728 x 90

مصاحبهٴ با خوان پابلو بیگلیرو درباره آخرین وضعیت پرونده قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن + فیلم

خوان پابلو بیگلیرو - آلبرتو نیسمن
خوان پابلو بیگلیرو - آلبرتو نیسمن
خوان پابلو بیگلیرو از وکلای خانوادهٴ قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن، در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی، درباره آخرین وضعیت پرونده قتل نیسمن گفت: نهادهای قضایی آرژانتین برای نخستین‌بار اذعان کرده‌اند که (نیسمن به‌قتل رسیده است)... و این به‌خاطر عواقبی که در پی دارد، بسیار، بسیار مهم است».

وکیل بیگلیرو، اضافه کرد: «قاضی نیسمن... در تحقیقات خود مشخص کرده بود که شماری از مقامات حکومت ایران مسئول حمله (به مرکز آمیا) بوده‌اند. و درخواست دستگیری آنها را کرده بود».
 
خوان پابلو بیگلیرو:
هیأتی از متخصصان حوزه‌های مختلف مربوط به پزشکی قانونی، پزشکی و جرم‌شناسی مشخص کردند که بدون تردید، مرگ نیسمن نتیجه یک قتل بوده است. این باعث شد دادستان فدرال مسئول تحقیقات، خواهان بازپرسی از مظنونان قتل بشود و قاضی کنونی این‌را پذیرفت. این نخستین‌بار است که نهادهای قضایی آرژانتین، اذعان کردند که یک قتل صورت گرفته؛ مظنونان مورد بازپرسی قرار گرفتند و در روزهای آتی، قضات حکم خود را درباره آنها، صادر خواهند کرد.

قاضی نیسمن مسئول پرونده تحقیقات درباره بمب‌گذاری مرکز آمیا بود و مشخص کرده بود که شماری از مقامات حکومت ایران مسئول این حمله بوده‌اند. این او را بر آن داشت که درخواست دستگیری آنها را از یک قاضی فدرال بکند که او هم پذیرفت. آنچه سپس اتفاق افتاد، تلاشی برای مذاکره بر سر یک پیمان بود، بین دولت قبلی آرژانتین و حکومت ایران؛ آنها گفتند که این توافق برای همکاری با هم بر سر تحقیقات است. ولی این پیمان، توسط بالاترین دادگاه (آرژانتین) خلاف قانون اساسی اعلام شد و یک قاضی دیگر آقای بونادیو اکنون در این رابطه تحقیق می‌کند که آیا در انعقاد این پیمان، «خیانت» صورت گرفته است یا خیر.

در رابطه با تحقیقات درباره مرگ نیسمن، خانواده، همسر سابق او و دخترانش کاملاً نه فقط به‌کار ما بلکه به سیستم قضایی آرژانتین اطمینان دارند، چون شاهد نتایجی هستند. همان‌طور که در پاسخ قبلی گفتم، بسیار مهم است که برای اولین‌ بار، (قضاییه) آرژانتین اذعان می‌کند که در رابطه با مرگ نیسمن، یک قتل صورت گرفته است. این به‌خاطر عواقبی که در پی دارد، بسیار، بسیار مهم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b942c73-9fca-44bb-8e45-86009962db6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات