728 x 90

تبدیل بند زندانیان سیاسی اردبیل به قفس برای فشار چند برابر بر زندانیان

زندان مرکزی اردبیل
زندان مرکزی اردبیل
دژخیمان زندان اردبیل؛ برای فشار به زندانیان سیاسی، بند۷ این زندان را که محل نگهداری زندانیان سیاسی است، با زدن حصار توری مانند از بالا، به قفس تبدیل کرده‌اند.

سوراخهای این حصار مربعهای ۴سانتی بوده و کل محوطه بند را فراگرفته است. هدف از این کار محدود کردن و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی است.

این بند دارای یک حیاط با ابعاد ۶ در ۷متر و بسیار کوچک است. بالای سر حیاط یک برجک دیدبانی بسیار بلند و وسیع به ارتفاع ۱۲متر ساخته شده که در شش متری ارتفاع برجک دیدبانی قرار داده شده است. برجک استوانه‌ای شکل بقدری وسیع است که مانع رسیدن نور آفتاب به زندانیان در حیاط شده و نور خورشید که مورد نیاز زندانیان است به آنها نمی‌رسد.

نور خورشید ساعت 2بعداز ظهر به بعد به قسمتهای کوچکی از حیاط می‌رسد. در پاییز و زمستان که بارش باران و برف است؛ زندانیان از نور محروم هستند.

به‌رغم همه این محدویتها باز هم این قفس توری بالای سر بند کشیده شده است. هنگامی که برف می‌بارد این توری مثل یک پوشش کل هواخوری و محوطه بند را می‌پوشاند و مانع دیدن آسمان می‌شود.

این قفس توری برای بند ۸که به‌عنوان قرنطینه زندان استفاده می‌شود نیز کشیده شده است.

بند ۷زندان مرکزی اردبیل دارای یک اتاق پنج در پنج با ۲۱تخت است که ۱۴زندانی شامل ۷زندانی سیاسی تبعیدی و ۷زندانی عادی در آن محبوس هستند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی به این وضعیت اعتراض دارند و آن را باعث تشدید فشار بر عزیزانشان می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c69d6dd-56cf-4a61-a811-d51c71c3aa8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات