728 x 90

جزییاتی از فرار سرباز کره شمالی به کره جنوبی

صحنه هایی از فرار سرباز کره شمالی به کره جنوبی
صحنه هایی از فرار سرباز کره شمالی به کره جنوبی
کره شمالی متهم به نقض توافق آتش‌بس با کره جنوبی و عبور از مرز و شلیک به یک جدا شده از آن است. گزارشی از سی.ان.ان 2آذر 96:
سازمان ملل‌متحد فیلم جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد یک سرباز کره شمالی در حین عبور از منطقه غیرنظامی مورد اصابت ۴گلوله قرار گرفته است.
پزشکان می‌گویند او اکنون بیهوش است و یک هفته است که تحت مراقبتهای پزشکی است.

خبرنگار سی.ان.ان: فراری نومیدانه برای آزادی، این فیلم ویدئویی لحظه حساسی را که یک سرباز ۲۴ساله کره شمالی موضع خود را هفته گذشته ترک کرد نشان می‌دهد.
او از منطقه غیرنظامی عبور می‌کند که کره شمالی و جنوبی را از هم جدا می‌کند.

این محل یکی از محلهای بسیار مستحکم در جهان است.
او اول توسط یک جیپ و بعد پیاده دست به فرار می‌زند ولی توسط هم قطاران خود تعقیب می‌شود.

آنها به سمت او ۴۰گلوله شلیک کردند پزشکان می‌گویند قبل از این‌که به مکان امن برسد ۴گلوله به او اصابت کرده است.

این فیلمها که توسط تلویزیون مداربسته گرفته شده است در یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول به نمایش گذاشته شده است.

فرمانده نظامی سازمان ملل می‌گوید در حالی که سربازان کره شمالی فرد جداشده را دنبال می‌کردند آنها توافق‌نامه آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

این توافق آتش‌بس که به سال 1953بر می‌گردد به آتش‌بس جنوب و شمال منجر شد ولی جنگ رسماً به پایان نرسیده است.

نیروهای آمریکایی گفتند که افراد ارتش کره شمالی از خط منطقه غیرنظامی شلیک کرده و یک سرباز نیز از آن خط در این حادثه عبور کرده است.

سرهنگ چاک کارول: شما پرسنل نظامی را می‌بینید، ما نقض سربازان کره شمالی را امروز از کانال‌های معمول گزارش کردیم و درخواست ملاقات برای تحقیقات و اقداماتی کردیم که مانع تکرار نقضهای مشابه در آینده شود.

خبرنگار سی.ان.ان: زمانی که سرباز کره شمالی به بیمارستان دانشگاه در حومه سئول رسید تقریباً ۵۰درصد خونش را از دست داده و بیهوش بود و به ندرت ضربان داشت.

پزشکان گفتند او زخمهای ناشی از گلوله در سینه، شانه، بازوان و شکم داشته است و زمانی که او به اتاق عمل رسید تقریباً مرده بود.

بعد از عملهای جراحی متعدد پزشکان گفتند او اکنون بهوش آمده و می‌تواند صحبت کند.

پزشک جراح: «من و او صحبت بسیار داشتیم و احساس کردم این سرباز فراری به کره جنوبی با اراده و خواست خود فرار کرده است». این سومین سرباز کره شمالی است که امسال فرار کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/540f77ef-bfa3-4f4a-91ab-e750282aadfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات