728 x 90

گرامیداشت ۱۶آذر، روز دانشجو، در دانشگاههای تهران و سایر شهرهای میهن با شعارهای ضدحکومتی + فیلم

تجمع دانشجویان دانشگاه ملی
تجمع دانشجویان دانشگاه ملی
اعتراضات دانشجویی در آستانه ۱۶آذر
گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاههای تهران
و سایر شهرهای میهن



صبح دوشنبه 13آذر؛ تجمع بزرگ دانشجویان در دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و خوارزمی با حضور فعال دانشجویان برگزار شد. دانشجویان دانشگاه تهران در پاسخ به فراخوان برگزاری تجمع اعتراضی به‌مناسبت روز دانشجو و در اعتراض به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آخوندی در زندان سازی دانشگا‌ه‌ها؛ در محوطه دانشگاه تجمع کردند.
 
 
شعار دانشجویان:
تبعیض جنسیتی محکوم است محکوم است
دولت اعتدالی سفره ما شد خالی
مزدوران حراست در دانشگاه تهران به دانشجویان معترض حمله کردند و یکی از دانشجویان را بازداشت کردند. دانشجویان در اعتراض به بازداشت این دانشجو دست به تحصن زدند و خواستار آزادی وی شدنددانشجویان تجمع کننده قطعنامه‌ای را در صحن دانشگاه قرائت کردند

گزارشگر سیمای آزادی از دانشگاه تهران:
به‌نام خدا یک جوان دانشجوی ایرانی هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران هستم. به‌مناسبت سالروز 16آذر و دانشجویان قتل‌عام شده در این نظام این را می‌گویم. به خونخواهی آنها هیچو. قت از پا نمی‌نشینیم و انتقام خواهیم گرفت. مرگ بر حکومت دیکتاتوری ولایت فقیه
 
روز دوشنبه هم‌چنین دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات اعتراضی به‌مناسبت 16آذر، با اجرای یک نمایش، گوشه‌یی ار تاریخچهٴ رویارویی دانشجویان با رژیم سرکوبگر آخوندی را به شکل سمبلیک به تصویر کشیدند.
من پرت شدن شبانه‌ام از بالکن‌هایی که امروز لباسهای دانشجوییمان بر فرازش تاب می‌خورد... به من نگاه کنید جای گلوله‌ها را روی تنم نگاه کنید چند خط دست‌بند بردستانم افتاده است
چند حکم انضباطی بر گردنم آویخته است، دوستان عزیز معرفی میکنم این منم کشته شده در کلاسهای درسی که حالا آرام در آنها نشسته‌اید، من خون پاکیزه‌ام بردیوارهای مسیر دانشگاه... .
در همین روز صدها تن از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیز به‌مناسبت روز دانشجو و برای اعتراض به سیاستهای ویرانگر رژیم آخوندی؛ تجمع کردند.
دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نه به تبعیض جنستی» و «دانشگاه پولکی شهریه زورکی».
هم‌چنین دانشجویان دانشگاه ملی به همین مناسبت دست به تجمع زدند. آنها از دیگر دانشجویان نیز دعوت کردند به تجمع آنان بپیوندند.
 
دانشگاه قم نیز روز دوشنبه ۱۳آذرماه صحنهٴ رویارویی دانشجویان با مزدوران و عوامل رژیم بود. دانشجویان معترض، مانع برگزاری مراسم و سخنرانی حاجی بابایی عضو مجلس ارتجاع شدند. دانشجویان این مراسم را که عوامل رژیم می‌خواستند به صحنهٴ مصادرهٴ 16آذر تبدیل کنند، با شعارهایشان به مراسم واقعی بزرگداشت 16آذر تبدیل کردند و از جمله شعار دادند: دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد. آنان هم‌چنین به تفکیک جنسیتی در دانشگاه نیز اعتراض کردند. با بالا گرفتن این حرکت اعتراضی عضو مجلس ارتجاع مجبور شد سالن را ترک کند.
 سه‌شنبه 14 آذر دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در تهران به‌مناسبت روز دانشجو؛ تجمع کردند و یاد این روز تاریخی را گرامی داشتند.
 
 
دانشجویان دانشگاه نیشابور نیز امروز به مناسب 16آذر روز دانشجو تجمع اعتراضی برگزار کردند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35708e82-f228-4b1e-a3bb-97314264e690"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات