728 x 90

وزیر خارجه آمریکا:‌. رژیم ایران تنها نیروی بی‌ثبات کننده در منطقه است

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت:‌ رژیم ایران تنها نیروی بی‌ثبات کننده در منطقه است. وی روز سه‌شنبه 21آذر گفت. من فکر می‌کنم قضاوت دیگران که در اینجا در وزارت امور خارجه کار کرده‌اند با من مشابه باشد، سیاست ایران بسیار محدود بود. به‌طور بسیار محدودی تعریف شده بود که حول یک چیز بود، توافق هسته‌ای، و تلاشهای بسیار در طول دو یا سه سال گذشته در دولت پیشین در این توافق‌نامه گذاشته شده بود که نتیجه آن این بود که توجه کمتری به بقیه مسائل رژیم ایران داده شده بود.

و به همین ترتیب - رویکرد ما این است که چگونه از توافق هسته‌یی برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنیم، که رژیم ایران هرگز به سلاح هسته‌یی دست پیدا نکند. و ارزیابی ما از توافقنامه ‌این است که در برخی جاها نقاط ضعفی دارد، و این نقاط ضعف باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین ما در ابتدا برای اعمال این سیاست با طرفهای دیگر توافقنامه روبه‌رو بودیم که البته شروع خوبی نکردیم، زیرا ما آن را یکطرفه می‌دیدیم، و بدیهی است که آنها در این توافق بسیار سرمایه‌گذاری کردند، زیرا بسیاری از آنها درگیر این مذاکرات بودند. اما از طریق یک گفتگوی بسیار باز و صادقانه با آنها درباره چگونگی استفاده از توافق برای رسیدن به هدف نهایی بحث کردیم که از آن به‌طور کامل استفاده کنیم، چطور به‌طور کامل اجرا کنیم، و چگونه تحت توافقنامه درخواست‌هایمان را پیش ببریم. به‌خاطر این‌که حقیقت این است که رژیم ایران مزایای قابل توجهی را پیش از هرگونه تأییدیه این توافقنامه دریافت کرده است. بنابراین تعدادی از عناصر وجود دارد که چطور توافق‌نامه حتی به اجرا درآمده است که این همان چیزی است که وجود دارد. همان‌طور که در اصطلاح می‌گویند آب از روی سر گذشته. کاری نکنیم که تغییری در آن بدهیم. اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که ما نگرانی‌هایی در مورد این‌که آیا این توافق به اهداف‌اش رسیده است، یا نه تغییر نمی‌دهد. اما در حال حاضر ما در توافقنامه هستیم. همان‌طور که می‌دانید، رئیس‌جمهور تصمیم گرفت تا از کنگره بخواهد که به این توافق نگاهی بیاندازد و دیدگاههای خود را از طریق قانون داخلی‌مان، قانون بازنگری در توافقنامه هسته‌یی ایران بیان کند. و کنگره در حال بررسی توافق برای دیدن مواردی هست که آنها می‌خواهند که ما انجام دهیم- مثل الزامات اضافی - برای تقویت دیدگاه ایالات متحده از این توافق‌نامه. در ضمن، ما بسیار فعالانه در کمیسیون مشترک شرکت می‌کنیم. نمایندگان ما در هر جلسه حضور دارند و نمایندگان ما در واقع تلاشی را برای تسریع در خواسته‌هایمان از رژیم ایران نسبت به این موافقتنامه در پیش گرفته‌اند. ما از شرکای اروپایی‌مان حمایت خوبی دریافت می‌کنیم.

درعین‌حال، ما تمام عناصر دیگر روابط با رژیم ایران را بررسی کردیم. و چیزهایی که بیشتر ما را نگران می‌کنند برنامه‌های موشکی بالستیک آنها، صدور سلاح به یمن که آن را بی‌ثبات می‌کند و صدور سلاح هایشان به سازمانهای تروریستی و اعزام نیروهای خارجی به عراق و سوریه است. رژیم ایران تنها نیروی بی‌ثبات کننده در منطقه است و بسیاری از این درگیریها به‌دلیل دخالت رژیم ایران در این کشورها پا برجا مانده است.

بنابراین ما به‌طور یک جانبه اقدام خود را برای اعمال تحریمها به برخی از افراد و سازمانهای وابسته به رژیم ایران که مسئول این رفتار بی‌ثبات کننده هستند دنبال کردیم. شما می‌توانید این دو را از هم جدا کنید. ما هم‌اکنون با همکاران اروپایی خود مشغول همکاری هستیم، و آنها نیز علاقه‌مند هستند، زیرا آنها همان نگرانیهای ما را دارند. ما چندین بار با آنها مراوداتی داشته‌ایم، اخیراً هفته گذشته زمانی که در اروپا بودم. ما یک جلسه چهار جانبه شامل- همتایان اروپایی داشتیم - برای بحث بیشتر در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر برای دستیابی به یک وضعیت با ثبات‌تر در خاورمیانه، و رژیم ایران مسأله‌ای بزرگ است که باید با هم کنار بیاییم. بنابراین این فعالیتها هم‌چنان با حمایت بزرگی از تیمها در اینجا و سطح بالایی از همکاری با همتایان ما در سراسر منطقه هم‌چنان ادامه دارد... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2907e692-ee51-4626-8601-54af8e82336c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات