728 x 90

اپوزیسیون سوریه: برکناری اسد را در گفتگوهای ژنو هدف قرار می‌دهد

دکتر نصر حریری
دکتر نصر حریری
نصر حریری رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه روز دوشنبه ششم آذر گفت هیأت اپوزیسیون سوریه در گفتگوهای صلح در ژنو برکناری بشار اسد را هدف قرار خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویتر وی بعد از ورود به ژنو برای دور جدیدی از مذاکرات که قرار است روز سه‌شنبه هفتم آذر شروع شود، به خبرنگاران گفت: ”ما تأکید داریم که انتقال سیاسی که به برکناری اسد دست خواهد یافت، هدف ما است“.

آسوشتیدپرس نیز گزارش داد: یک دیپلومات که خواست نامش فاش نشود روز دوشنبه ششم آذر گفت، مذاکرات صلح سوریه در ژنو طبق برنامه شروع خواهد شد حتی اگر هیأت رژیم سوریه به موقع نرسد. بنا‌ به این گزارش سازمان ملل‌متحد قرار است مذاکرات صلح را در ژنو میان رژیم سوریه و اپوزیسیون سوریه روز سه‌شنبه شروع کند. آسوشیتدپرس افزود: «رژیم اسد هنوز هیأت خود برای مذاکرات را معرفی نکرده است».

خبرگزاری رویتر روز دوشنبه در گزارش دیگری گفت:‌ رژیم سوریه از بیانیه منتشر شده در نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض خشمگین است. این منبع افزود: گروه‌های اپوزیسیون سوریه بر خواست طولانی‌مدت خود مبنی بر برکناری بشار اسد از قدرت قبل از انتقال سیاسی تأکید کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d481503-4d3e-4f0b-8cb0-8f00575e67c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات