728 x 90

احمد ابوالغیط نسبت به موج تازه خشونتها در خاورمیانه هشدار داد

احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب
احمد ابوالغیظ دبیرکل اتحادیه عرب
احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در سخنانی که در قاهره ایراد کرد نسبت به موج تازه خشونتها در خاورمیانه در صورت اعلام بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسراییل توسط آمریکا هشدار داد.

وی روز یکشنبه 12آذر 96 در این سخنان گفت: ”اگر آمریکا بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسراییل به‌رسمیت بشناسد و یا سفارت خود را از تل‌آویو به آنجا منتقل کند، ممکن است منطقه با موج جدیدی از "خشونت و تعصب" مواجه شود“.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد ”هیچ‌چیز چنین تصمیمی را توجیه نمی‌کند. این تصمیم به صلح و ثبات خدمت نمی‌کند، بلکه موجب تشدید خشونت و تعصب می‌شود و بسیار تأسف‌آور است که هنوز برخی چنین هدفی را دنبال می‌کنند، بدون آن که خطرات ناشی از آن را برای ثبات خاور نزدیک و همه جهان در نظر بگیرند“.

خاطر نشان می‌شود که کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ قانونی را تصویب کرد که در آن انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس پیش‌بینی شده است. انتقال سفارت به بیت‌المقدس هم‌زمان به منزله شناسایی این شهر به‌عنوان پایتخت اسراییل است.

از آن زمان تاکنون روسای جمهور آمریکا هر شش ماه یک بار فرمانی را امضا کرده‌اند که اعتبار اجرایی این قانون را متوقف می‌کرد. آخرین مهلت شش ماهه تعلیق اجرای این قانون روز دوشنبه به‌سر آمد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d03a0d1-22f6-4cbe-a508-6218a0cf5dc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات