728 x 90

سفیر آمریکا در سازمان ملل: قاچاق انسان نمونه بارز نقض حقوق‌بشر است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید قاچاق انسان در جریان بحرانها و درگیریها، نمونه بارزی از نقض حقوق‌بشر است که تمام دنیا را تهدید می‌کند.

نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت در مورد قاچاق انسان، گفته است ایالات متحده با تمرکز تلاش‌ها بر «پیشگیری، حمایت و تعقیب قانونی»، به مبارزه با قاچاق انسان ادامه می‌دهد.

به گفته این دیپلومات ارشد آمریکا، قاچاق انسان، و درگیریهای مسلحانه و نبردهای جاری در گوشه‌ و کنار جهان، به‌هم پیوند خورده‌ و به چالشهای تهدید‌کننده صلح و امنیت جهانی، می‌افزایند.

نیکی هیلی از سازمان ملل خواسته‌است تلاش‌ها برای مقابله با این چالشها را بهبود بخشد.

قاچاق انسان از جمله مسائلی‌ست که در سال‌های گذشته و با بالا گرفتن برخی درگیریهای مرگبار در کشورهای آسیایی و آفریقایی به چالشی فزاینده تبدیل شده‌است.

پلیس بین‌الملل، اردیبهشت ماه سال گذشته در گزارشی گفته بود شبکه‌های قاچاق انسان تنها از انتقال موج گسترده مهاجران و پناهجویان به جنوب اروپا، بیش از پنج میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

اینترپل گفته بود در سال ۲۰۱۵میلادی ۹۰درصد از مهاجران و پناهجویانی که به اروپا رفته‌اند، از «امکانات و کمکهای» شبکه‌های قاچاق انسان در مسیر خود استفاده کرده‌اند.

همان زمان هشدار داده شده بود که مسیر قاچاق انسان، در عین‌حال برای قاچاق مواد مخدر، سلاح و یا انتقال پیکارجویان افراطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاخ سفید در مهر ماه گذشته رژیم ایران را در لیست رژیمهایی که به قاچاق انسان دست می‌زنند قرار داده بود.

در گزارش تیرماه وزارت‌خارجه آمریکا گفته شده بود رژیم ایران کودکان را به جنگ در سوریه و عراق می‌کشاند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f9a4631-6578-4a95-8e4a-ac152d88c8cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات