728 x 90

مقاومت زندانیان در برابر فشار دژخیمان در زندانهای گوهردشت کرج، تهران، زاهدان و اردبیل

مقاومت زندانیان در زندانهای رژیم آخوندی - آرشیو
مقاومت زندانیان در زندانهای رژیم آخوندی - آرشیو
دژخیمان خامنه‌ای به‌منظور فشار به زندانیان در زندانهای گوهردشت کرج، تهران، زاهدان و اردبیل اقدامات سرکوبگرانه علیه آنها را شدت بخشیده‌اند.

در زندان گوهردشت کرج دستگاه قضاییه ولایت فقیه به‌طور روزانه علیه زندانیان سیاسی محبوس در بند 4سالن 10 اعمال فشار می‌کند. این زندانیان علاوه بر محدود شدن در کلیه زمینه‌های حقوق اولیه انسانی در زندان که شامل ارتباط و تماس تلفنی با خانواده‌هایشان و هم‌چنین برخورداری از اولیه‌ترین امکانات معیشتی در داخل زندان در رابطه با فواصل ایام ملاقات حضوری با خانواده‌هایشان نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند.

در زندان زاهدان پس از اعتراض زندانیان نسبت به وضعیت نامناسب زندان مرکزی زاهدان و حضور سرزده بازرسان بخش بازرسی سازمان زندانها، دژخیمان زندان مرکزی زاهدان به‌منظور انتقامجویی فشار بر زندانیان بند ۳که عمدتاً زندانیان سیاسی در این بند نگهداری می‌شوند را بیشتر کرده‌اند. آنها با قطع ملاقاتها و تلفنها از سویی و از سوی دیگر با ضبط وسایل گرمایشی مانند پتوها و چراغ های گرماساز، زندانیان را در معرض سرما و فشار بیشتر قرار داده‌اند

در اردبیل زندانی سیاسی جوان بلوچ محمدصابر ملک رئیسی در روزهای گذشته با مشکل قلبی مواجه شده و حالش به وخامت گراییده است. وی که در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل در شرایط تنبیهی و سخت به‌سر می‌برد؛ هم‌چنان در اعتصاب غذاست.
محمدصابر ملک رئیسی از روز ۸آذر ماه؛ در اعتراض به ضرب ‌و شتم و شکنجه خود و شکایت از مسئولان جنایتکار حفاظت و مسئولان زندان ضرب ‌و شتم کننده دست به اعتصاب‌غذا زده و امروز 24آذر ماه؛ هفدهمین روز اعتصاب‌غذای خود را پشت سر گذاشته است.

دژخیمان زندان مرکزی اربیل هم‌چنین اقدام به قطع کلیه ارتباطات و تماس تلفنی زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی کردند. بر اساس گزارشهای رسیده از روز ۲۰آذر ماه تماس تلفنی چند دقیقه‌ای زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل با خانواده‌هایشان قطع شده است. خانواده‌های زندانیان سیاسی از این موضوع در اضطراب و نگرانی به‌سر می‌برند که با این اقدام چه بلایی بر سر فرزندانشان خواهند آورد.

در تهران روز چهارشنبه ۲۲آذر ۹۶ در ملاقاتی زندانی ساسی رضا شهابی در زندان با خانواده‌اش داشته است وی گفته است؛ پزشک زندان گفته است که سکته خفیف کرده‌ای، ولی مسئولان جنایتکار زندان و دادستانی تهران بی‌توجهی کرده‌اند.

در زندان برزگ تهران یک زندانی به‌نام مرتضی جورابچی حدوداً 47ساله که به مدت 15سال در زندان محبوس بوده است و طی روزهای اخیر حکم زندانش به پایان می‌رسد؛ روز سه‌شنبه 21آذر هنگامی که پس از ابلاغ اتمام حبس و زندان از درب خروجی زندان تهران بزرگ قصد خروج داشته با ممانعت مجدد اجرای احکام در همان زندان مواجه می‌شود و گویا به وی گفته شده بود که می‌خواهند مجدداً آزادی قطعی‌اش را استعلام کنند. این زندانی با شنیدن این خبر دچار شوک شده و سکته مغزی می‌کند.

و هیوا حسینی که پیشتر در اعتراض به اتهامات وارده در پرونده‌اش از سی روز گذشته در زندان سقز دست به اعتصاب‌غذا زده بود، به‌دلیل تداوم اعتصاب‌غذا و اصرار زندانی بر بی‌گناهی‌اش در این پرونده، به زندان کرمانشاه تبعید شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f82724c6-7271-4ea4-9d66-e0c6e0aee9ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات