728 x 90

کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر با حضور مریم رجوی؛ سخنرانیهای نمایندگان پارلمان اروپا

کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر در پارلمان اروپا
کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر در پارلمان اروپا
بروکسل - پارلمان اروپا
کنفرانس در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر
با حضور مریم رجوی

سخنرانیهای نمایندگان پارلمان اروپا از کشورها
و گروه‌های مختلف سیاسی و پارلمانی
محکومیت موج اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران
و دخالتهای تروریستی فاشیسم مذهبی در منطقه


سخنرانی ریچارد چارنسکی، نایب‌رئیس پارلمان اروپا
سخنرانیهای نمایندگان پارلمان اروپا: آنتئا مک اینتایر، نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان، آنا فوتیگا، وزیر خارجه پیشین لهستان، مارک دمسماکر، میلان زه ور، هاینس بکر، ژوژه ایناسیو فاریا و هم‌چنین استرون استیونسون

ریچارد چارنسکی، نایب‌رئیس پارلمان اروپا
مایلم به خانم رجوی به‌خاطر حضور در پارلمان اروپا خوشآمد بگویم. شما چندین‌بار در این پارلمان حضور یافته‌اید و ما می‌دانیم که صدها تن از همکاران من از کشورهای مختلف، دولتهای مختلف و گروه‌های سیاسی مختلف و با تمایلات سیاسی گوناگون، از شما و جنبشتان، قویاً حمایت می‌کنند. من این افتخار را داشته‌ام که طی سی سال گذشته دوست مقاومت ایران باشم و به‌صراحت بگویم: من دیپلومات نیستم، این گروه دوستان ایران آزاد هم‌چون خانوادهٴ دوم من است. حضور امروز شما در این‌جا هم‌چنین مرا به یاد خواهران و برادرانتان در مقاومت ایران در آلبانی می‌اندازد.
 
 
من چندین‌بار برای دیدن آنها اقدام کرده‌ام. مایلم آنها را اشرفی بنامم. چرا که کمپ اشرف سمبل مقاومت برای میلیونها ایرانی بود. ما در پارلمان اروپا بسیار نگران سلامت و امنیت آنها بودیم، زمانی که در کمپ اشرف و لیبرتی در عراق بودند. ما اکنون خوشحالیم که آنها سالم و امن در آلبانی هستند. ولی می‌دانیم که رژیم ایران بسیار خشمگین و عصبانی است. ولی این نشان می‌دهد که این اپوزیسیون واقعاً باعث وحشت رژیم ایران است که انبوهی انرژی و میلیونها یورو علیه اپوزیسیون دموکراتیک تحت رهبری شما، خانم رجوی، هزینه می‌کند. اکنون که خانم رجوی مجدداً در پارلمان اروپاست، می‌دانم که رژیم از کوره درخواهد رفت.
تا زمانی که اعدامها در ایران ادامه دارد، تا زمانی که آزادی بیان در ایران سرکوب می‌شود، تا زمانی که اقلیت‌های مذهبی، از جمله مسیحیان و مسلمانان سنی در ایران سرکوب می‌شوند، ما نمی‌توانیم و نباید مناسبات عادی با این رژیم داشته باشیم. در روابطمان با (رژیم) ایران، اروپا باید حقوق‌بشر را در اولویت اول قرار دهد و ما نباید در این رابطه سازش کنیم. ما بسیار نسبت به رویکرد خانم موگرینی انتقاد داریم که در مورد نقض حقوق‌بشر سکوت کرده و روابط دوستانه‌یی با دولت روحانی دارد. باید به او یادآوری کنیم که در دوران روحانی، (رژیم) ایران بالاترین آمار اعدام به نسبت جمعیت را در دنیا داشته است.
در نتیجه‌گیری سخنانم، باید تأکید کنم که رژیم ایران فقط دشمن مردم ایران نیست، بلکه دشمن ما هم هست، دشمن همهٴ ارزش‌های دموکراتیکی است که از آن بهره‌مندیم. اگر ما واقعاً می‌خواهیم شاهد یک روابط مسالمت‌آمیز و پایدار با شرق باشیم، باید تغییر رژیم در ایران صورت گیرد و به همین دلیل است که ما، خانم رجوی، از جنبش شما برای یک ایران آزاد، حمایت می‌کنیم. متشکرم.

آنا فوتیگا-رئیس زیرکمیته امنیت و دفاع پارلمان اروپا
با تشکر فراوان از آقای رئیس. خانم رجوی، همکاران، دوستان، باعث خوشوقتی و افتخار من است که بار دیگر در چنین جلسه بسیار عالی شرکت کنم تا از شعار حقوق‌بشر و دموکراسی، و مبارزه برای آزادی حمایت کنیم. در واقع وقتی من به همه مسائلی که در این رابطه باید مورد گفتگو قرار دهیم نگاه می‌کنم، وضعیت مردم ایران، نقش فوق‌العاده رهبری خانم رجوی و جنبش مقاومت ایران تحت رهبری او یک نمونه واقعی است که به همه ما امید آینده‌یی بهتر در این رابطه می‌دهد.
 
 
باید اعتراف کنم که از اول من کمی در مورد تلاشهای غرب جهت رسیدن به یک توافق هسته‌یی با رژیم ایران مشکوک بودم. وقتی که اعمال شود به نظرم بسیار مشکل است که به‌نحوی آینده خود توافق را مورد بحث قرار دهیم. اما آنچه اکنون مایلم طرح کنم نمونه رفتارهای درست است. این‌جا منظورم رفتار شما و رهبری خانم رجوی است چون به یمن شما بوده که ما قادر بوده‌ایم تصویر کامل ایران زیر سلطه حکومت روحانی را نشان دهیم.
متأسفانه این مسأله توسط ما، جهان غرب، به‌عنوان یک حکومت مدره جلوه داده شده است. علت آن هم محاسبات آنها در این رابطه است. متأسفانه آنچه من فعلاً از طرف خودمان می‌بینم این است که زبانی را به‌کار می‌گیریم که خلاف ارزشهای غربی خودماستد.
چرا ما از کلام مستقیم در مورد ایران در گزارشات سالانه حقوق‌بشر خود پرهیز می‌کنیم؟ چرا بر روی زمینه‌های دیگر متمرکز می‌شویم و نقش رژیم و سپاه پاسداران و برخی مسائل دیگر را نادیده می‌گیریم؟
ما قادریم فوریتها و گفتگوهایی را در مورد یک مورد اعدام در جهان ترتیب دهیم، اما 18مورد در همان یک هفته صورت می‌گیرد، و ما سکوت می‌کنیم. هیچ درخواستی برای مسائل فوری در این رابطه ارائه نمی‌شوند.
ما باید به نظام واحدی از ارزشها بازگردیم و تلاش کنیم از ظاهرسازی پرهیز کنیم و پیرامون موضوعات به‌اصطلاح نیابتی تمرکز نکنیم. این‌جا من واقعاً از مریم رجوی قدردانی می‌کنم که به خانواده‌های قربانیان کمک کرده است. این بهترین رفتار ممکن چرا که کار بسیار سخت و پیچیده‌یی است. معمولاً کار بسیار خطرناکی هم هست. او زن بسیار شجاعی است.
آرزوی شرایطی را دارم که خودم و همکارانم در کمیته‌های خود نشسته باشیم و به او گوش می‌دهیم که به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران ما را مخاطب قرار دهد. با تشکر


آنتئا مک‌اینتایر - نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان، نمایندهٴ پارلمان اروپا
بسیار خوشحالم که امروز به‌مناسبت سالگرد روز جهانی حقوق‌بشر در جمع شما هستم. بسیار تحسین‌برانگیز است که شاهد حضور دوستان بسیار زیاد ایران آزاد هستیم که امروز این‌جا گردهم آمده‌اند.
 
 
می‌دانید اکنون حدود چهار سال است که حسن روحانی به‌عنوان به‌اصطلاح رئیس‌جمهور مدره سر کار آمده و از آن زمان تاکنون، شاهد پس‌رفت مستمر وضعیت حقوق‌بشر و افزایش شوکه‌کننده آمار اعدامها بوده‌ایم.
می‌دانید به گفته عفو بین‌الملل، (رژیم) ایران به‌تنهایی 55درصد، یعنی بیش از نیمی از همهٴ اعدام‌های ثبت‌ شده جهان در 2016را داشته است. رژیم روحانی بیش از 80زن را اعدام کرده و زنان بسیار بیشتری در زندان هستند، چرا که جرأت کردند عقاید خود را طرح کنند. به گفته ملل‌متحد اعدامها تحت نظر روحانی در سال گذشته، بیشترین آمار اعدامها در 25سال اخیر بوده است. این به‌معنی آن است که حتی به اعتراف خود رژیم، این بدترین موج اعدامها از زمان اعدام‌های جمعی 30هزار زندانی سیاسی در ایران در سال 1988بوده است. اما به‌نظر می‌رسد اتحادیة اروپا این را فراموش کرده یا بدتر از آن، این فجایع را نادیده گرفته است. به‌جای ادامه همکاری، اتحادیة اروپا باید همهٴ روابط دیپلوماتیک و تجاری را با (رژیم) ایران متوقف کند تا اعدامها به پایان رسیده و حقوق‌بشر محترم شمرده شود.
فدریکا موگرینی، نمایندهٴ عالی اتحادیة اروپا، حتی به تهران سفر کرد تا تحلیف روحانی برای دور دومش را جشن بگیرد. این در ماه اوت امسال بود. او توسط دیکتاتور مخلوع زیمبابوه، رابرت موگابه، و فرد شماره دو کره شمالی، کیم یان نام، همراهی شده بود. اینها همراهان خوبی نیستند و صراحتاً بگویم برای ما در اروپا این بسیار شرم‌آور است که بدین صورت نمایندگی شویم. هیأت پارلمان اروپا برای روابط با (رژیم) ایران هفته گذشته به ایران سفر کرد. اطلاعیه خود هیأت که بعد از سفر در سایت پارلمان اروپا منتشر شد اشاره نکرد که در همان هفته‌یی که در تهران بودند، این رژیم 18نفر را اعدام کرد و این بسیار مایة تأسف است. ما منتخبان اروپا هستیم. ما توسط مردم انتخاب شده‌ایم و باید ارزش‌های آنها را نمایندگی کنیم که آزادی بیان، حقوق زنان، حقوق‌بشر و دموکراسی هستند. این برای ما در اروپا و پارلمان اروپا بسیار تخریب‌کننده است که در کنار رژیم‌های وحشی مانند (رژیم) ایران نام‌گذاری شویم.
از طرفی دیگر، بسیار خوشحالم که شاهد این هستم که اپوزیسیون دموکراتیک ایران، تحت رهبری مریم رجوی، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. با وجود همهٴ سرکوب‌ها در ایران و سیاست مماشات اتحادیة اروپا با (رژیم) ایران، کارزار مریم رجوی در جستجوی عدالت برای خانواده‌های قربانیان قتل‌عام 1988توسط نمایندهٴ ویژه دبیرکل ملل‌متحد به‌رسمیت شناخته شده که خواهان تحقیقات مستقل درباره آن قتل‌عام شده است. کارزار خانم رجوی برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران منجر به تحریم‌های جدید علیه سپاه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است. این یک ضربه جدی به بدنهٴ این رژیم سرکوبگر بوده است. بنابراین ما باید به‌واقع از او و اپوزیسیون دموکراتیک ایران به رهبری او تشکر کنیم به‌خاطر ایستادن در برابر بنیادگرایی اسلامی و به این دلیل که الگویی برای پیروی از آن‌را، برای ما و بقیة جهان برقرار کرده‌اند.
در دورانی که بنیادگرایی اسلامی به‌واقع بزرگ‌ترین دشمن ما در جهان امروز است، مریم رجوی امیدهای بسیاری را فراهم می‌کند. من معتقدم که مسئلهٴ شکست‌دادن این دشمن با برابری جنسی و حقوق زنان شروع می‌شود که من خواهان آن هستم که به‌عنوان بخشی از جامعه ایران پذیرفته شود. اگر بتوانیم شاهد آن باشیم که مریم رجوی به‌صورت دموکراتیک انتخاب شود و زمام امور را در ایران برعهده گیرد، می‌توانیم شاهد شکست بنیادگرایی اسلامی باشیم.
خانم رجوی، اجازه بدهید سخنانم را بدین‌صورت به‌پایان برسانم که بگویم مریم، شما نقطهٴ انگیزش همگی ما هستید. مریم رجوی، یک زن بسیار شجاع و رهبری بزرگ است. زنده باد ایران آزاد.

مارک دمسماکر - نمایندهٴ پارلمان اروپا از بلژیک
آقای دوپره متشکرم به‌خاطر سازماندهی این جلسه. بسیار خوشحالم که رهبر اپوزیسیون دموکراتیک ایران خانم مریم رجوی را امروز در کنارمان داریم. به دور و بر خود نگاه کنید و خواهید دید که در پارلمان اروپا جنبش شما از حمایت بسیاری به‌عنوان یک پلاتفرم دموکراتیک برای ایرانی مبتنی بر جدایی دین و دولت و آزاد برخوردار است.
من هم، مثل بقیة همکارانم، وضعیت ایران را دنبال کرده‌ام و بسیار خوشحالم که گروه فراحزبی ایران آزاد در پارلمان اروپا را داریم، واقعاً اعتقاد دارم که مهم است ما چنین گروه قدرتمند و با تمایلات گوناگون داشته باشیم که در آن اعضای تمامی تمایلات سیاسی، با یک صدا درباره موضوع وضعیت حقوق‌بشر صحبت می‌کنند و در مورد لزوم حمایت از آلترناتیو دموکراتیک این رژیم در ایران.
 
 
با تجربه نزدیک به چهار دهه حکومت این رژیم، همه موافقند که وقتی به واقعیتها نگاه می‌کنید، این یک رژیم وحشی است که نه فقط شهروندان آن کشور و به‌خصوص زنان را سرکوب می‌کند، و همان‌طور که شنیده‌ایم نسل جوان را که خواهان آزادی هستند، بلکه یک (رژیم) مشکل‌ساز و تهدیدی برای منطقه و بقیة جهان است. ما می‌توانیم دخالتهای آنها را در کشور همسایه عراق و در سوریه ببینیم، جایی که آنها از سرکوب سیستماتیک سنی‌ها توسط این رژیم‌ها حمایت می‌کنند که باعث سربرآوردن داعش شد.
ما هم‌چنین شاهد جاه‌طلبی‌های مخفیانهٴ اتمی آنها بوده‌ایم که توسط اپوزیسیون دموکراتیک در سال 2002افشا شد و به تحریم‌های جامع و توافق اتمی منجر شد که هنوز شکاف‌هایی دارد، چون اجازهٴ هیچ‌گونه بازرسی از سایت‌های نظامی وجود ندارند، جایی‌که رژیم ممکن است فعالیت‌های مخفیانه‌اش را دنبال کند. بعد از دورهٴ اول ریاست‌جمهوری حسن روحانی به‌اصطلاح مدره دیده‌ایم که وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده و تعداد اعدامها چند برابر شده است، حتی در مقایسه با سلف خودش، احمدی نژاد.
کابینهٴ جدید روحانی، حتی شامل وزیرانی است که در لیست تحریم‌های اتحادیة اروپا هستند برای نقض فاحش حقوق‌بشر. به همین دلیل برای من بسیار تأثرآور است که می‌بینم نمایندهٴ عالی اتحادیه اروپا، خانم موگرینی، این‌قدر شیفته و مشتاق داشتن روابط گرم و بسیار دوستانه با این رژیم است و چشمانش را بر نقض حقوق‌بشر می‌بندد و صرفاً شرکتها را تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران می‌کند.
این کار برای جنبش آزادی‌خواهانه در ایران بسیار تخریب‌کننده و هم‌چنین برای اعتبار اتحادیه اروپا بسیار، بسیار بد است.
مردم ایران از سیاستمداران اروپایی انتظار دارند به نمایندگی و دفاع از ارزش‌های اروپایی بپردازند، مثل دموکراسی و آزادی بیان. کار ما اصلاً این نیست که برای شرکت‌های غربی لابی‌گری کنیم. به هیچ‌وجه. برخلاف دیگر کشورها در منطقه که در آن هیچ آلترناتیو معتبری بعد از سقوط حاکمان مستبد وجود نداشت و وضعیتشان به هرج و مرج و جنگ‌های داخلی کشیده شد، در مورد ایران یک آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد که بسیار خوب سازماندهی شده و ذیصلاح است و آمادهٴ به‌دست‌گرفتن قدرت است. ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران، تحت رهبری خانم مریم رجوی که دهه‌هاست این مبارزه را رهبری کرده است. ما شاهد حمایت از خانم رجوی در گردهمایی 100هزار تن از هواداران آنها در تابستان گذشته در پاریس بودیم که به تغییر دموکراتیک در ایران فراخوان دادند. برنامه ده ماده‌یی وی برای آیندهٴ ایران جایی که دین از دولت جدا خواهد بود و مردان با زنان برابر خواهند بود و مجازات مرگ لغو خواهد شد، برنامه‌یی است که واقعاً شایان حمایت فعال دولتهای اروپایی و تمامی مقامات اتحادیة اروپا است.
تردیدی ندارم که این رژیم مستبد سقوط خواهد کرد و دیر یا زود خواهد رفت و ناپدید خواهد شد. درست مثل سایر (حکومت‌های این‌چنینی) که در تاریخ محو شده‌اند. لذا وظیفه ما باید این باشد که کمک کنیم تا تضمین شود که این تغییر هر چه زودتر اتفاق بیفتد تا به‌جای این‌که با این رژیم منفور و متعلق به گذشته مراوده داشته باشیم، بتوانیم در ایرانی واقعاً آزاد و واقعاً دموکراتیک سرمایه‌گذاری کنیم. متشکرم.

میلان زه‌ور - نماینده پارلمان اروپا از اسلوونی
متشکرم آقای رئیس. متشکرم.
از حضور خانم رجوی در این‌جا خوشوقتم که برای سالهای متمادی مقاومت علیه رژیم مذهبی را شجاعانه رهبری کرده‌اند. مایلم در مورد جنبه دیگری از سیاستهای مخرب رژیم ایران صحبت کنم و آن تامین مالی تروریسم از طریق پولشویی می‌باشد.
 
 
ما برخی بانکهای اروپایی را داریم که یکی پس از دیگری به این کار ادامه داده‌اند. یکی از نمونه های تکان‌دهنده در اسلوونی یعنی کشور من فاش گردید که مربوط به نوا لوبلیانسکا بانکا (NLB) [Nova Ljubljanska banka <https: />] ، بزرگترین بانک دولتی اسلوونی بوده است.
بین سالهای 2008تا 2010، NLB یک میلیارد یورو را برای رژیم ایران پولشویی کرد. این پول عمدتاً از بانک توسعه صادرات ایران بود. این بانک یک پوشش بانک دولتی در ایران بود. در آن زمان بانک ایرانی در لیست سیاه و در بازار بین‌المللی تحت تحریم بود. این پول با انتقال مبالغ کوچکتر به بیش از 30000حساب منتخب در کشورهای مختلف در سراسر جهان، از جمله ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، روسیه و غیره پولشویی گردید. بر اساس یافته‌های مؤسسات بین‌المللی ذیصلاح، این رسوایی تهدید مستقیمی علیه امنیت جهانی بود. مقامات اسلوونی هیچ کاری برای جلوگیری یا محاکمه مسئولان این کار انجام نداده‌اند، اما اتحادیه اروپا به آرامی از میزان رسوایی دارد آگاه می‌شود. هم‌چنین در این هفته در کمیته افتخاری پارلمان اروپا جلسه استماعی در این باره برگزار شد. ما باید با هم کار کنیم تا پولشویی رژیم ایران در سطح جهانی را متوقف کنیم. من خوشحالم که ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران که پول آلوده در ایران را تحت کنترل خود دارد در فهرست تحریمها قرار داده است. ما باید در اروپا هم همین کار را بکنیم. با تشکر از توجه شما.

هاینس بکر - نمایندهٴ پارلمان اروپا از اتریش
با تشکر از رئیس جلسه. با تشکر از همه شما که این‌جا حضور دارید ما همگی در حمایت خود از حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران متحد هستیم. حمایتها و همدردی زیادی در پارلمان اروپا برای آلترناتیو دموکراتیک تحت رهبری خانم رجوی وجود دارد. امروز می‌خواهم به‌صورت خلاصه در مورد یک موضوع صحبت کنم که به سپاه پاسداران مربوط است. و جهت حفاظت از رژیم مذهبی ایران و ولی‌فقیه آن تشکیل شده است. این نیرویی است که مأموریتش سرکوب مردم در داخل ایران است و جنایات بسیار وحشتناکی در بسیاری کشورهای منطقه مرتکب شده است. سپاه پاسداران مراکز زیادی در ایران دارد که در آن تروریستهای خارجی را آموزش می‌دهند. در بسیاری کشورهای منطقه سپاه از طریق سفارتهای رژیم ایران عملاً سیاستهای خارجی آن کشور را تحت کنترل گرفته است. آنها هم‌چنین از معافیت دیپلوماتیک سوء‌استفاده می‌کنند.
سپاه هم‌چنین بزرگترین قدرت اقتصادی در ایران است. باید تصور آن را کرد. سپاه تواناییهای مالی و اقتصادی خود را وقف دخالت در کشورهای دیگر کرده است. این دخالت بر اقتصاد ایران بسیار سنگینی می‌کند. تنها طی پنج سال گذشته تهران بیش از 100میلیارد دلار صرف عملیاتهای سپاه در سوریه کرده است. این پولها صرف تهیه سلاحها و تأمین مخارج ارتش سوریه شده است.
آمریکا اخیراً سپاه را در لیست تروریستی قرار داد. این خبر بسیار خوبی برای مردم ایران بود چرا که از سپاه بسیار متنفرند. اکنون که سپاه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریستی جهانی نامگذاری شده شرکتهای اروپایی که در حال تجارت با ایران هستند به‌طور جد در معرض تحریم توسط آمریکا هستند چرا که سپاه مدیریت قسمت اعظم اقتصاد ایران را دارد. بسیار روشن است که تجارت با ایران امروز به‌معنی تجارت با سپاه است.
در اروپا به‌دلیل منافع بزرگ تجاری برخی کشورهای عضو و روابط نزدیک اتحادیه اروپا با تهران، دولتهای اروپایی تصمیم گرفته‌اند باعث ناراحتی آخوندها نشوند و عملاً چشمان خود را به نقض حقوق‌بشر بسته‌اند. این از نظر اخلاقی کاری اشتباه و از لحاظ استراتژیک برای اروپا مضر و خطرناک است. اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را در لیست تروریستی خود قرار دهد. با تشکر

استرون استیونسون
ما همگی با میزان سرکوب و بدرفتاری که در ایران صورت می‌گیرد آشنا هستیم. از زمان بنیانگذاری اولیه آن، رژیم تهران بر پایه‌های سرکوبی داخلی، صدور تروریسم و عقاید مذهبی ارتجاعی استوار بوده است. سیاست صدور بنیادگرایی اسلامی و افراطگرایی یکی از بنیادهای استراتژی دولتی در قانون اساسی رژیم ایران طی 38سال گذشته بوده است. همان‌طور که امسال شنیدیم، عفو بین‌الملل یک گزارش 94صفحه‌یی به نام «حبس در شبکه‌یی از سرکوبی: مدافعان حقوق‌بشر ایران در معرض حمله» منتشر کرد. این گزارش وضعیت اسفناک نقض حقوق‌بشر در ایران را با جزئیات تشریح کرده و به‌کارگیری بیش از حد رژیم ایران از اعدام را طرح کرده است. رژیم ایران، همان‌طور که امروز به‌صورت مکرر شنیده‌ایم، مدتها است بیشترین آمار اعدامها را در جهان داشته است. بسیاری از حلق‌آویزها در ملأعام صورت گرفته‌انداین ایران واقعی تحت حاکمیت مذهبی و فاشیستی آخوندهاست، که رئیس‌جمهور به‌اصطلاح مدره آن، روحانی، کسی است که غرب با آن معامله می‌کند. روحانی رئیس یک دولت بسیار فاسد بوده که حدود 3500نفر را از شروع دوره خود در 2013اعدام کرده است. امسال 350نفر تاکنون اعدام شده‌اند.
ما باید ماهیت واقعی نظام به‌اصطلاح عدالت در ایران را درک کنیم. وزیر دادگستری کنونی، علیرضا آوایی، از 2011بابت نقض حقوق‌بشر در لیستهای تروریستی اتحادیه اروپا و انگلستان قرار داشته است. او اکنون وزیر دادگستری است. رژیم ایران پدرخوانده تروریستها است و نزاع و نقض سیستامیک حقوق‌بشر را در سراسر خاورمیانه گسترش می‌دهد. سپاه پاسداران، همان‌طور که الآن خیلی بدرستی شنیدیم، و نهادی که مسئول عملیاتهای برون‌مرزی است، یعنی نیروی تروریستی قدس به سرکردگی قاسم سلیمانی، اصلی‌ترین نهادهای مسئول توسعه‌طلبی مهاجم رژیم ایران در خاورمیانه هستند. چند دهه است که سپاه پاسداران در مناطق مختلف دست به حملات تروریستی زده، از جمله در سوریه، عراق، یمن و لبنان. این واقعیت که رژیم ایران به‌صورت مستمر از گروههای شیعه افراطگرا و نیابتی حمایت کرده اصلاً موضوع بحث و انکار نیست. آنچه کمتر روشن است روابط تهران با افراطگرایان سنی است. ما به این فریب هدایت شده‌ایم که اختلافات میان سنی‌ها و شیعیان به قدری جدی است که رژیم ایران هرگز نمی‌توانست ارتباطی با رقیبان سنی خود برقرار کند. البته این رژیم حتی بعضاً خود را به‌عنوان متحد بالفعل غرب در مقابله با افراطگرایان سنی جلوه داده است. اما اسنادی توسط آمریکاییها به هنگام حمله خود به خانه اسامه بن‌لادن در 2مه 2011اخیراً بیرونی شده و اثبات می‌کنند آنچه را که بسیاری از ما سالهاست می‌دانستیم. رژیم آخوندها، به‌عنوان قلب بنیادگرایی اسلامی، همواره آماده نادیده گرفتن اختلافات فرقه‌ای با افراطگرایان سنی جهت گسترش بیشتر تروریسم و بنیادگرایی در سطح جهان بوده است
مؤسسه اروپایی آزادی عراق، که من ریاست آن را برعهده‌دارم، اخیراً یک گزارش 25صفحه‌یی منتشر کرده که روابط گسترده رژیم ایران و گروههای افراطگرای سنی مانند القاعده و داعش را فاش کرده است. آنها به هزاران دسته تقسیم شده‌اند، مانند طالبان، القاعده، داعش، بوکو حرام، حزب‌الله و دیگر گروههای تروریستی. همگی آنها مانند گربه‌هایی در کیسه با هم می‌جنگند و همگی به تهران به‌عنوان پدرخوانده اسلام بنیادگرا می‌نگرند. سقوط رژیم ملایان باعث پایانی بر گسترش تروریسم اسلامی در سراسر جهان خواهد بود.
اما، آقای رئیس، ما باید هوشیار باشیم و گارد خود را بالا نگهداریم. رژیم ایران خطرناک است. من از تجربیات شخصی خود می‌دانم چگونه از تبلیغات سوء برای شیطان‌سازی دشمنان خود استفاده می‌کنند. آنها افراد ساده‌لوح و آسیب‌پذیر را فریب می‌دهند تا پیامهای زهرآگین را حتی به این پارلمان نفوذ بدهند. این برنامه‌های شیطان‌سازی همواره مقدمه حملات خشونت‌بار هستند. بناباراین از شما می‌خواهم هوشیار و مراقب باشید. برای آنهایی از ما که حقوق‌بشر برایشان مهم است بایستی از مقاومت ایران تحت رهبری انگیزاننده مریم رجوی، و هم‌چنین تنها جنبش اپوزیسیون دموکراتیک مشروع، یعنی سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران، حمایت کنیم تا مردم ستم‌دیده ایران را آزاد کنند. مردمی که خواهان براندازی این رژیم فاسد و مخوف بوده، و حقوق‌بشر، حقوق زنان، آزادی، عدالت و دمکراسی را در کشور خود که سالهاست رنج کشیده احیا کنند. با تشکر

ژوزه ایناسیو فاریا - نمایندهٴ پارلمان اروپا از پرتغال
همکاران عزیز، خانمها و آقایان
من می‌خواهم سخنان کوتاهم را آغاز کنم با گفتن این‌که هیأتی که از این پارلمان در ماه گذشته از ایران دیدار کرد من را نمایندگی نمی‌کند، و فکر میکنم اکثریت گسترده همکارانم را هم نمی‌کند. این اولین نکته بود. باید بگویم که اگر همه مؤسسات جدید و نمایندگان آنها بایستی حقوق‌بشر را در صدر دستور کار خود قرار دهند، به نظر می‌رسد که این هیأت اروپایی به سرکوب داخلی که بعید است در ایران رو به کاهش باشد اشاره ای نکرد. از لحاظ اقتصادی، این واقعیت است که ایران فرصتی وسوسه انگیز برای اتحادیه اروپا می‌باشد.
اعداد و ارقام نشان می‌دهد که در سال گذشته پس از به‌اجرا گذاشتن برجام، معاملات اتحادیه اروپا و رژیم ایران در مقایسه با سال 2015تقریبا دوبرابر شده است. اما رویکرد اروپا به این تجدید روابط با رژیم ایران نباید مانع از رویارویی با مقامات رژیم در زمینه‌هایی مانند تحریم تسلیحاتی، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد درباره سوریه، همکاریهای موشکی و هسته‌یی با کره شمالی و حقوق‌بشر و آزادیها و حقوق اساسی بشود.
از سال 2013، برخی از کشورهای غربی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران را به‌عنوان یک چهره جدید برای اعتدال معرفی کرده‌اند، اما این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور مدره بیش از 3500اعدام را تنها در چهار سال نادیده گرفته است. و هم‌چنان سرکوب مداوم فعالیتها، مطبوعات مستقل و فعالیتهای اجتماعی وجود دارد.
امروزه اعدامها و مجازاتهای غیرانسانی هم‌چنان بخشی غم‌انگیز از زندگی روزمره مردم ایران است. و من متأسفانه می‌گویم که در دیدار ماه گذشته هیأت نمایندگی پارلمان اروپا از ایران، مقامات رژیم ایران اعدام 18نفر دیگر را به همکاران من، یعنی نمایندگان پارلمان اروپا هدیه کردند. چنین چیزی غیرقابل قبول است. روحانی به‌اصطلاح مدره شکنجه و زندان خودسرانه را مجاز می‌شمارد، به‌طور گسترده‌یی حقوق اجتماعی و اقتصادی را نقض می‌کند و اشکال وحشیانه‌ای از مجازاتهایی نظیر شلاق زدن در ملاء عام، قطع اندام و محروم کردن از درمان پزشکی را به‌عنوان وسیله‌ای برای ارعاب مردم جهت تسلیم مورد حمایت قرار میدهد.
اگر‌چه ایران کنوانسیون حقوق کودکان را امضا کرده است که مطلقاً حکم اعدام در مورد مجرمین زیر 18سال را منع می‌کند، اما این رژیم هم‌چنان رکورد‌دار اعدام نوجوانان در جهان است. این در حالی است که جامعه مدنی ایران و طور خاص نسل جوان آن در مقایسه با تمام کشورهای خاورمیانه، مترقی هستند و همواره از حقوق و منافع خود دفاع کرده‌اند و خواستار تغییر هستند. دوستان عزیز، مردم ایران از ما انتظار بسیاری دارند، قطعاً این‌طور است. آنها انتظار دارند که اروپایی‌ها برای ارزشهای اصلی، دفاع از حقوق‌بشر و دموکراسی، بدون توجه به موقعیت جغرافیایی آنها در جهان، قیام کنند. بنابراین من از همه اروپایی‌ها و به‌طور خاص اتحادیه اروپا و اروپاییها می‌خواهم که آنها را ناامید نکنند. خیلی ممنون

ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a36a50d9-611b-48c6-aa8c-06d2964442b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات