728 x 90

جدیدترین کشف «کپلر» توسط ناسا اعلام می‌شود

جدیدترین کشف کپلر توسط ناسا
جدیدترین کشف کپلر توسط ناسا
ناسا - آژانس ملی هوا-فضای آمریکا، با صدور بیانیه‌یی اعلام کرده است که قصد دارد روز پنجشنبه 23آذر از جدیدترین کشف تلسکوپ فضایی «کپلر» پرده بردارد. پرده‌برداری از این تلسکوپ فضایی قرار است فردا در یک نشست خبری با حضور کارشناسان و رسانه‌ها، اعلام شود.

تلسکوب فضایی کپلر سال ۲۰۰۹، هنگامی که دانشمندان و پژوهشگران از تعداد سیاره‌های مشابه زمین در خارج از منظومه شمسی آگاه نبودند، به فضا پرتاب شد.

از زمان پایان مأموریت اولیه کپلر در سال ۲۰۱۲ تا کنون، وجود ۲۳۳۷سیاره فراخورشیدی و ۴۴۹۶سیاره دیگر، که احتمال حیات در آنها هست، تأیید شده است. این کاوشگر پیشرفته، که از فناوری «یادگیری ماشینی» گوگل استفاده می‌کند، سال ۲۰۱۴ ماموریت دوم خود را با عنوان کِی-۲ (K2) آغاز کرد.

هدف این مأموریت جدید، جستجوی حیات فرازمینی، ستاره‌های تازه متولد شده، یا هر پدیده فضایی ناشناخته دیگر اعلام شد. یک سال بعد کپلر نخستین سیاره تقریباً هم اندازه زمین را کشف کرد که در مدار ستاره‌ای هم‌چون خورشید ما واقع شده و قابلیت زندگی در آن می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

ناسا نام این سیاره جدید را «کپلر-۴۵۲بی» (Kepler-452b) گذاشته است. برخی رسانه‌ها چنین گمانه زنی می‌کنند که کشف مهم ناسا احتمالاً باید در مورد وجود حیات، یا حتی موجودات فرازمینی، در خارج از منظومه شمسی باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fee353d2-7ba2-4e43-928b-bb46dd9268ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات