728 x 90

سی.ان.ان:‌ افزایش تعداد تلفات زمین‌لرزه در ایران

زلزله در سرپل ذهاب
زلزله در سرپل ذهاب
سی.ان.ان می‌گوید مردم زلزله‌زده شکایت می‌کنند که سرپناهی ندارند و آب و غذا به آنها نمی‌رسد. صدها روستا هستند که معلوم نیست ساکنان آن چه وضعیتی دارند.

سی.ان.ان 24آبان 96: آخرین بخش از جستجو برای قربانیان زلزله در هوای بسیار سرد انجام می‌شود و مردم سرپناه ندارند؟

خبرنگار سی.ان.ان از امان پایتخت اردن: بله و این چالش بزرگ پیش روست. یک مقام هلال احمر گفت که عملیات تجسس و نجات در میان آوارها به نقطه پایانی می‌رسد. به گفته این مقام که سی.ان.ان با او صحبت کرد، عملیات جستجو تمام شده است.

آنچه اکنون جریان دارد و انتظار می‌رود برای ماهها بطول انجام کشیده شود عملیات امدادرسانی است و اطمینان پیدا کردن از این‌که غذا، دارو و سرپناه داشته باشند به‌خصوص که در آن هوای بسیار سرد برای کسانی که آسیب دیده‌اند این امر حیاتی است. حدود 70هزار نفر از مردم ممکن است بر اثر زلزله صدمه دیده باشند البته آمار روبه افزایش است.

آنچه که این امر را بسیار سخت و پیچیده می‌کند وجود روستاهای دور افتاده است. حدود 500روستا در اثر زلزله آسیب دیده‌اند و بنا‌ به برخی گزارشات تعدادی از آنها کاملاً نابود شده‌اند. آنها مناطقی هستند که به سختی می‌توان به آنها رسید.

ما فیلمهای اجتماعی دیده‌ایم که منتشر شده است که وضعیت بسیار فلاکت باری را نشان می‌دهد. مردمی که با دست خالی در میان آوارها جستجو می‌کنند مردمی که از دولت و مقامات می‌خواهند به آنها کمک کنند و شکایت دارند که چادر ندارند سرپناه و غذا ندارند.
... بیش از 7000نفر مجروح شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d78627fd-99be-45f1-ba66-b3a3cd6e9c30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات