ریسک جنگ مسلحانه در خاورمیانه را می‌کند و نمی‌تواند به خواسته‌ها و آرزوهای دموکراتیک و مشروع مردم ایران پاسخ دهد.
اگر برنامه 10ماده‌ای خانم مریم رجوی تحقق یابد، ما به زودی خواهیم توانست یک ایران آزاد و دموکراتیک را جشن بگیریم.

سخنران دیگر کنفرانس در پارلمان انگلستان، جیم شانون از سخنگویان حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند و نماینده مجلس عوام بود. وی ضمن برشمردن اقدامات سرکوبگرانه سپاه خامنه‌ای علیه پیروان سایر ادیان و مذاهب تأکید کرد که هرگونه رابطه با رژیم آخوندی باید مشروط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران، توقف اعدامها و سرکوب مردم ایران بشود.
جیم شانون افزود: من هم‌چنین از لایحه EDM483حمایت کردم این لایحه نقش سپاه پاسداران در نقض حقوق‌بشر در ایران را بیان می‌کند. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اخیراً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عنوان تروریستهای ویژه جهانی لیست‌گذاری کرده است. با در نظرگرفتن شدت نقض حقوق‌بشر توسط سپاه پاسداران، انگلستان نیز باید اقدام مشابهی مانند ایالات متحده را انجام بدهد. وزیر امور خارجه در سخنرانی‌اش در مجلس در ۲۳اکتبر ۲۰۱۷به این مسأله اشاره کرد و گفت: «ما باید با دوستان آمریکائیمان برای مبارزه با این نوع رفتار در هرکجا که می‌توانیم همکار و متحد شویم». در ایران در مدت زمانی کوتاه ۳۲۰۰نفر اعدام شده‌اند، اقلیتهای مذهبی زندانی می‌شوند و سپاه پاسداران از گروه‌های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند. این عاملان خشونت و قتل، یک قتل‌عام وحشیانه را در سراسر جهان هدایت می‌کنند.

سر راجر گیل رئیس هیأت انگلستان و رئیس گروه محافظه‌کار در مجمع پارلمانی شورای اروپا طی سخنانی خواستار تحریم و لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان اهرم سرکوب رژیم در داخل و عامل بی‌ثباتی در منطقه شد. وی با یادآوری تلاشهای رژیم برای کسب سلاحهای اتمی و کشتار جمعی و هم‌چنین دخالتهای گسترده این رژیم در کشورهای منطقه گفت: رژیم ایران نه تنها حقوق‌بشر را در ابعاد بسیار بزرگ در ایران نقض می‌کند بلکه با به‌کار گیری منابع اقتصادی ایران، منبع بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه است. و این خطری برای کل جهان است. مقابله با این رژیم نه تنها به نفع مردم ایران بلکه به‌سود کل جهان خواهد بود

بارونس ورما وزیر سابق توسعه بین‌المللی و نماینده مجلس اعیان انگلستان سخنران دیگر کنفرانس پارلمان انگلستان بود. وی در سخنانش به موضوع نقض وحشیانه حقوق زنان و دختران در ایران پرداخت و گفت ما از طرف میلیونها نفر در ایران به‌ویژه آنهایی که برای آزادی و حقوق‌بشر فعالیت می‌کنند اما صدایشان به گوش نمی‌رسد. صحبت می‌کنیم.
بارونس ورما تأکید کرد: یقین دارم که روزی در ایران همه چیز تغییر خواهد کرد و این تغییر به یمن شجاعت و پشتکار مردم و مقاومت ایران محقق خواهد شد. ما در اروپا باید در سمت درست بایستیم و در برابر اقدامات ضدانسانی رژیم حاکم بر ایران علیه مردم این کشور مبارزه کنیم.

استیون پاند – نماینده پارلمان انگلستان (وزیر در دولت سایه حزب کارگر)
سخنران دیگر کنفرانس در پارلمان انگلستان، استیون پاند وزیر دولت سایه حزب کارگر و نماینده پارلمان انگلستان بود.
وی در سخنان خود ضمن تمجید از فرهنگ غنی و مردم آزادیخواه ایران، گفت اما در ایران رژیمی حاکم است که یک تهدید جهانی بحساب می‌آید و سرکوب را در داخل ایران بر بهترین و آگاه‌ترین مردم این کشور عمال می‌کند
استیون پاند در ادامه افزود:
شما ایران هستید و افراد شورای ملی مقاومت ایران را نمایندگی می‌کنند، شما ایرانی هستید و آینده ایران نیز شما هستید. هیچ چیز نمی‌توانند حس غرور و افتخار و نیل به آزادی در شما را از بین ببرد. اگر چنین بود که تابه‌حال آنها شما را از بین برده بودند. شما توانسته‌اید در سخت‌ترین و نامطلوب ترین شرایط تحت تهدید و حملات مختلف از همه طرف پایداری کنید. من نمی‌دانم که آیا کسی متوجه این پنل فوق‌العاده‌ای که امروز اینجا جمع شده هست آنها بخشهای مختلف سیاسی انگلستان را نمایندگی می‌کنند از کن مکگینیس تا لرد الاکیا و بقیه ما. ما همه لایه‌های مختلفی را نمایندگی می‌کنیم. ما به این دلیل اینجا نیستیم که در صبح روز چهارشنبه کاری نداشتیم و به اینجا آمدیم و به این دلیل هم اینجا نیامده‌ایم که منافع مرموزی در سرزمینی دوردست را حفظ و نگهداری کنیم. تنها دلیلی که ما اینجا حضور داریم این است که ما با هدف شما آشنا هستیم و می‌دانیم که هدف شما هدف درستی است و صرفنظر از سیاستهای داخلی خود ما و هرگونه چشم‌اندازی برای حمایت از یکدیگر متحد شده‌ایم. باید اضافه کنم که گاهی اوقات شما را برای کاری که به آن عشق می‌ورزید تحسین می‌کنم. اما به لطف خدا زمان زیادی طول نخواهد کشید و شما در کشور خودتان خوشحال خواهید بود. متأسفانه الآن باید در قسمت دیگری به سؤالات نخست‌وزیر بپردازم اما این را بگویم که هر جا که می‌روم و هر کاری که می‌کنم همیشه به فکر شما و قهرمانانی که در پاریس با آنها آشنا شدم هستم. ما به پاریس رفتیم و این تظاهرات عظیم همبستگی و حمایت را از نزدیک مشاهده نمودیم. ایران آزاد خواهد شد.

ادامه دارد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88847465-d2cf-401e-946d-ac0fc20a15f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات