728 x 90

بنیاد اروپایی آزادی عراق: رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام

رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی و تروریسم
رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی و تروریسم
بنیاد اروپایی آزادی عراق به ریاست استرون استیونسون با انتشار گزارش جدیدی درباره نقش رژیم آخوندی به‌عنوان پدرخوانده و مرکز صدور بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام، به اِعمال تحریم‌های گسترده علیه سپاه پاسداران به‌عنوان عامل اصلی پیشبرد این سیاست، و اخراج همهٴ عوامل تروریست رژیم از منطقه فراخوان داد.
بنیاد اروپایی آزادی عراق در این گزارش 24صفحه‌یی تحت عنوان «حمایت (رژیم) ایران از گروه‌های بنیادگرای اسلامی با استناد به اسناد روابط گسترده رژیم و القاعده که به‌تازگی توسط اطلاعات مرکزی آمریکا منتشر شد تأکید کرده است که رژیم برای پیشبرد سیاست‌هایش، تمایزی بین بنیادگرایان شیعی و سنی قائل نیست و همهٴ باندهای حکومت آخوندی، در سیاست صدور بنیادگرایی با هم اتفاق‌نظر دارند.

در مقدمه گزارش بنیاد اروپایی آزادی عراق به‌ریاست استرون استیونسون، صدور بنیادگرایی به‌عنوان یکی از پایه‌های استراتژی حکومت آخوندی طی 38سال گذشته ذکر شده و توضیح داده شده است که هر چند حمایت رژیم از گروه‌های به‌اصطلاح شیعه همواره روشن بوده است، اما رژیم ولایت‌فقیه که مرکز صدور بنیادگرایی است، در این زمینه برای پیشبرد اهداف خودش، تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی‌شود.
این گزارش سپس جزییاتی از روابط رژیم و القاعده را که به‌تازگی در اسناد مربوط به بن‌لادن فاش شد ذکر می‌کند و می‌افزاید: اکنون ضرورت فوری‌تری وجود دارد تا روابط رژیم ایران با گروه‌های بنیادگرای سنی به‌طور عام و با القاعده و داعش به‌طور خاص، مورد بازبینی قرار گیرد و فهم شود.
گزارش سپس به مشخصه‌های بنیادگرایی اسلامی پرداخته که یکی از آنها قساوت بی حد و حصر است؛ در این رابطه جنایاتی مثل قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67، اسیدپاشی به‌صورت زنان یا پاکسازی قومی توسط شبه‌نظامیان رژیم در عراق، به‌عنوان برخی از نمونه‌های عملکرد بنیادگرایان ذکر شده‌اند.
گزارش «حمایت (رژیم) ایران از گروه‌های بنیادگرای اسلامی» سپس به این حقیقت می‌پردازد که بنیادگرایی اسلامی در عصر معاصر، نخستین‌بار با روی کار آمدن خمینی جلاد به‌وجود آمد و در پی آن رژیم آخوندی به «حامی سیاسی، ذاتی، معنوی و استراتژیک تمامی بنیادگرایان اسلامی در سراسر جهان به‌رغم اختلافات آنها با این رژیم، تبدیل شد».
بنیاد اروپایی آزادی عراق در بخش دیگری از گزارش خود خاطرنشان می‌کند که مقاومت ایران در کتاب «بنیادگرایی اسلامی، تهدید جدید جهانی» که در سال 1993به‌قلم محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت منتشر شد، نسبت به این خطر به‌ویژه بعد از شکست رژیم در جنگ ضد میهنی، هشدار داده بود.
ایفا سپس اهداف و مقاصد رژیم را در صدور بنیادگرایی و تروریسم در محورهای مختلف، تشریح کرده است از جمله:
ترویج بنیادگرایی اسلامی
برخی از ارگانهای رژیم که مشغول عضوگیری بنیادگرایان هستند
حمایت رژیم از گروه‌های بنیادگرای شیعی و سنی و هماهنگی استراتژیک رژیم با القاعده و داعش
در این قسمت از گزارش تصریح شده است که رژیم و داعش و القاعده، دشمن هم نیستند و به‌رغم اختلافات، اشتراک نظرتشان بسا بیشتر است. «رژیم ایران هم‌سو با استراتژی‌اش، هرگز از کمک یا فراهم‌کردن همکاری، پشتیبانی و (حمایت) لجستیکی از بنیادگرایان سنی مثل القاعده و داعش، خودداری نکرده است».
یک بخش دیگر از گزارش ایفا، به نقش حزب‌الشیطان لبنان در پیشبرد تروریسم و بنیادگرایی رژیم از جمله به‌کارگیری از حزب‌الشیطان برای همکاری و ارتباط با القاعده، اختصاص یافته است.
گزارش بنیاد اروپایی آزادی عراق در بخش دیگری خاطرنشان می‌کند که رژیم آخوندی در ماه می‌سال 2003، به مقامات آمریکایی پیشنهاد تبادل سران القاعده با رهبران سازمان مجاهدین در اشرف را داد، اما این پیشنهاد از سوی آمریکا رد شد.
گزارش سپس نمونه‌های مختلف را ذکر می‌کند که در آن، مقامات دولت آمریکا بر ارتباطات و روابط میان رژیم و القاعده صحه گذاشته‌اند.

در همین رابطه دونالد ترامپ در 21مهرماه گذشته، در سخنرانی خود درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی پیرامون نقش این رژیم در حمایت از تروریسم گفت:
عوامل رژیم ایران به عواملی آموزش دادند که بعداً در بمبگذاری القاعده در سفارت‌خانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشتند و 2سال بعد، 224نفر را کشتند و بیش از 4000تن را مجروح کردند.
این رژیم به‌دنبال حملات 11سپتامبر به تروریست‌های سطح بالا پناه داد، از جمله به پسر اسامه بن لادن.
در عراق و افغانستان گروه‌هایی تحت حمایت رژیم ایران، صدها پرسنل نظامی آمریکا را کشته‌اند.
تجاوزات دیکتاتوری حاکم بر ایران تا همین امروز ادامه دارد. این رژیم هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی مساعدت می‌رساند.

بنیاد اروپایی آزادی عراق در پایان گزارش 24صفحه‌یی خود نتیجه‌گیری‌ها و درخواست‌هایش را اعلام کرده و از جمله تصریح می‌کند که رژیم ایران مرکز بنیادگرایی اسلامی است و سیاست صدور بنیادگرایی برای این رژیم یک مسئلهٴ حکومتی است. این سیاست در بالاترین سطوح حکومتی توسعه یافته و همهٴ دسته‌بندی‌های رژیم از آن حمایت می‌کنند.
بنیاد اروپایی آزادی عراق در پایان با تأکید بر این‌که با توجه به جایگاه حمایت از تروریسم در اهداف رژیم آخوندی، باید اقدامات بیشتری برای مقابله با آن صورت بگیرد، توصیه‌های خود را به این ترتیب ارائه کرده است:
1- قدرت‌های جهانی که با بنیادگرایی و تروریسم (تحت نام) اسلام مقابله می‌کنند باید نقش ویژه رژیم ایران را در آن مورد تأکید قرار بدهند. این باید بدون هیچ‌گونه ملاحظة سیاسی، به‌طور علنی اعلام و به آن پرداخته شود...
2- باید تحریم‌های گسترده‌یی علیه سپاه پاسداران در تمامیتش و بر حزب‌الله اعمال شود. باید یک کارزار جامع برای شناسایی، افشا و مجازات همهٴ شرکای تجاری سپاه پاسداران و حزب‌الله در سراسر جهان وجود داشته باشد.
3- ایالات متحده، اروپا و همهٴ کشورهای متمدن باید در اتحاد با هم برای اخراج همهٴ مأموران تروریست رژیم ایران از سرزمینشان کار کنند.
4- سپاه پاسداران، حزب‌الله و سایر عوامل (رژیم) تهران، باید از کشورهای منطقه، به‌ویژه از سوریه، بیرون رانده بشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/862e9175-7d14-40e1-9d1a-f0bb7cc5763e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات