728 x 90

دریافت سیگنال از زیردریایی آرژانتینی؛ در عمق هزار متری دریا

دریافت سیگنال از زیردریایی آرژانتینی؛ در عمق هزار متری دریا
دریافت سیگنال از زیردریایی آرژانتینی؛ در عمق هزار متری دریا
با این‌که نزدیک به یک ماه از ناپدید شدن زیردریایی آرژانتینی می‌گذرد، با این وجود نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد که سیگنال‌هایی از عمق هزار متری دریا دریافت کرده‌ که ممکن است مربوط به زیردریایی ناپدید شده این کشور باشد.

سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین در این باره گفت که پژواک سیگنال بسیار قوی است و به احتمال زیاد از یک «شی بزرگ» ارسال می‌شود. با این وجود وی تأکید کرد که شرایط جستجو در عمق هزار متری دریا بسیار پیچیده و دشوار است.

این سیگنال‌ها توسط کشتی آمریکایی «آتلانتیس» که مجهز به امکانات مخابراتی پیشرفته است دریافت شده است.

از زمان ناپدید شدن زیردریایی سن‌خوان کشورهای مختلف برای یافتن آن بسیج شده‌اند. از جمله یک زیردریایی روس که قادر است در عمق ۶هزار متری آب جستجو کند به محل اعزام شده و به گروه جستجو پیوسته است. با این وجود زیردریایی سن خوان تنها برای یک هفته ذخیره اکسیژن داشت و به همین دلیل هیچ امیدی برای زنده پیدا کردن خدمه وجود ندارد.

برخی از کارشناسان نظامی نیز احتمال داده‌اند که زیردریایی به‌دلیل نقص فنی منفجر و به‌طور کلی نابود شده است. این فرضیه به‌ویژه به‌دلیل گزارشهایی درباره ثبت یک انفجار در مسیر حرکت زیر دریایی تقویت شده است. به‌ویژه آن که دریافت سیگنال انفجار احتمالی تقریباً همزمان با قطع ارتباط زیردریایی با مرکز زمینی روی داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a190d84-8399-43bd-8ed6-700a4bbd9c79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات