728 x 90

سخنرانیهای کنفرانس بین‌المللی پاریس: جان برد و زابینه لویت‌هویزر اشنارنبرگر

کنفرانس بین‌المللی در پاریس
کنفرانس بین‌المللی در پاریس
کنفرانس بین‌المللی در پاریس
با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
۲۵آذر ۱۳۹۶
جان برد
وزیرخارجه پیشین کانادا
۲۰۱۱تا ۲۰۱۵
 
جان برد، وزیرخارجه پیشین کانادا-2011تا 2015
با تشکر فراوان، خانم رجوی، دوستان این یک افتخار باورنکردنی است. که امروز کنار شما باشم. امروز بعدازظهر در برابر شما قرار گرفته و می‌گویم بسیار خوشوقتم که در همبستگی با شما، با مقاومت و مردم ایران این‌جا باشم.
دوستان، چالش بزرگ نسل ما مبارزه با تروریسم بین‌المللی است، و ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم دولتی در جهان است و باید قویاً در برابر آن بایستیم.
کاناداییها مثل همه ما برنامه ملایان، ولی‌فقیه رژیم، روحانی و سپاه پاسداران را رد می‌کنند. مانند مردم و مقاومت ایران ما در کانادا مشتاق ایرانی با ثبات، صلح‌آمیز و موفق در خاورمیانه هستیم. کاناداییها سه نگرانی در مورد رژیم تهران دارند.
برنامه هسته‌یی آن که منابع را از مردم، درمان عمومی و تحصیلات می‌کاهد. حمایت مادی از تروریسم، و نه تنها در خلیج‌فارس و خاورمیانه، بلکه در سراسر جهان. در نهایت سابقه اسفبار حقوق‌بشر آن. با وجود لفاظی و دستگاه روابط عمومی روحانی، این مسأله بهبود نیافته و در واقع از زمانی که روحانی به مسند قدرت رسیده وخیم‌تر هم شده است. ما باید بسیار صریح باشیم و این را در سراسر جهان طرح کنیم.

ما تفاوت مردم و رژیم ایران را می‌دانیم. مردم ایران از این سه سیاست حمایت نمی‌کنند. با افتخار اعلام می‌کنم که کانادا قویترین موضع را در قبال رژیم ایران اتخاذ کرده است. ما سفارت خود را در تهران بستیم. مأموران آنها را از کانادا اخراج کردیم. نه تنها سپاه پاسداران بلکه کل دستگاه و کل دولت ایران را به‌عنوان یک دولت حامی تروریسم طبقه‌بندی کرده‌ایم.
با وجود لطیفه‌یی که به نام توافق هسته‌یی با ایران بود، بر علیه آن کسانی که در تهران در حال نقض حقوق مردم ایران هستند، تمام تحریمها را حفظ کردیم.

دوستان، مردم ایران از این رژیم حمایت نمی‌کنند. آنها خواهان سرنگونی این رژیم هستند. آنها خواستار آزادی و تغییر رژیم هستند، و دوستان، زمان تغییر رژیم فرا رسیده است. هم‌چنین زمان برای حسابرسی و عدالت فرا رسیده است. عدالت برای تقریباً 30هزار زندانی سیاسی که در 1988 توسط این رژیم اعدام شدند. مانند تک‌تک شما، از نظر من این کاملاً غیرقابل‌قبول است که وزیر دادگستری کنونی در تهران دستانش از 1988 خونین است، و دوستان، روز حسابرسی برای او فرا خواهد رسید.

دولتی جدید در ایران می‌تواند نقشی بزرگ در منطقه و نقشی بزرگتر در جهان ایفا کند. این رژیم در حال دخالت در تقریباً تک‌تک کشورهای منطقه است، و مرگ و نابودی را گسترش می‌دهد.

حمایت مادی و نظامی روحانی از اسد در سوریه به بزرگترین بحران انسان‌دوستانه از جنگ جهانی دوم تاکنون افزوده است. حمایت او از شبه‌نظامیان حوثی در یمن شرم‌آور است. تسلیح حزب‌الله در جنوب لبنان غیرقابل تحمل است. جهان متمدن و همه ما باید یک موضوع را درک کرده که مردم ایران قویاً مشتاق تغییر هستند و با حمایت ما به‌زودی آن را خواهند گرفت.

دوستان، من به سرمایه‌داری، تجارت، بازار آزاد و بازرگانی معتقد هستم. اما اجازه بدهید به شما بگویم مردم ایران به یاد خواهند آورد چه کسانی در این روزهای تاریک در کنار آنها ایستادند و باید پیامی روشن برسانیم که همه چیز به دلار بر نمی‌گردد.

یک روش بهتر هم وجود دارد. باید از همه آنهایی که در ایران در ارزشها و منافع ما مشترک هستند حمایت کنیم. باید از همه افراد مقاومت که در این ارزشها با ما شریک هستند حمایت کنیم. باید صریح باشیم: آلترناتیوی در برابر این رژیم وحشی وجود دارد. جنبشی با ریشه‌های عمیق در ایران وجود دارد. جنبشی وجود دارد که از آزادی و برابری زن و مرد حمایت می‌کند. از آزادی مذهبی و جمع‌گرایی حمایت می‌کند. یک نیروی تغییر وجود دارد که حاضر به محقق کردن تغییر رژیم در سراسر ایران است.

دوستان، آن جنبش توسط یک رهبر خارق‌العاده رهبری می‌شود. آن جنبش توسط یک زن خارق‌العاده رهبری می‌شود. جهان متمدن باید با خانم رجوی کار کرده و از او حمایت کند تا مطمئن شویم تغییر را برای مردم ایران به ارمغان آوریم.
با تشکر فراوان
زابینه لویتهویزر اشنارنبرگر، وزیر سابق دادگستری آلمان
خانم رئیس‌جمهور
خانمها و آقایان
وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌طور مستمر بدتر شده است. (این رژیم) در صدر حکومتهایی است که مجازات اعدام را به مورد اجرا گذاشته‌اند. این گزارشی است که عفو بین‌الملل مستمراً داده است. اما خارج از ایران نیز هم‌چنین هواداران اپوزیسیون تحت تعقیب قرار می‌گیرند. بازیگر اصلی علیه فعالیت اپوزیسیون در آلمان، سرویس اطلاعاتی رژیم ایران است. در آلمان اداره حفاظت از قانون اساسی سالیانه در ارتباط با فعالیتهای اطلاعات و سپاه پاسداران رژیم ایران گزارش می‌دهد. به‌طور خاص در مرکز این فعالیتهای گسترده جاسوسی، شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق ایران قرار دارند. سرویس اطلاعاتی رژیم ایران یک ابزار اصلی برای سرکردگان سیاسی رژیم جهت تضمین قدرت سیاسی آنهاست.

جاسوسان رژیم ایران فقط نمی‌خواهند برای کسب اطلاعات از این‌که اپوزیسیون ایران چه فکر می‌کنند و یا چه برنامه‌ای دارند، جاسوسی کنند بلکه آنها هر کاری می‌کنند تا شورای ملی مقاومت ایران در آلمان را به خشونت متهم کنند و آنها و هوادارانشان را بی‌اعتبار کنند. آنها می‌خواهند در خارج فضایی را در سیاست و اقتصاد علیه اپوزیسیون به‌وجود بیاورند تا پشتیبانان شورای ملی مقاومت ایران از آنها فاصله بگیرند. حتی در دعاوی حقوقی بر علیه جاسوسان رژیم ایران، آنها تلاش می‌کنند که اپوزیسیون را بی‌اعتبار کنند و به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند. نیاز نیست که من بگویم که تاکنون بسیاری از دادگاهها اذعان کرده‌اند که این اتهام علیه مجاهدین خلق اشتباه است، با این وجود مستمراً این کمپین اطلاعات دروغین در آلمان اجرا می‌شود و این یک چیز را نشان می‌دهد و آن این‌که رژیم ایران اپوزیسیون را خیلی خطرناک تلقی می‌کند زیرا آنها می‌بینند که اپوزیسیون می‌تواند ضررهای زیادی به آنها برساند. به همین دلیل، خیلی مهم است که ما از شورای ملی مقاومت پشتیبانی کنیم

با این همه تاکنون تعدادی پرونده‌های قضایی علیه جاسوسان رژیم ایران، عوامل ارگان امنیتی رژیم، در آلمان وجود داشته است بگذارید من فقط دو نمونه را نام ببرم در یک مورد در سال جاری یک پاکستانی توسط یک دادگاه به جرم فعالیتهای جاسوسی برای رژیم ایران و سازمان امنیت‌اش به 4سال و سه ماه زندان محکوم شد هم‌چنین سیاستمدران در آلمان در این رابطه در یک مورد یک سیاستمدار سوسیال‌دموکرات مورد جاسوسی و مراقبت قرار گرفت که اداره حراست از قانون اساسی بر این نظر است که این کار به‌منظور سوءقصد به جان وی انجام شده که یک نقض فاحش حق حاکمیت آلمان و یک تحقیر آشکار قانون است. حکم بعدی در ارتباط با یک ایرانی است به‌خاطر فعالیتهای اطلاعاتی که او در ارتباط با فعالیتهای اعضای اپوزیسیون جمع‌آوری کرده و (به رژیم) اطلاع داده بود. اضافه بر اینها، تنها در یک‌سال گذشته در 32مورد سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران به جهت تهیه سلاح مورد اتهام مراجع آلمانی قرار گرفته‌اند. چه باید کرد؟ این حجم از اقدامات غیرقانونی نباید پذیرفته شود تمام دولتهایی که شامل چنین وضعیتی هستند باید علیه این جاسوسان با تمام ابزار قانونی اقدام کنند. هم‌چنین در افکار عمومی، در پارلمان کشورها و پارلمان اروپا این جنایات باید آشکار شوند.

باید با تحقیقات، مثل کاری که پارلمان اروپا انجام داده، افکار عمومی از آن مطلع شود. مأموران اطلاعات رژیم ایران باید اخراج شوند. باید مستمراً این رژیم را پاسخگو دانست تا این نقض‌های گسترده حقوق‌بشری را متوقف کند. چون این تهدید جدی وجود دارد که با توجه به رفع تحریم‌ها، رژیم استبدادی حاکم بر ایران برای نقض مستمر حقوق‌بشر تشجیع شود. لذا نباید از این امر کوتاه آمد و باید مستمراً نسبت به اقدامات شرم‌آور مأموران اطلاعاتی رژیم تهران و پیگرد دگراندیشان توسط این رژیم اطلاع‌رسانی کرد. این سیاستی در راستای آزادی، دموکراسی و برابری برای همهٴ مردم ایران است؛ بسیار متشکرم.

ادامه دارد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c6f1919-9f5a-41eb-915b-c33e82d71bdd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات