728 x 90

یک اتحادیه جهانی کارگری و پنج سندیکای فرانسوی خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی محمود صالحی و رضا شهابی شدند

فراخوان به آزادی زندانیان سیاسی محمود صالحی و رضا شهابی
فراخوان به آزادی زندانیان سیاسی محمود صالحی و رضا شهابی
والتر سانچز، دبیرکل اتحادیه جهانی کارگران صنعتی و پنج سندیکای کارگری فرانسه خواستار آزادی فوری محمود صالحی و رضا شهابی، دو فعال کارگر زندانی، شده‌اند. وی طی نامه‌یی از بازداشت و شکنجه و رفتار غیرقانونی با کارگران و رهبران اتحادیه‌های کارگری به‌دلیل فعالیت‌های سندیکایی، ابراز نگرانی کرده و گفته است سلامتی و تندرستی این دو زندانی در معرض خطر جدی قرار دارد. بر اساس گزارشها، زندانی سیاسی صالحی به بیماری قلبی و دیابت مبتلا است. پزشک معالج محمود صالحی توصیه کرده بود که او با توجه به ضعیف بودن قلبش به بیمارستان مجهزتری در تهران یا تبریز و یا ارومیه منتقل شود اما دژخیمان قضاییه رژیم روز ۲۰آبان وی را به زندان سقز بازگرداندند.

دبیرکل اتحادیه جهانی کارگران صنعتی هم‌چنین در نامه خود درباره زندانی سیاسی رضا شهابی نوشت وی دارای مشکلات جسمی جدی است که بر اثر سالها شکنجه در بازجویی‌ها ایجاد شده است.
هم‌چنین پنج سندیکای کارگری فرانسه در نامه‌یی درباره این دو زندانی به سران رژیم، هشدار دادند که محمود صالحی در خطر مرگ قرار دارد و اشاره کردند که پزشکان معالج وابسته به زندان گفته‌اند که صالحی باید تحت درمان دائمی قرار گیرد و نباید به زندان بازگردانده شود.

سندیکاهای کارگری فرانسه در این نامه بر لزوم لغو محکومیت‌های غیرعادلانه و آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه فعالانی که به‌خاطر فعالیت‌های سندیکایی و دفاع از حقوق مزدبگیران زندانی شده‌اند تأکید کردند. در این نامه هم‌چنین به زندانیان سیاسی رضا شهابی و اسماعیل عبدی، عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان، اشاره شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13e4a6f2-82c7-4180-8e36-3ac4fec7819c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات