728 x 90

سعد حریری وارد لبنان شد

دیدار سعد حریری با رئیس‌جمهور مصر
دیدار سعد حریری با رئیس‌جمهور مصر
سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان عصر روز سه‌شنبه 30آبان از قبرس وارد بیروت شد. به گزارش رسانه‌های عربی وی در بیروت با استقبال گسترده مردمی مواجه شد. بنا‌ به این گزارش هنگام ورود وی اقدامات شدید امنیتی اتخاذ شده بود.

سعد حریری روز سه‌شنبه 30آبان در قاهره با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر دیدار و درباره بحران سیاسی لبنان با او بحث و گفتگو کرد.

سعد حریری در قاهره گفت:‌ گفتگوی ما با رئیس‌جمهور مصر حول ثبات لبنان و سیاست پرداختن به خود در قبال بحرانهای منطقه‌یی بود و من از مصر به‌خاطر حمایتش تشکر می‌کنم.

نخست وزیر مستعفی لبنان، روز چهارم نوامبر هنگامی که در عربستان بود از مقام نخست‌وزیری لبنان استعفا داد. وی گفت که در اعتراض به سیاست حزب‌الله و دخالت بیش از حد رژیم ایران در امور داخلی لبنان استعفا داده است.

سعد حریری روز شنبه 18نوامبر عربستان را به مقصد پاریس ترک کرد و مورد استقبال امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه قرار گرفت. حریری از پاریس اعلام کرد که روز چهارشنبه اول آذر به بیروت می‌رود و در جشن‌ استقلال کشورش شرکت می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/138dc6e9-5c48-4d96-a4c4-87cd75ca0978"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات