728 x 90

مجلهٴ آتلانتیک: ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم

ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی
ابعاد گسترده روابط القاعده با رژیم آخوندی
مجله آتلانتیک چاپ آمریکا 19آبان 96 در گزارشی پیرامون روابط القاعده با رژیم آخوندی به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریسم نوشت: رئیس شورای شریعت در سازمان القاعده از گذرگاه تفتان در بلوچستان ِ پاکستان وارد ایران شد و با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس رژیم ایران دیدار کرد.

مجله «آتلانتیک» در بخشی ار گزارش مشروح و تحلیلی خود درباره چگونگی گسترش همکاری و رابطه القاعده و رژیم آخوندی می‌نویسد: سپاه قدس طی طرحی به فرماندهان القاعده پناهگاه امنی داد. در مرحله اول زنان و دختران اعضای القاعده و در ادامه صدها داوطلبی که به این تشکیلات پیوسته بودند به ایران آمدند. زنان در یک هتل مجلل در خیابان طالقانی در تهران اسکان داده شدند و افراد القاعده در هتل دیگری در همان خیابان مستقر شدند. مقامهای رژیم ایران به میهمانان خود یعنی افراد القاعده مدارک جعلی برای سفر به‌عنوان پناهندگان عراقی دادند و به برخی از آنها نیز در سفر به کشورهای دیگر و استقرار در آن کمک کردند.

در تابستان 2002 فرماندهان بلندپایه القاعده از جمله سیف العدل، ابومحمد المصری و ابومصعب السوری به‌تدریج وارد خاک ایران شدند.

آتلانتیک بر اساس سند 19صفحه‌یی مربوط به گزارش یکی از فرماندهان القاعده نوشت: شورای نظامی القاعده که در ایران بازسازی شد، اولین عملیاتش را در ریاض با انفجار سه مجتمع مسکونی در سال 2003 انجام داد که در جریان آن 35تن از جمله 9تن از اتباع آمریکایی به‌قتل رسیدند.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی اطلاعات مرکزی آمریکا، چند ماه پس از حوادث تروریستی 11سپتامبر در واشینگتن و بعد از حمله آمریکا به افغانستان محفوظ بن ولید یک روحانی اهل موریتانی و رئیس شورای شریعت در سازمان القاعده از گذرگاه تفتان در بلوچستان پاکستان وارد ایران شد تا در مورد احتمال پناه‌گیری رهبر القاعده در ایران با مقامهای امنیتی رژیم یران مذاکره کند. وی با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس دیدار کرد.

نشریه آتلانتیک می‌افزاید: مایک پمپئو، رئیس اطلاعات مرکزی آمریکا درباره ارتباط القاعده گفت: این ارتباط جز اسرار نیست. مواقعی بوده که رژیم ایران پا به پای القاعده در منطقه عمل می‌کرده و مدارک منتشر شده پاکستان به دست آمد همین را نشان می‌دهد. بزرگترین نقطه مشترک القاعده و رژیم ایران دشمنی‌ آنها با غرب است. نقطه اشتراکی که همواره بر رقابتهای فکری دو طرف فایق آمده است. با شکست داعش در رقه، حال نهادهای متحد با القاعده در شمال سوریه قدرت گرفته‌اند که با توجه به حضور نیروهای رژیم ایران در جنگ داخلی سوریه، آمریکا تماسهای آنها با یکدیگر را به خوبی زیر نظر دارد. محور اقدامات ترامپ در خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس مقابله با تعاملات نظامی و سیاسی بی‌ثبات کننده رژیم ایران است.

خاطرنشان می‌شود، ماه گذشته دونالد ترامپ در سخنرانی خود درباره استراتژی جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی پیرامون نقش در حمایت از تروریسم گفت:
عوامل رژیم ایران به عواملی آموزش دادند که بعداً در بمبگذاری القاعده در سفارت‌خانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا شرکت داشتند و 2سال بعد، 224نفر را کشتند و بیش از 4000تن را مجروح کردند.
این رژیم به‌دنبال حملات 11سپتامبر به تروریست‌های سطح بالا پناه داد، از جمله به پسر اسامه بن لادن.
در عراق و افغانستان گروه‌هایی تحت حمایت رژیم ایران، صدها پرسنل نظامی آمریکا را کشته‌اند.
تجاوزات دیکتاتوری حاکم بر ایران تا همین امروز ادامه دارد. این رژیم هم‌چنان حامی اصلی تروریسم در جهان است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی مساعدت می‌رساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6ffac43-bca2-488c-b05d-4048856db6ec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات