728 x 90

ایران: اعدام ۱۰زندانی شامل ۵جوان در دو روز

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
محکومیت یک نوجوان دانش‌آموز و یک زن ۲۱ساله به اعدام

رژیم آخوندی همزمان با تصویب شصت و چهارمین قطعنامه ملل‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران، در روزهای ۲۸و ۲۹آذر دست‌کم ۱۰زندانی را بدار آویخت. هفت تن از آنها به‌طور جمعی در زندان گوهردشت اعدام شدند.

دست کم ۵تن از اعدام شدگان در سنین جوانی بودند. سه جوان که دو تن از آنها ۲۱ساله بودند در روز ۲۹آذر به‌خاطر «سرقت مسلحانه از سوپر مارکتها» در زندان گوهردشت اعدام شدند. در همان روز یک جوان ۲۴ساله بلوچ پس از تحمل ۵سال حبس در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. روز قبل از آن نیز یک جوان پس از تحمل شش سال حبس در زندان مرکزی زنجان اعدام شده بود.

در همین حال دیوان عالی آخوندها در یک اقدام جنایتکارانه حکم اعدام یک نوجوان دانش‌آموز را در بروجرد تأیید کرد. او هنگام ارتکاب جرم انتسابی ۱۵سال سن داشته و هم‌اکنون سه سال است در حبس به‌سر می‌برد. سه روز پیش از او نیز یک زن جوان ۲۱ساله که مادر یک کودک چهار ساله است به اعدام محکوم شده بود.

رژیم آخوندی در حالی جوانان ایران را به‌خاطر سرقت بدار می‌آویزد که افشای دزدیهای نجومی سران نظام آخوندی که هر روز در جنگ قدرت باندهای درونی نظام، ابعاد و زوایای حیرت‌انگیزی از آن برملا می‌شود اکنون به چنان رسوایی تبدیل شده که ر‌أس نظام آخوندی را شقه کرده است و بر وضعیت انفجاری جامعه و گسترش اعتراضات و انزجار سراسری مردم دامن زده است.

مقاومت ایران عموم اقشار به‌ویژه جوانان دلیر را به اعتراض علیه مجازات وحشیانه اعدام فرامی‌خواند و از مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواهان اقدام فوری و مؤثر برای مقابله با کشتار زندانیان به‌ویژه جوانان است.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰آذر ۱۳۹۶ (۲۱دسامبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb868143-302f-4196-a0d4-0a0797799185"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات