728 x 90

بودجه سپاه پاسداران در سال ۹۷، ۴۲درصد رشد داشته است

افزایش بودجه سپاه
افزایش بودجه سپاه
در حالی که بودجه پیشنهادی آخوند روحانی برای سال 97 با احتساب قیمتهای جاری فقط سه و هفت دهم درصد رشد نشان می‌دهد، بودجه پیشنهادی دفاعی رژیم حدود ۳۳درصد و بودجه سپاه پاسداران حدود ۴۲درصد افزایش یافته است.

رادیو بین‌المللی فرانسه در این باره گزارش داد:‌بودجه سپاه پاسداران با افزایش 11هزار و 200میلیارد تومانی از رقم حدود 15و نیم هزار میلیارد تومان در سال ١۳۹۶ به حدود 26هزار و 700میلیارد تومان در لایحه بودجه سال 97 افزایش یافته است.

رقم کلی منابع و مصارف بودجه عمومی پیشنهادی سال ١۳۹۷ به رقم ١١۹۵هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به بودجه قانونی رژیم در سال‌جاری یک رشد ۷‚۳درصدی را با قیمتهای جاری‌ نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن نرخ تورم ۱۰درصدی به‌عنوان هدف دولت در سال ۱۳۹۷، بودجه سال آینده با قیمتهای ثابت و واقعی (بدون در نظر گرفتن تورم ۱۰درصدی) در واقع در حدود ۶درصد کاهش دارد. در نتیجه به‌جرأت می‌توان گفت که بودجه واقعی کشور در سال ١۳۹۷ یک بودجه انقباضی خواهد بود. به این ترتیب درآمد مردم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم کاهش خواهد یافت. در همین راستا، سهم بودجه عمرانی در لایحه ارائه‌شده به مجلس کاهشی ۱۱هزار میلیارد تومانی را به نسبت بودجه سال ۹۶ نشان می‌دهد. در حالی که بودجه سپاه پاسداران ۲‚١١هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بودجه این نهاد نزدیک به ۵۰در صد کل بودجه دفاعی کشور را در بر می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7068f08-3432-468f-a82a-3685aed64711"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات