728 x 90

مخاصمات در رأس رژیم بر سر افتضاح ساختمانهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه

افتضاح ساختمانهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه
افتضاح ساختمانهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه
در حالیکه مردم مصیبت دیده در مناطق زلزله‌زده، در سوز سرما، بی‌سرپناه و بدون آب و غذا، توسط رژیم آخوندی به‌حال خود رها شده‌اند، مخاصمات در رأس رژیم بر سر افتضاح ساختمانهای مسکن مهر که زمینه را برای تلفات بیشتر مردم فراهم کرده، ادامه دارد. گزارشی داریم در این رابطه:
آخوند حسن روحانی در سفر به کرمانشاه تخریب ساختمانهای موسوم به مسکن مهر را به گردن دولت سابق که مورد حمایت خامنه‌ای بود، انداخت و گفت که موضوع ساختمانهای فروریخته را پیگیری خواهد کرد. وی در سخنرانیش در سرپل‌ذهاب گفت:
ساختمانی که به‌صورت دولتی درست شده یا تعاونی درست شده الآن این حالت داره اون ساختمانی که مردم خودشون درست کردند با دست خودشون در برابر همین زلزله سالم مانده معلومه پس اشکالاتی وجود داره این اشکالات از طریق کیها هست؟

پاسدار حسین شریعتمداری، نماینده خامنه‌ای در کیهان به‌دنبال سخنان روحانی و معاون اول او، در سرمقاله این روزنامه، آنها را «خلاف‌گو» توصیف کرد و و مدعی شد، ساختمانهای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه کمترین آسیب را دیده‌اند... آقایان بر چه اساس و با استناد به کدام شاهد و سند میدانی... انبوهی از اظهارات خلاف واقع را بر سر (مردم) آوار کرده‌اند؟

وی نسبت به عواقب طرح موضوع دزدی و فساد در پروژه موسوم به مسکن مهر هشدار داد و نوشت: نزدیک به ۱۰میلیون نفر از مردم که عمدتاً از اقشار محروم، یعنی قریب به 12و نیم درصد جمعیت کشور در ساختمانها و مجتمع‌های مسکن مهر ساکن هستند. آیا ایجاد دلهره و ترس از تخریب احتمالی مسکن و فرو ریختن آوار بر سرشان که روزنامه‌های زنجیره‌یی آن را در شیپور‌های فریب خود می‌دمند «خلاف مصالح و منافع ملی» نیست؟!... «مسکن مهر تابوت ساکنان آن است»! «از همین حالا باید تمامی ساکنان مسکن مهر در سراسر کشور تخلیه شوند»! «بعید نیست در آینده مسکن مهر شاهد آنچه در موصل و حلب دیدیم باشیم».

پاسدار شریعتمداری در ادامه به تسویه‌حساب با روحانی پرداخت و نوشت: به یقین دولت فراموش نکرده است یکی از ساختمانهای ویران شده، بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب است که نه به دست مردم بلکه توسط دولت یازدهم ساخته و اواخر فروردین‌ماه ۹۶با حضور وزیر محترم بهداشت افتتاح شده بود! (کیهان: فارس 23/آبان/96)

یک مهره اطلاعاتی رژیم به‌نام صادق کوشکی، نیز باند رقیب را به «ناجوانمردی سیاسی به بهانه زلزله» متهم کرد و نوشت: در این فضا اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره مسکن مهر مطرح شده که معلوم نیست کسانی که در این باره اظهارنظر می‌کنند چه اندازه تخصص دارند و آیا اساساً توقع این است که مسکن مهر یا هر ساخت‌و‌ساز دیگری در برابر زلزله‌ای با قوت هفت ریشتری آسیب نبیند.: (فارس 23/آبان/96)

در مقابل، روزنامه شرق از باند روحانی در پاسخ به ادعاهای باند خامنه‌ای در مورد آسیب‌دیدگی اندک واحدهای ساختمان مسکن مهر نوشت: یکی از اهالی مسکن مهر سرپل‌ذهاب با نشان‌دادن ستونهای بنای مسکن مهر که قرار بوده از بتون باشد، می‌گوید: این ستونها با آجر درست شده‌ است، معلوم است این آجر دوام ندارد. احمدی‌نژاد به ما گفت بیایید با ٥٠ میلیون تومان صاحب خانه شوید و این هم شد نتیجه‌اش. حالا روی سرمان خراب شده. در منطقه‌یی که مسکن مهر وجود دارد از هر خانواده چندین نفر جان خود را از دست داده‌اند. (شرق 23/آبان/96)

یک روزنامه دیگر این باند به نام آرمان نوشت: تمام عوامل دست‌اندرکار بر ساخت مجموعه مسکونی مهر قابل تعقیب و مجازات هستند. باید دانست چون مبتکر و برنامه‌ریز و کارفرمای این مجموعه‌ها دولت و نهاد‌های عمومی بوده، این‌گونه حوادث صدمات و مرگ و میر‌ها جنبه عمومی دارد.. (آرمان 23/آبان/96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/049afb97-9145-42fd-a0c4-90b624539256"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات