728 x 90

نمایندگان کنگره قاضی تد پو، پال کوک و ایلیانا رزلهتینن خواستار اقدام شدیدتر علیه حزب‌الله لبنان شدند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
نمایندگان کنگره قاضی تدپو رئیس زیرکمیته ضدتروریسم منع تکثیر و تجارت، پال کوک رئیس زیرکمیته نیمکره غربی و ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا از کمیته امورخارجی طی نامه‌یی به دونالد ترامپ خواستار اقدام شدیدتر آمریکا علیه فعالیتهای قاچاق مواد مخدر حزب‌الله در نیمکره غربی شدند. آنها از دولت خواستند حزب‌الله با عنوان سازمان جنایی فراکشوری (تی سی او) و به‌عنوان نهاد اصلی در (SCNTK) (لیست‌گذاری ویژه قاچاق مواد مخدر) لیست‌گذاری شود و تحقیقاتی در مورد حزب‌الله به‌عنوان شرکت جنایی تحت قانون قاچاقچیان نفوذی و سازمانهای فاسد انجام شود.

قاضی تد پو نوشت:‌ «دولت آمریکا باید از تمامی منابع در دست‌مان برای دنبال کردن اصلی‌ترین نیروی نیابتی تروریست رژیم ایران( حزب‌الله) استفاده کند.

حزب‌الله هم از شیوه‌های سنتی جمع‌آوری پول و هم فعالیتهای غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر و پولشویی برای تأمین مالی طرحهای جنایتکارانه استفاده می‌کند. ... مطلقاً هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نباید آنها را توسط آمریکا به‌عنوان سازمان جنایی فراکشوری (تی سی او) و به‌عنوان نهاد اصلی در (SCNTK) (لیست‌گذاری ویژه قاچاق مواد مخدر لیست‌گذاری نکنیم... . من از دولت ترامپ می‌خواهم که اشتباهات دولت پیشین را تکرار نکند و هدف قراردادن فعالیتهای غیرقانونی حزب‌الله را در اولویت اول قرا دهد.

پال کوک نوشت: «مدتهاست که ما نزدیکی فزاینده حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران را با شبکه‌های جنایی فرا کشوری در آمریکای لاتین نادیده گرفته‌ایم.

و ایلیانا رزلهتینن نیز در این نامه نوشت: «بر کسی پوشیده نیست که دولت اوباما به‌دنبال برخورد ضعیف و خطرناک در مورد توافق اتمی، فعالیتهای غیرقانونی رژیم ایران و تهدیدی که این رژیم حامی تروریسم بر امنیت ملی ما و امنیت و ثبات متحدانمان اعمال کرده را نادیده گرفته است.

اگر گزارشهای اخیر از اندازه و ابعاد عملیاتهای حزب‌الله در آمریکای لاتین درست باشد ما باید هوشیار شویم که رژیم ایران این گروه تروریستی را درست در نیمکره ما قرار داده است.

ما هیچ زمانی برای تلف کردن برای مقابله با این تهدید نداریم و برای همین است که من به تد پو و پال کوک در نوشتن نامه برای دولت پیوسته‌ام و آن را تشویق می‌کنم که گامهای فوری برای مختل کردن شبکه‌های مالی حزب‌الله بردارد و تلاش کند که خساراتی را که تا همین جا ایجاد شده را برگرداند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d80e5c1-450d-46ac-a3ab-d7d787858b8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات