728 x 90

گزارش محرمانه سازمان ملل: موشکهای شلیک شده به عربستان متعلق به رژیم ایران است

موشکهای شلیک شده ساخت رژیم ایران توسط عربستان ساقط شدند
موشکهای شلیک شده ساخت رژیم ایران توسط عربستان ساقط شدند
خبرگزاری رویتر گزارش داد به گزارشی محرمانه‌یی از دبیرکل سازمان ملل‌متحد دست یافته که گفته می‌شود موشکهایی که شبه‌نظامیان حوثی به عربستان شلیک کرده‌اند، از یک منبع واحد هستند. بنا‌ به این گزارش آنتونیو گوترز در چهارمین گزارشی که در رابطه با اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران تهیه شده است عنوان کرده که مقامها سازمان ملل جهت تحقیقات در رابطه با این موشکها به عربستان اعزام شده‌اند. وی می‌نویسد بازرسان سازمان ملل متوجه شده‌اند که موشکهای مورد اشاره از نظر ساختاری و دیگر ویژگی‌هایی که برخوردارند، دارای منبع واحدی هستند.

در گزارش آنتونیو گوترز آمده است بازرسان سازمان ملل سه قطعه از موشکی را که ماه گذشته به فرودگاه ریاض شلیک شد، بررسی کرده و متوجه شده‌اند نشانی که این قطعات دارند شبیه نشان «گروه صنعتی باقری» است، شرکتی که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد در نهایت عنوان کرده که بازرسان «هم‌چنان در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری ‌شده هستند و گزارش آن را به شورای امنیت ارسال می‌کنند.

آمریکا پیش از این گفته بود رژیم ایران با تجهیز شبه‌نظامیان حوثی در یمن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را نقض کرده و باید پاسخ‌گو باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76531ad5-2bd0-47cf-b231-9a97540c2ae7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات