728 x 90

چشم انداز سیاسی لبنان، مصاحبه سی.ان.ان با لینا خطیب

لینا خطیب
لینا خطیب
در مورد بحران فزاینده در لبنان سی.ان.ان مصاحبه‌یی با لینا خطیب مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در بنیاد چتم هاوس در لندن انجام داده است.

سی.ان.ان 29آبان 96:‌ زمانی که سعد حریری در فرانسه بود مدتی را با امانوئل ماکرون گذراند. او قرار است روز چهارشنبه در لبنان باشد. در لبنان چه اتفاقی خواهد افتاد وقتی که استعفای او در آنجا رسمیت خواهد یافت؟

لینا خطیب: در حال حاضر سعد حریری نگفته است که نظرش را در مورد استعفا تغییر داده است این به‌معنی آن است که به احتمال زیاد وقتی که به لبنان برسد استعفای خود را شخصاً تحویل رئیس‌جمهور لبنان بدهد امری که رئیس‌جمهور لبنان درخواست کرده است و این البته لبنان را وارد یک دوره خلأ سیاسی خواهد کرد.

این استعفا بیانگر رقابت میان عربستان سعودی و رژیم ایران است.

حریری یکی از متحدان کلیدی عربستان است. اما او نخست‌وزیر در دولتی بود که نمایندگانی از حزب‌الله در آن شرکت داشتند. استعفای او از ریاض پیامی از جانب عربستان سعودی به رژیم ایران بود.

استعفای حریری این واقعیت را نشان داد که حاکمیت لبنان بسیار متزلزل است... با همه اینها من شخصاً فکر می‌کنم چشم‌انداز شروع جنگ در لبنان بسیار بسیار بعید است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db03706d-80dc-4435-b351-9bc2ffd2d420"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات