728 x 90

جمیز متیس: ما نمی‌خواهیم بگذاریم و از سوریه برویم

ژنرال متیس وزیر دفاع آمریکا
ژنرال متیس وزیر دفاع آمریکا
جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا، گفت ما نمی‌خواهیم از سوریه برویم.

به نوشته واشینگتن پست در روز چهارشنبه اول آذر وی در پاسخ به سوالی که چه مدت نیروهای ایالات متحده در سوریه باقی خواهند ماند گفت: 'ما اکنون نمی‌خواهیم بگذاریم و برویم'، پیش از این‌که یک توافق سیاسی میان اسد و مخالفان سوری برقرار شود. 'ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که شرایط برای یک راه‌حل دیپلوماتیک وجود داشته باشد… .'.

 

بلومبرگ نيز در گزارشی درباره تحولات سوریه نوشت: ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، نیروهای ایالات متحده به حضور خود در سوریه تا دستیابی به صلح در این کشور ادامه خواهند داد. این سخنان او به‌عنوان نشانه‌ای از مقابله آمریکا با حضور رژیم ایران در سوریه محسوب می‌شود.

 بلومبرگ افزود: کشورهای منطقه از حضور آمریکا در سوریه حمایت می‌کنند زیرا دونالد ترامپ رژیم ایران را جلودار حمایت از تروریسم در جهان می‌داند.

 به گفته اریک پاهون (Eric Pahon) سخنگوی وزارت دفاع: این کشور به‌دنبال راههایی برای مقابله با رژیم ایران در سراسر خاورمیانه است و آمریکا زمینه‌های جدیدی را شناسایی می‌کند که بتواند نفوذ این رژیم از جمله در سوریه را تضعیف و فعالیتهای بی‌ثبات کننده‌اش را خنثی کند.​

 

بلومبرگ هم‌چنین نوشت: رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه می‌گوید دولت ترامپ برای این‌که سیاستی مؤثر داشته باشد لازم است که سالها در سوریه بماند و به متحدان کمک کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aff45a26-5ced-4774-8a39-c6c9c0f316ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات