728 x 90

تصویب شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در مجمع عمومی ملل متحد

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد
شصت و چهارمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی از سوی ارگانهای ملل‌متحد به‌خاطر نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر و موج اعدامها در ایران، به‌رغم تمامی تشبثات فاشیسم دینی و همدستان و حامیانش، روز سه‌شنبه در اجلاس رسمی مجمع عمومی ملل‌متحد که عالیترین مرجع بین‌المللی است با اکثریت 81 رأی به تصویب رسید.

قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل که توسط کانادا و با حمایت 40کشور دیگر ارائه و تصویب شد، «نگرانی جدی جامعه جهانی را نسبت به «آمار هشداردهنده و متعدد اعمال و اجرای مجازات اعدام... از جمله اعمال حکم اعدام علیه نوجوانان» در نقض التزامات بین‌المللی، ابراز می‌کند و رژیم را «به لغو اعدامها در ملاء عام، هم در قانون و هم در عمل» فرامی‌خواند.

این قطعنامه هم‌چنین خطاب به حکومت آخوندی تأکید می‌کند که «چه در قانون و چه در عمل، هیچ‌کس» نباید «مورد شکنجه یا سایر رفتارهای بیرحمانه، غیرانسانی یا اهانت آمیز» قرار گیرد و رژیم را فرامی‌خواند تا «استفاده گسترده و سیستماتیک از بازداشت خودسرانه، از جمله استفاده از شیوه‌هایی برای هدف قرار دادن افراد دو تابعیتی و شهروندان خارجی» را متوقف کند و «به تضمینهای پروسدوری در قانون و در عمل، برای اطمینان از استانداردهای محاکمه عادلانه» پایبند باشد.

قطعنامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم آخوندی را «به رسیدگی به شرایط بد زندانها، به از بین‌بردن محرومیت دسترسی به درمان پزشکی مکفی و خطر مرگ که زندانیان با آن مواجهند»، به پایان‌بخشیدن به «اعمال محدودیت‌های گسترده و جدی علیه حق آزادی بیان، عقیده، اجتماع و تجمع صلح‌آمیز» و پایان دادن به «تمامی اشکال تبعیض و نقض حقوق‌بشر علیه زنان و دختران» و «افراد متعلق به اقلیت‌ها»، فرامی‌خواند.

قطعنامه هم‌چنین خواهان حذف تمامی انواع تبعیض و نقض حقوق‌بشر علیه زنان و دختران ایران، پیروان مذاهب مختلف و قومیتها شده است.

قطعنامه محکومیت رژیم توسط سازمان ملل، نگرانی جدی جامعه جهانی را نسبت به محدودیت‌های شدید حق آزادی اندیشه، عقیده و مذهب در ایران تحت حاکمیت آخوندها ابراز کرده و خواهان آن شده است که حکومت آخوندی اجازهٴ بازدید گزارشگر ویژه ملل‌متحد از ایران را بدهد.

قطعنامه در بند پایانی، بر تصمیم به استمرار بازبینی وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها در اجلاس سال آیندهٴ مجمع عمومی، تأکید می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f80af12d-bf51-48aa-8686-85c3847dac62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات